Taurito

Vi bodde en uke på dette hotellet, Suite Princess i Playa Taurito på Gran Canaria.

Det er et all inklusiv hotell. Vi trivdes der. Maten var ikke så veldig variert men helt Ok.

Vi likte godt selve anlegget. Lett å finne frem, alt var samlet og det var rent.

Utemøblene ble vasket hver dag. Til og med blomsterkrukkene ble vasket.

Dette er et voksenhotell. Det er 16 årsgrense her. Antall reisende under 50 år er i mindretall.

Men de som svingte seg mest på dansegulvet, var de over 90.

Det var så varmt at vi satt ute hver kveld og hørte musikken fra inne, der vi satt.

Fin bakgrunnsmusikk. Det var to salonger inne. En med en pubmusikk og en der det var underholdning.

Vi var fem par så vi hadde nok underholdning i oss selv, men jeg så flamencodanserne og de var flinke.

For de som er ute etter uteliv, butikker og restaurantbesøk, er ikke Taurito noe å satse på. Noen få turistbutikker og en kafé. Det er det hele. Men bussen går hvert 20. Minutt til Mogan ene veien eller mot Puerto Rico andre veien. Vi dro på tur til Mogan og det tok ca et kvarter med bussen. Noe lenger er det nok til Puerto Rico., Taurito ligger mellom Taurodalen og Mogan. Etter Tauro kommer Amadores og deretter Puerto Rico.

På dette bildet ser du nesten hele stranden og hele bredden på dalen. Noe mer er det ikke. Det ligger noen hoteller bak disse. To av dem med tilhørende badeland. Suite Princess ligger på en høyde men det er ikke mange meterne med trapper for å nå stranden.

Rommene var store og fine. Vi var noe irritert over all inclusiv tilbudet. Ville vi sette vannet vårt i kjøleskapet, måtte vi betale 12 euro. Det er tåpelig rett og slett. Utvalget av drinker og kvaliteten på dem var heller ikke noe å skryte av. Tappekran med cava er ingen suksess. Om kveldene gikk vi cava fra flaske i baren. Dårlig utvalg av cocktails og de de hadde var ikke noe gode. Sur Mojito er ikke noe suksess.

Bassengområdet var supert. Gullende rent. Høyre del på bildet, var oppvarmet. På bildet vises og de hvite møblene og blomsterkrukkene som ble vasket hver dag. Under taket til venstre var det innimellom cavaservering og levende musikk. Ellers var det ikke musikk ved bassengområdet, noe vi synes var deilig.

Strandpromenaden fortsetter ikke til de nærmeste stedene og det er synd for det er ikke lange biten langs stranda. Vil man gå, er det derimot fine muligheter for å gå på fjellet. Flere i vårt følge gikk fjellturer nesten hver dag. Det var og ulike aktiviteter som bassengtrim, rifleskyting og pil og bueskyting. Man kunne også benytte seg av tennisbanen på nabohotellet, da begge disse hotelléne er Tuihoteller.

Alt i alt var vi veldig fornøyd med dette hotellet for det passet våre behov. Vi var ute etter et hotell der vi kunne ta livet med ro en uke og hadde ikke behov for shopping eller uteliv.

Det er en stor mulighet for at vi bestiller der på venneturen, også neste år.

1. Taurito er en flott plass om man ønsker å slappe av. Har vært der flere turer. Deriblant på Suite Princess. Savnet også manglende mulighet til å gå til de mer kjente plassene. Men vi tok buss til Amadores og så gikk vi promenaden inn til Puerto Rico. 🙂

2. Så deilig med en uke i solen. Første gangen jeg var på Gran Canaria bodde vi på det hotellet som er helt til vestre i det første bildet ditt. Det store øverst. Vi hadde også All inclusive, og det ble litt kjedelig ,maten ble litt for lik over flere dager), men vi var heldig med drikke i alle former. Vi kjøpte vann og hadde gratis i kjøleskapet. Ulempen der var at solen kom sent på dagen, etter 12 synes jeg å huske. Men solnedgangen over Mogan , som vi så fra terrassen var nydelig. Vi fant ikke noen turstier til fjellet fra der oppe vi lå, så kanskje vi burde gått til andre side av dalen? Jeg trenger ikke shoppingmuligheter når jeg drar på ferie – sol, varme og late dager er det jeg reiser for. Du har masse flotte bilder herfra så lysten til å reise igjen melder seg 🙂

3. Det hørtes fint ut, rent og ryddig i alle fall. Men akkurat All Inclusive har aldri fristet meg. Jeg er nok mer der at jeg ønsker å gå forskjellige steder å nyte forskjellige fristelser 🙂
      Jeg har vært på dagstur til Mogan en gang selv, men bodde i San Agustin den gangen. Veldig mange år siden.
      Deilig med ferie, uansett 😀

4. Vi bruker bare allinclusiv når vi er så mange. Er mer avslappende enn når 10 personer skal finne ut hvor de skal spise hver dag. Og surr med betalinger og så kan vi hente drikke til alle uten å tenke på hvem som betaler. Når vi er to par eller bare jeg og gubben, da kjøper vi mat ute 🙂 Det var deilig, jeg har lyst avsted igjen 🙂 Eva: