Jeg elsker stillheten

 

Jeg elsker stillheten

Jeg elsker roen som er stillhetens følgevenn

Når stemmene i hodet stilner

Når ikke alle snakker til meg samtidig

Inne i hodet mitt

 

Alle de høylytte tankene

Ikke bare min egen stemme, men også andres

Kanskje er det derfor jeg føler jeg må prate så høyt

Jeg må overdøve dem

Alle de andre

 

Når mange snakker samtidig inne i hodet mitt, er det slik kaos

Derfor elsker jeg stillheten

Endelig kan jeg høre meg selv

Min indre stemne

Den er så mild, så full av kjærlighet

Heldig er jeg som har en god indre dialog

Heldig er jeg som kan glede meg over stillheten

Nyte hvordan den fyller hele meg

Jeg kjenner skuldrene senke seg

Jeg trekker pusten dypt, suger stillheten inn i hjertet

Hjertet takker meg

I dag

6 kommentarer
    1. frodith: Vanligvis er det veldig stille hos meg i hverdagen heldigvis. Og det er jo bra med litt input også, ikke bare stillhet 🙂 Men skal jeg skrive Lillasjelord til noen, må jeg ha ro og stillhet for å konsentrere meg. Ord til bloggen kan jeg plutselig skrive hvor som helst hvis de daler ned 🙂

    2. Stillhet og ro kan være som balsam for sjelen! Her hjemme blir dette året annerledes enn alle de foregående. Nå har alle ungene flyttet ut, og plutselig er det bare vi to “gamle” igjen. Ting skal inn i nye vaner og alt skal tilpasses bare to igjen. Kjenner at det egentlig skal bli litt deilig, og så hjelper det jo på den gode følelsen at alle barna har det bra og har fått kjøpt seg sine egne leiligheter som det ser ut som de trives godt i 🙂

    3. Ja, vi syntes det var godt å få alenetid. Vi skal ikke være så involvert i alt barna gjør. I starten var det nesten som vi var hjemme alene og foreldrene våre var borte, Hehe. Nå har vi jo besøk av barn og barnebarn flere ganger i uken men blir annerledes når eldstemann flytter sammen med familien til sommeren. Det blir nok et stort savn. margarites:

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg