Den ene tingen du bestemmer deg for i dag, som kan gjøre en stor forskjell

 

 Jeg følger Jannecke Øinæs på facebook. Hun har mange fine intervjuer med spirituelle mennesker på sin youtubekanal, Wisdom from North

Wisdom from North finner du på facebook her:
https://www.facebook.com/wisdomfromnorth.skandinavia/

 

Selv om jeg følger henne,stresser jeg ikke med å få med meg alt.

Det bruker jeg å si til de som sier at de har glemt å lese noe jeg har skrevet eller ikke sett det.

Det spiller ingen rolle, stol på at det du skal ha, det som er tilrettelagt deg og din lærdom, ja,  for det ser du.

Det blir plassert rett foran nesetippen din i det du åpner facebook eller en bok eller en film eller via et menneske.

Slik var det med meg denne dagen.

Jeg åpnet facebook og dette klippet slo mot meg.

Den ene tingen du bestemmer deg for i dag, som kan gjøre en stor forskjell

 

Wow, tenkte jeg, hva er den ene tingen jeg kan gjøre hver dag, som vil utgjøre en forskjell om et år.

Alle som følger meg vet at jeg har utfordringer med helsa, jeg blir fort utmattet.

Samtidig trenger jeg bevegelse.

Det slo meg med en gang…………….Jeg må gå trapper

Jeg må finne noe som er veldig lett tilgjengelig for meg.

Jeg må slippe å planlegge det og det må være væruavhengig.

I tillegg må det være så lite, at jeg kommer i gang, og slik at kroppen ikke går til streik.

Trappa opp til loftet er ved siden av dodøra.

Det er derfor vanskelig å glemme at jeg ikke har gått trappene for jeg må jo på toalettet.

 

 

Jeg startet øyeblikkelig.

Jeg gikk fem ganger opp og ned trappa, 15 steg.

Det blir 75 trappetrinn opp og 75 trappetrinn ned

Hver morgen nå, fem dager, har jeg gått opp og ned trappa.

Jeg setter på alarm på telefonen, for å minne meg på det.

Men det har ikke vært noe problem, jeg husker det.

Og hvorfor husker jeg det?

Jo, jeg ser trappa og det viktigste av alt: Jeg har funnet noe jeg mestrer.

Når jeg gjør det om formiddagen, kan jeg også nyte følelsen av å ha mestret, hele dagen.

 

Jeg elsker den rolige starten på dagen.

Te med fersk ingefær, kanel, gurkemeie, sitron og litt honning.

Ipaden på fanget og stille hus.

Når jeg setter meg ned, kjenner jeg hver morgen energiene rundt meg.

De gir meg healing.

Prøv å avtale med åndeteamet ditt,  et tidspunkt der du kan sitte ned.

Gjør du det, vil du snart føle at du får nydelige energier akkurat til den tiden.

Hvis du har det travelt på morgenen, finn et tidspunkt som passer deg.

Takk til Jannecke Øinæs for inspirasjon, nå er jeg i gang

I dag

4 kommentarer
    1. Så enig med deg. Så flott innlegg. Dette er også veldig viktig i taoismen. Ting kommer som skal komme til deg. Du skal ikke få med deg “alt”. Du får med deg det du skal få med deg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg