Røyking og frykt hører det sammen

Jeg har av og til noen sånne lyse ideer

Ja, det er nå bare noe jeg synes selv da

Da er jeg så kry

Egentlig kan det bare være sprøyt

Men for meg høres det veldig riktig ut

 

Jeg tror at røyking døyver frykttanker

At det er en form for trøst

Jeg har gjort noen observasjoner av de som har lyst til å slutte, men ikke greier å få det til

De prøver og vil så gjerne men det butter i mot

Det som er felles for disse , er at de også har frykttanker, fobier

Det kan være flyskrekk, klaustrofobi, fobi for slanger, for mus, osv

 

Jeg tror at opplevelser vi har i barndommen lagres i kroppen vår

Noen opplevelser skaper frykt

Frykten må ikke bestandig komme i den form vi opplevde den

For en som har vært utsatt for overgrep og har flyskrekk, kan frykten komme når flyet aksellerer

Da blir man presset bakover og kroppen kan bli minnet om når noen la seg over deg

Hvis man har mye frykt i seg, er røyken en måte å avreagere på

Den legger et lokk på frykten

 

Har du derfor lyst til å slutte å røyke, se litt på fryktene dine

Det er mange hjelpemidler hvis man vil kvitte seg med fobier

Tankefeltterap bruker å være til god hjelp og likedan NLP

Hvis du virkelig vil slutte, kan dette være løsningen

Jeg tror nemlig at hvis du kvitter deg med frykten, vil du klare å slutte å røyke

For da faller behovet for trøst bort

Og en ting kan jeg love, det er deilig å være røykfri

 

 

For egen del, er det det aller beste jeg har gjort for meg selv

Og merkelig nok er det mer avslappende, enn å røyke

Jeg trodde jeg slappet av med røyken, men det var også mye stress med det

Stå opp tidsnok til å nå en røyk før jobb.

Komme frem så tidlig at man nådde å røyke før man begynte.

Ha en klar i lommen til pausene.

Og tenk hvis man gikk tom.

Nå er det jo åpne butikker og bensinstasjoner snart hele døgnet, det var det ikke når jeg røykte

Jeg rullet røyk og dæggern hvis jeg var tom for papir

Jeg sluttet nok 150 ganger før jeg greide det

Jeg dro bygda rundt, til alle venner som røykte og bommet røyk

Til slutt ble jeg grundig lei av at røyken hadde så stor makt over meg

Jeg hadde antydninger til astma

Jeg fant ut at nå var det nok

Da sluttet jeg, 14 år siden

Det er jeg inderlig glad for

I dag

http://forskning.no/alternativ-behandling-hjernen/2011/02/meditasjon-mot-stress-og-fobier

 

 

6 kommentarer
    1. Jeg er så glad for at dette aldri har vært et tema for min del. Jeg begynte aldri. Har aldri likt hverken lukten eller smaken av den.
      Frykt… Det er noe annet. Jeg ser på den, og tenker at ja det skal jeg gjøre…
      Noen ganger går det bra, mens andre ganger stopper jeg opp..:)

    2. Slutte å røyke er noe jeg har prøvd opp til flere ganger men ikke lykkes. At frykt stopper meg for å slutte å røyke kan godt Være , når jeg stresser røyker jeg mer. I mine slutt perioder har det egentlig gått fint helt til det skjer noe som gir meg tankekjør og Gjør meg stressa det eneste jeg føler hjelper da er røyk. Frykt for å ikke ha røyken når ting oppstår ?? Mvh veronica

    3. Veronica vangen: tenk deg litt tilbake i tid om det har skjedd ting i livet ditt som har gitt deg frykt :)jeg sluttet sikkert 100 ganger før jeg greide det, så ikke gi opp. En dag greier du det og vær ikke sint på deg selv for at du har sprukket men berøm deg selv for at du prøver 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg