Lille paraplypike

Paraplypiken

Hvem er hun, paraplypiken

Er det deg

Vil du så gjerne beskytte deg

Er du redd

Tar du paraplyen over hodet som en beskyttelse

Er du redd for selve livet

Morgendagen

 

Men lille paraplypike

Det vil ikke nytte

Du kan ikke beskytte deg mot verdens mismot

De dårlige dagene kommer om du vil eller ei

Du får ikke beskyttet deg mot dem

Du må ta dem som de kommer

Paraplyen din er ingen beskyttelse mot det som vondt er

Den verner deg ikke mot det du er redd

Den holder tilbake det som godt er

Den gjør at du ikke tør å åpne hjertet ditt

Du stenger det for alt som godt er

Det var vel ikke det du ønsket deg lille paraplypike

 

Jeg skjønner du er redd

Jeg ser deg

Du hutrer og fryser litt under paraplyen din

Den verner deg ikke likevel

La den fly til værs

Send den avgårde opp i luften

Kjenn at du med det setter deg selv fri også

Åpne nå hjertet ditt, søte deg

Åpne hjertet ditt

Se kjærligheten rundt deg

Se alt det gode

Nå kan vi andre også se deg

Ikke noe gir oss mer glede

Kom nå

Kryp inntil meg, så skal jeg varme deg

Da kan du få en bit av mitt hjerte å ta med deg

Det vil holde deg varm nok

Da klarer du deg uten paraply

Nå er du klar til å sette deg selv fri

Lille paraplypiken er bare en helt vanlig pike

I dag

9 kommentarer

Siste innlegg