Lillasjel kaster seg ut i nye eventyr

Lillasjel kaster seg ut i nye eventyr

Med fare for å stå igjen med skjegget i postkassa

Hun skrider til verket og skriver bøker

Eller egentlig er det meste skrevet allerede

Jeg planlegger bøker av Lillasjelbildene mine

 

Det begynte med at det var ei som spurte om vi skulle gi ut bok sammen

Hennes bilder og mine ord

Jeg sa at ja, det kan vi jo prøve

Jeg kom så langt at jeg skrev ferdig boken

Men jeg klarte ikke å se den for meg

En stor gavebok

Nei, det ble ikke riktig

Etter turen til England, løsnet det

Etter at fire av mine medelever fortalte meg at jeg skulle skrive bok

Det kom og mange forklaringer på hvordan disse bøkene så ut

Det var ord for dagen, det var vår, sommer, høst og vinter

Det var ord når man var glad og når man var nedfor

Det var da det gikk opp for meg

Ikke en bok, men mange små

 

Det er nemlig mangelvare i dag

Små gave, kosebøker til å putte i vesken

Venninnegave, vertinnegave, oppmuntringsgave, god bedringsgave, unne meg selv noe fint gave, bursdagsgave

Det smalt på plass i hodet mitt

De fem første er med en kunstner/fotograf i hver bok

Jeg sier fem, for det er fem jeg har brukt mange bilder av

Når de fem er ferdig, er det to kunstnere til, men der må jeg skrive mer tekster

Så kommer en serie der jeg setter sammen bilder av ulike kunstnere/fotografer

Det blir en for hver årstid

Det blir den blå boken, med blå bilder

En skal hete Sammen, og være om hvor fint det er å samarbeide

Det blir oppmuntringsboken for de som er litt lei seg for tiden

Ja, kanskje enda flere

En hel serie Lillasjelbøker

Da kan man bla i dem og velge hvilke uttrykk som man liker best

Man kan samle på dem, en på hytta, en i vesken, en på nattbordet, en ved tv-en

Og de kan ikke være så all verdens kostbar, slik at man kan kjøpe dem på impuls

Du verden hvor spennende dette blir

Jeg er ferdig med første bok

Den heter Sjelefred og er med bilder av Eva Christin Hillestad

Utover høsten skal jeg sette sammen 4 bøker til og så skal jeg sende inn til forlagene

Og får jeg nei, ja hva gjør nå det

Jeg har det like fint jeg

Da tripper Lillasjel videre akkurat som før

Det gledes

I dag

 

 

20 kommentarer

Siste innlegg