Du var så liten. Det var så mye du ikke forstod

 

Du var så liten

Det var så mye du ikke forstod

Fortsatt er det mye du ikke vet

Hvordan alt hang sammen

Det er ikke alt du trenger å vite

Det har ingen betydning

Jeg ville bare du skulle vite at jeg har deg så inderlig kjær

Selv om vi ikke fikk så mye tid sammen, var det nok til at kjærligheten var der mellom oss

Slik vil den alltid være der

Jeg er rundt deg, mye mer enn du forstår

Jeg er der når du går til sengs om kvelden

Når du kjenner en sval bris rundt hodet i det du legger deg ned

Du ser etter om vinduet er for åpent, men det er som vanlig

Du undres litt, men tenker ikke så mye på det

Men da er jeg der hos deg

Hvite lommetørkler er favoritten min

Jeg legger de gjerne på steder der du kan finne de

Fine hvite papirlommetørkler som dukker opp fra intet foran deg

Da smiler jeg så lurt til deg

For meg er du fortsatt den lille piken du en gang var

Selv om jeg jo ser at du er voksen nå, så er du min lille pike

Jeg liker ikke når du er lei deg, da er jeg der igjen med de hvite tørkepapirene mine

Du tar så mye du opplever tyngre enn du er nødt til

Du føler skyld for det som ikke er din skyld

Kan du ikke bare riste deg av deg og så gå videre, ikke ta det så tungt

Det aller meste er bare bagateller

Du ser det etterpå og da ler du av deg selv

Neste gang, send en tanke til meg og så ler du litt tidligere

 

Det var ting jeg gjerne skulle hjulpet deg med når du var barn

Det er ikke alt barn skal være nødt til å oppleve

Du hørte mye som ikke var beregnet på deg

Så tok du det til deg likevel og litt det henger ved deg enda

De var ikke oppmerksomme de som var rundt deg

Du var stille som en mus og fikk med deg mye mer enn de forstod

Et barnesinn suger så lett til seg av det som er vondt

De har så lett for å føle skyld, selv om det slett ikke er noe de kan for

Slik var det med deg også

Du tenkte at hvis du var snill pike, ville alt ordne seg

Stor var din skuffelse hver gang du hadde vært snill, men likevel ble det konflikter

Tørk tårene dine, se her har du et lommetørkle fra meg

Gitt deg i kjærlighet lille du, min lille due

Kan du ikke love meg å bli litt glad i deg selv

Livet er så kort, det vet jeg alt om

Gi deg selv gleder og gi deg selv kreditt for alt det gode du gjør

Det er så mye bedre enn å være så kritisk

Alle er vi bare mennesker, det må du huske

Selv de store som skal ta vare på de små, de gjør feil

Alle er preget av det de selv har opplevd

Ingen klarer å gjøre alt så riktig til enhver tid

Nå vet du at jeg er der hos deg når du ønsker det

Min kjærlighet til deg vil aldri bli mindre, den er der for evig

En gang i det som heter tiden, skal vi møtes igjen

Inntil da er jeg der ved din side, når du måtte ønske det

Tørk tårene dine og send meg et slengkyss neste gang du er lei deg

Til evig tid, du og jeg

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg