FISKEGRYTE MENS POTETEN KOKER

Fiskegryte er enkel og god mat

Torskefilet, selges singelfryste i 3 kg pakker hor Rema

Gulrot, kålrot ,purre

Stekeovn 200 gr ca 15 min

Kok poteter

Mens potetene koker, skjærer vi opp torskefilet, gulrot, kålrot og purre i biter

Jeg gir grønnsakene et lite oppkok først, et par minutter, og kraften sper jeg sausen med

Smelt et par ss smør og rør inn et par ss mel til det blir glatt, spe forsiktig med fløte og grønnsakvannet,til en tykk saus. 1 dl fløte og resten vann. Sausen skal være veldig tykk for når fisken kommer i, blir den tynnere

Krydre sausen. Ved en liten glipp i det jeg skulle ta frem saltet fra krydderskuffen, gikk lokket av på garam masala boksen min.( Den er kjøpt på Asiabutikk). Jeg tenkte aha, hvorfor ikke og hadde oppi sausen en stor ts garammasala ,samt salt og pepper

Trenger ikke koke lenge for den skal inn i ovnen

Jeg må si jeg var spent for jeg har ikke prøvd garam masala før, men nam det ble godt ja

 

Lillasjel på facebook: https://www.facebook.com/Lillasjel

Advarsel: Alle mine oppskrifter er egentlig ikke oppskrifter, kun ideer til inspirasjon

Jeg er selvlært, så jeg har nok en del teknikker som en faglært kokk vil rynke på nesen av

Det følger derfor ingen garantier med om et vellykket resultat

Når jeg lager mat, bruker jeg sjelden oppskrift, jeg tar hva jeg har

Bytt derfor gjerne ut ingredienser med hva du selv liker eller har for hånden

Jeg lager stort sett vanlig hverdagsmat, så det er lite fancy og innovative oppskrifter hos meg

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg