Løsrivelse

 

Jeg tror vi bærer på historien til våre forfedre i våre energier

Av og til når jeg har healingkunder, bruker jeg øvelser

Jeg lar meg bestandig lede når jeg har medmennesker som ønsker healing

Jeg prøver å være nøytral og lytte innover til hva hjertet forteller meg

Noen ganger kommer øvelser jeg aldri har tenkt på før

Jeg har en øvelse jeg bruker når man trenger å løsrive seg

 

Det kan være fra sin egen fortid, sine forfedres historie, men også egne barn

Det kan ofte være vanskelig for oss foreldre å la barna gå

Å se at de blir voksne og vi ikke har noe rett til å blande oss inn i deres avgjørelser noe mer

Vi gjør det så ubevisst at vi ser det ikke selv

Det er jo noe vi er vant til å gjøre fra vi fødte dem

Å kutte den tråden er ikke enkelt, heller ikke smertefritt

Det er mange følelser involvert

Vi vil dem så vel og vi vil så gjerne hjelpe

Men vi ville vel heller ikke ha så mye hjelp fra våre foreldre når vi selv var blitt voksne

Derfor har vi behov for å ha litt avstand

Det er ikke våre avgjørelser

Vi kan være der hvis de ber om råd, men ellers holde avstand

Dette må vi gjerne øve på, for det er ikke så enkelt å gi slipp

 

 

Jeg ber klienten lukke øynene

Øvelsen er i utgangspunktet tatt fra boken, Lystemplene av Danielle Rama Hoffmann

Jeg ber vedkommende se for seg Nilens bredder

Der ligger en båt og venter

Noen følger deg ned i båten og dere seiler nedover Nilen

Slapp godt av og nyt turen og inntrykkene

Solen varmer og himmelen er blå og du er avslappet

Ved din side følger de hjelpere og guider du ønsker skal være der

Båten legger til og du går i land

Sakte rusler du bort til et enormt stort tempel

Hvordan du ser tempelet er opp til deg selv

Andektig går du inn

Dette er Akasha-biblioteket

Det rommer energetisk alle historier til alle mennesker som har vært og er på jorden

Vær der inne en stund og føl på roen der

Når du er klar ber du om å få legge fra deg den historien du ønsker, enten det er din, dine forfedres eller dine barn

 

Det nye som kom til for meg, var i en healing her i sommer

Jeg sier som så:

Be om å få tilgang til din egen bok og alt den rommer

Jeg ser plutselig at boken er sammensatt av ulike deler

Det er som en perm som kan åpnes og deler tas ut

Hvis du er bærer av din mors eller fars historie, ber du om å få tatt ut den delen av din bok

Be om at den delen settes inn i deres egen bok

Likedan gjør du hvis det er deler av din historie som er over, din fortid

Be om at den delen arkiveres som ferdig utført, at den ikke følger deg lenger i den fasen av livet du er nå

Slik kan du og plukke ut de deler av boken som er dine barns

Det betyr ikke at du lar dine barn gå ut av livet ditt, slettes ikke

Det er bare et symbol på at nå har du gjort jobben din

Nå står de trygt på egne bein og har rett til full kontroll av sin egen bok

Du ser for deg at du tar deres del og setter inn i deres bok

Ta deg så tid til å kjenne etter hva dette gjør med deg

Når du er ferdig, takker du ærbødig for det du har fått lov til

Du går ut igjen av biblioteket og seiler tilbake dit du kom i fra

 

 

Slike øvelser kan virke merkelig på mange

Det er jeg klar over

Men hjernen vår liker å jobbe med slike bilder

Dette er noe den forstår

Mye av det vi opplever ligger i det ubevisste

Sånne øvelser får det frem i bevisstheten vår og gjør det enklere for kroppen å gi slipp

Vær ikke redd for å prøve

Her er det ikke noe som er riktig eller galt, kun din egen opplevelse

Det du opplever er riktig uansett

Og får du det ikke til, da er ikke tiden inne

Da er det noe annet som skal på plass først, så ta det med ro

Når du så føler tiden er riktig, prøver du på igjen

La hjertet ditt lede deg

Lytt til stemmen inni deg som forteller deg hva du skal gjøre

I dag

4 kommentarer

Siste innlegg