Det er ikke bytterett på meg

 

Jeg opplevde i dag veldig god service

Jeg hadde kjøpt meg ny ovn for en måned siden

Den skulle være med pyrolyse

Da skal det være lett å gjøre den ren

Når vi så skulle ta i bruk pyrolysen, fant vi ut at vi hadde fått en ovn uten

Enda vi ba spesielt om det og ble anbefalt en ovn som hadde det

Jeg ringte og fortalte at jeg følte meg lurt

I alle sånne situasjoner er man redd for ikke å bli trodd

Men det ble jeg

De ville komme med ny ovn til meg, en som er mye dyrere

Og jeg skulle ikke betale mer

Da ble jeg glad

 

Så tenkte jeg at kunne det enda vært sånn med mennesker også

Kunne ikke vi blitt levert inn og fått tilbake en med bedre egenskaper

Jeg ville sendt meg selv inn for bytte umiddelbart

Noen dager kunne vi nok ønsket oss det

Men nå er det ikke bytterett på oss mennesker

Vi må nok lære oss å leve med den vi er

Vi kan prøve å bli den beste versjonen av den vi er

Mer kan vi ikke gjøre

Slik er det for oss alle

Vi har nok alle noen vi skulle ønsket det var bytterett på

Enten oss selv eller noen vi møter på veien vår

 

Men sånn er det ikke

For egen del gjør jeg så godt jeg kan

Bakkene kan være tunge en dag og lette de neste

Jeg snubler meg frem, jeg faller og jeg reiser meg igjen

Feilfri blir vi aldri noen av oss

Men jeg innrømmer gjerne at jeg skulle ønske jeg var det

I øyeblikk ønsker jeg å bli byttet inn i en ny og bedre versjon

Men i neste øyeblikk vil jeg igjen være den jeg er

Jeg har ikke fått utdelt noe bruksanvisning på den nye modellen nemlig

I dag 

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg