Hei, ja jeg er her ja, jeg er her borte

Lillasjel ord skrevet på bestilling

 

Hei, ja jeg er her ja, jeg er her borte

Men du får ikke se alt av meg

Jeg holder litt tilbake

Hit, men ikke lenger

Jeg reserverer meg for å blottlegge meg helt

Hvem vet hva som da skjer

Ja, hva tror du skjer da

Hva skjer hvis du åpner deg litt mer

Hva skjer hvis du tør litt mer

Tør å vise litt mer hvem du er

Noen ganger er du på vei men så stopper du deg selv

Det er som du plutselig får litt panikk og drar frem et stoppskilt

Kom ikke nærmere nå, trekk deg litt tilbake igjen

 

Er du tjent med å ha det sånn

Leke gjemsel med det du har i deg

Alle fargene bor i deg, men du er livredd for å miste bakkekontakten

La meg være nede i jordingen, brun, mørk rød, mørk grønn, rolig marineblå til nød

Men hva med fyrverkeriet i deg, i sprakende orange og rødt og gult

For ikke å snakke om kreativitetens turkis og åndelighetens lilla og hjertets grønne

Når skal de få slippe løs

Du har de alle innestengt på et lager

Du sorterer nøye hvilke du skal vise frem

Du har lært deg å være nøysom og forsiktig

Trå varsomt og alt vil gå deg vel

Vel vi sier, hopp ut i det

Ikke la alt du ønsker bero år etter år

Tiden er inne når du bestemmer det

Du har alt som skal til

Du lukker bare øynene og vil ikke helt se det

Men tenk hvor mye morsommere alt blir, når du åpner skattekisten din

Når du får se selv alt du rommer, alt du har prøvd å gjemme på i alle disse årene

For mange år siden visste du at det var der

Av ulike årsaker, noen små fall i et par grøfter, gjorde at du ble litt forsiktigere

Hva hvis fallet blir styggere tenkte du, hva hvis grøfta blir dypere, så det gjør skikkelig vondt

Da sier vi deg, at da kan du krabbe opp igjen

Så kan du stå på kanten og le og være stolt av deg selv at du turde

Det er ikke så farlig som du tror

Det er du som er din største dommer

De du tror vil dømme deg, vil ikke det, de vil være fanklubben som heier deg frem

Så feil kan man ta, ler du da

 

Det var våre ord til deg

Hei, livet er her, det er her nå

Grip dagen din, grip øyeblikkene

Gjør de om til så mye solskinn som du greier

Gledesspreder for alle du møter

Det er jo det som er navnet ditt

En blomst som har alle fargene i seg

Hvor vakkert er ikke det

Og så skal den ikke vises frem, hørt sånt tull

Kom igjen nå, avsparket er gått og du er i gang

I dag

 

Ønsker du å få skrevet dine personlige healingord fra Lillasjel, ta kontakt på Lillasjel, her

eller på sms 9946 7178

4 kommentarer
    1. Artig å lese. Jeg så på en pute i grønt i dag, men la den vekk. Men det ble med noen grønne lys hjem, vårdrømmene er visst her! Ha en fin kveld 🙂

    2. Jeg er veldig åpen, men likevel også veldig privat på noen ting. Tror man skal ha det indre rommet for det meste for seg selv, men livet kan man dele på 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg