Noen ganger føler jeg for å gråte

 

Noen ganger føler jeg for å gråte

Og ikke bestandig vet jeg hvorfor

Jeg føler bare for å åpne ventilene

Jeg er mentalt sliten uten at det tilsynelatende er noen grunn bak

Alt kan føles bra i mine omgivelser

Jeg har ingen store bekymringer av noe slag

Jeg er privilegert på så mange måter

Lever i kjærlighet og velstand 

Likevel renner tårene 

Ikke så mange, ikke i store strømmer, noen få drypp nedover kinnet

 

Det er som om det indre ikke stemmer med det utenpå

Men slik er det nå en gang

Vårt indre har mye mer å forholde seg til, enn vi tenker over

Der ligger fortiden vår vel bevart

Alle minner, alle opplevelser, all gleder, men også alle skuffelser og tap

Noen ganger kan vårt indre fange opp noe den føler ser sårt

Noe den har jobbet med lenge

Det kan være et setning, en lukt, en sang, ett eller annet vekker disse minnene opp

Men det er i det ubevisste

I vår hjerne ser vi ikke dette bevisst

Vi bare kjenner disse tårene som trenger seg på

De vil bare ut i lyset

Slik er det når man er følsom 

I dag

4 kommentarer
    1. Det er så sant så. Man kan vel egentlig prise seg lykkelig over at alt som ligger skjult, i dvale, glemt, halvglemt – langt der inne i undebevisstheten – ikke plutselig bestemmer seg for å ”rase ut” på samme tid, Da skulle det blitt baluba og rock`n roll på en og samme tid 🙂 Tårer gjør sjelden vondt i seg selv 🙂 God helg

    2. Kjenner til det..klumpen i magen som kan komme helt ut av “det blå”..og da kan det å gråte kjennes litt fint også :)) God helg til deg <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg