Visste du at jeg kan trylle?

 

Visste du at jeg kan trylle

Av og til glemmer jeg det selv også

Jeg har en som sitter på skulderen min jeg

Noen ganger kviskrer han

Andre ganger roper han

Hører jeg ikke etter, ja da trykker han på repeatknappen

Da gjentar han om og om igjen de samme setningene

Han har en sånn spikerpistol

Han spikrer med lynets hastighet negative tanker inn i hodet mitt

Han fyller opp hjernen min

Det er som om hjernen hakker, slik som de gamle platespillerne

De blir stående i et hakk og gjentas hele tiden

Det er enormt slitsomt

Det er da jeg glemmer at jeg egentlig kan trylle

Jeg finner ikke tryllestaven min igjen

Den er søkk borte

 

Men plutselig er det som om jeg våkner opp

Jeg husker at jeg har en tryllestav

Simsalabim, jeg tryller med ordene

Får å få bort han fra skulderen, må jeg bytte han ut med en annen

Han går ikke uten at jeg erstatter han med noe bedre

Simsalabim, inn med de gode ordene

Se nå vakler han

Simsalabim, inn med de gode, snille tankene

Og der suste han i gulvet med et brak

Han blir til støv og blåser bort med vinden

Havet tar imot og renser han bort

Jeg puster lettet ut

Da er jeg igjen på plass i meg selv

Jeg setter bort tryllestaven

Denne gangen skal jeg huske hvor jeg legger den

Tror jeg

I dag

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg