Vær varsom

 

Jeg har nå begynt å ta ned ord til andre

Ta dem ned?

Ja, hvor de kommer fra, vet jeg jo ikke

Kanskje er det fra eget hode

Jeg kan jo ikke påstå noe annet

Det føles bare ikke sånn

Det føles som om ordene blir gitt meg

 

Forskjellen på de ordene og de jeg skriver nå,  er at nå tenker jeg bevisst

Nå former jeg ordene for å få sagt det jeg ønsker

Når jeg tar ned ord, kommer de på en måte av seg selv

Jeg tenker de ikke

Jeg grubler ikke på hva som skal stå

Jeg bare prøver å være mest mulig nøytral og stille i hodet

Når jeg skriver bevisst, blir språket annerledes

Lengre setninger og ofte tyngre å lese

Innleggene blir også lengre for jeg har hele tiden et forklaringsbehov

Redd for at andre ikke skal forstå hva jeg mener

 

 

Når jeg var på medium kurs i England i høst, var det fint å skrive

Der kom ordene lett til meg for da var jeg mer tilstede i energiene

For de som ikke holder på med dette, skjønner jeg at det kan være vanskelig å forstå

Det må oppleves på kroppen

Jeg er jo en stor skeptiker, tvilende til ganske mye

Nettopp derfor må jeg selv føle det på kroppen

Likevel kan også jeg lett lures, for hjernen vår er smart

 

Når man tar ned ord på denne måten må man være varsom

Man må passe seg så man ikke tror bokstavelig på alt man får ned

Det er stor forskjell på stemmen fra ditt eget hjerte i forhold til det å ta ned ord på denne måten

Men samtidig kan man ta feil

Hvis man kommer inn i et rom, kan man få inn ting som har skjedd i det rommet

Man kan tenke ord som er blitt sagt der

Ta til seg energier og ord som ikke er beregnet på en selv

Å bruke vær varsom plakaten er uhyre viktig

Hvis du begynner å tenke negativt om deg selv

Tenk litt over på om du faktisk plukker ned energier fra andre som har bodd der du bor

Negative energier kan være lett å ta inn i kroppen hvis man er sensitiv

Mange tar inn andres uten å være klar over at de gjør det

Det kan gjøre en deprimert og man kan fullstendig miste selvtillit

Har du ikke hørt noen si at : Etter at jeg flyttet hit, har jeg liksom mistet futten, blitt så tiltaksløs,  osv

Da bør en rense energiene der man bor

Det kan man lære seg å gjøre selv eller man kan be om hjelp

 

 

Det er noen viktige regler enten det gjelder ord eller healing

De kan også gjelde vanlig vennskap

Du skal ikke ta avgjørelser for andre mennesker

Du skal ikke si at de bør si opp jobben, flytte til Afrika eller gå fra ektefelle

Slike ting er ikke opp til deg å vurdere

Det er kun deres valg

Du kan stille spørsmål til situasjonen

Vær klinkende klar på at du ikke kan vite hva vedkommende skal gjøre

Du skal ikke spå fremtiden for noen

Det skal og være av det gode det man sier og gjør

Det skal ikke være nedbrytende på noe som helst måte

Vær varsom plakaten er veldig viktig

Tro ikke på alt du hører bruker jeg å si

Heller ikke mine ord

Ta dine egne valg

I dag

12 kommentarer
    1. Så inderlig enig! Det er fort gjort å gjøre overtramp! Vi kan ikke fortelle andre mennesker hva de skal bør gjøre – bare sette grenser for hva vi tillater andre å gjøre i forhold til oss sjøl. Når du er såpass bevisst på det du holder på med, så tror jeg faren for overtramp er liten! 🙂

    2. Flott skrevet atter en gang. Men jeg tror også at man må være bevisst på hva man tillater seg å høre på og hva en skal ta til seg av andres meninger. Jeg er hvertfall naturlig skeptisk, men har likevel behov for lese og lære og undre:) Det er derfor jeg synes bloggen din gir så mye:) Ønsker deg en fortsatt flott dag:)

    3. Dette er interessant…..orda som bare kom har jeg opplevd. Energier…..her fantes de som ikke skulle være her, usikker om alt kom bort.
      Men å lytte er en kunst som en alltid kan øve på, tenker jeg for min egen del :).

    4. Det er helt sant at ved å løfte hodet så skjer det noe. Den deprimerendes gange er jo med hodet ned, meste parten av tiden. Løfte hodet så sjer det liksom noe i hele kroppen. jeg leste om den prosessen og det er så. Så det var jo bra at du løftet hodet 🙂
      Ha en fin dag i morgen.

    5. Fint å lese som alltid😊 En uting å fortelle andre hva man skal gjøre, stort ansvar å ta på seg og vite det. Spesielt for mennesker som lett lar seg påvirke av ulike grunner. Gi råd når man bli spurt og lytte oppmerksomt👍💝

    6. Magnhild Sandstad: Ja, jeg har litt lett for å øse ut av meg med gode råd, men det er godt ment og jeg mener aldri at noen må følge dem 🙂 Jeg blir like glad om noen da tenker at nei, passer meg ikke og gjør det motsatte 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg