Fortell dem om blåklokkene

 

Jeg lurer på hva jeg skal skrive om i dag

Da kviskrer en stemme til meg

Fortell dem om bllåklokkene

Blåklokkene ja, det er en fin historie

 

Kroppen vår har hukommelse

Cellene våre husker

Når jeg gir healing, får jeg ofte informasjon

Hvor denne informasjonen kommer fra, kan jeg ikke bevise

Kanskje kan jeg dikte det opp, men da er jeg i så fall innmari treffsikker

Om det er fra kroppen, hjernen eller fra en annen kilde, det kan jeg ikke påstå

Men opplysningene blir ihvertfall overført fra den jeg gir healing til, til mitt hode

Ord eller bilder dukker opp hos meg

 

Denne gangen kviskret en stemme: Spør henne om blåklokkene

Når ord eller bilder dukker opp i hodet mitt, lar jeg de ligge der litt

Jeg spør ikke med en gang

Jeg konsentrerer meg om å være nøytral, ikke gruble på noe

Så venter jeg litt, for er det noe jeg skal si, så dukker det opp igjen

Blåklokkene kom tilbake, spør henne kviskres det

 

Det er  ikke opp til meg å lage noe svar

Jeg skal ikke vite hva blåklokker betyr for henne

Det er det hun selv som skal finne ut av

Men jeg kan stille  hjelpespørsmål

Jeg sier som sant er

En stemme kviskrer til meg at jeg skal spørre deg om blåklokkene

Hun ler

Hun har bestandig vært så glad i de blomstene

Når hun var liten, elsket hun å plukke blomster og da særlig blåklokker

Hun minnes dem med glede

 

Hvorfor det dukker opp, vet jeg enda ikke

Sånn er det med healing

Det kan komme opp store, vonde opplevelser eller små, glade ting

Men jeg er overbevist om at informasjon kommer av en årsak

Kanske så enkelt at hun hadde behov for å få opp et godt minne om sin barndom

Å føle glede i kroppen er nemlig viktig

Gleden er helbredende for kropp og sinn

Å ta frem gode minner er et fint hjelpemiddel hvis man er litt nede

De skaper positive vibrasjoner i kroppen vår

Gjør det til en liten øvelse, hver dag

Gjerne når du våkner om morgenen, et par minutter eller før du sovner om kvelden

Lukk øynene  og ta frem minner med glede eller noe du gleder deg til

Kjenn den gleden i kroppen

Det er god medisin for en god dag

I dag

 

12 kommentarer
    1. Ja, akkurat slik er det! <3 Og er det ikke fantastisk!? At vi kan ta inn denne informasjonen, og hjelpe den det gjelder med små eller store grep. <3 Men det gjelder å være åpen da, og ta imot det som kommer!
      Ønsker deg en fin fredag Mariann! <3 Klem.

    2. Ja, det er sant det…gode minner, eller noe man gleder seg til, er god medisin å tenke på <3
      Og blåklokker er nydelige <3

    3. Ja, både gode MINNER og noe å se fram til er viktige greier å krydre hverdagen med. De vonde tingene i framtid og fortid trenger vi ikke fokusere så mye på ..:-)

    4. Så herlig historie. Jeg husker når jeg var liten og plukket blåklokker…og brukte dem som hatter på fingrene. Fortsatt er markblomster med blåklokker, rødkløver og prestekrager noe av det vakreste jeg ser 🙂

    5. Ja, det er god medisin.. Så fint når en våger å stole på intuisjonen i stedet for å avfeie blåklokkestemmen som “Tulletanker” – eller analysere det opp og ned og i mente! 🙂

    6. Blåklokker ja, det har vi vel alle et minne om. Jeg husker at jeg som liten skulle få en premie om jeg klarte å vrenge en blåklokke uten at den gikk i stykker. Du kan tro jeg strevde. Festlig minne. 🙂 Men for meg nå, er blåklokker noe som får meg til å tenke på kirkeklokker ved aftensang!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg