Et øyeblikk eller to

 

I dag skal jeg ha meg et øyeblikk

Ja, kanskje to eller tre

Øyeblikk der jeg lar alt annet suse forbi

Vaskemaskinen durer

Middag til tining

Regninger betalt

Det daglige durer avgårde for seg selv

Mens jeg fjerner meg fra det

 

Et øyeblikk, ja to eller tre, skal jeg bare lene meg tilbake

Jeg skal være akkurat her og nå

Jeg skal gjøre akkurat det jeg føler jeg har lyst til her og nå

Kanskje er det å gjøre ingenting

Ja, det har jeg ikke bestemt enda

Uansett hva jeg velger å gjøre, er det noe jeg gjør for meg selv

Enten det er å høre på musikk, spille et spill, prate med venner, se på tv, ja hva som helst

Bare det er mitt og mitt helt alene

Øyeblikk som jeg har råderett over på egenhånd

 

Uansett hva en gjør i sånne øyeblikk, er de viktige

De skal nytes

Hva man gjør er helt ubetydelig

De er nemlig verdifulle uansett

Til og med om man velger å se inn i veggen, hvis det er det man føler for akkurat da

Å gjøre ingenting kan være mye verd det, hvis det er det man har behov for

 

Unn deg selv noen sånne minutter

Hver eneste dag

Tid der du kan gjøre akkurat det du føler for

Det er viktige minutter

Nyt de og gjem de gode øyeblikkene i hjertet ditt

Ta de så frem når du har behov for de

Jeg nyter mine øyeblikk

I dag

6 kommentarer
    1. Så sant, så sant! Det er bare det at jeg har lett for å få litt dårlig samvittighet for andre ting jeg burde gjort om jeg velger litt tid kun for meg selv. Dumt selvsagt, for de øyeblikkene trengs, og de andre tingene kan alltid vente. Skal prøve å bli bedre på det der, å sette av tid til å gjøre ingenting eller bare det JEG ønsker 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg