Gibraltar, Anthem of the Seas, del 2.

Vi er på vei opp på Gibraltarklippen i en sånn gondol. 7. juli 2015

Del 1: http://lillasjel.blogg.no/1438442715_gibraltar_anthem_of_t.html

Vi stiger høyt til værs med gondolbanen. Det gikk helt fint å ta den, tok ikke mange minuttene og den skled fint avgårde.

Nesten så det var mer skummelt når vi kjørte ned igjen på disse smale veiene og masse trafikk med de små bussene og drøssevis av taxier.

Vi ser hjem herfra.

Velkomstkomiteen er på plass.


De sier at man skal ikke åpne væskene sine så disse apene ser for da kan de gå til angrep for de håper det er mat der. Vi så ikke noen angrep noen, de var så fredelige så, bare søte var de.
Det er mellom 250 og 300 aper på klippen og de kan bli mellom 25 og 30 år gamle.

En liten en klorer seg fast til mammaen sin.

Det var kjempemorsomt å se hvordan de små lekte seg. Vi fikk se to små apebabyer der oppe. Guiden vår sa det var ikke så vanlig at man fikk se barna.

Den er da så søt.

Jeg var ikke så opptatt av apene før jeg kom dit, for jeg hadde jo hørt at de skulle være så masete og at man måtte passe seg så fælt for dem, men jeg ble jo helt henført med en gang. Jeg smeltet totalt 🙂






Apene får også mat der oppe, masse frukt og grønt så de ikke skal mase etter mat.

Dammen er svømmebassenget til apene.


Kongen på haugen.



Gibraltarklippen.

Fortsettelse følger, vi skal inn i Michaels cave.

 

10 kommentarer
    1. Wow! For en utsikt fra toppen! Vi fikk høre at apene var så aggressive og bitete at vi ikke tørte å dra opp hit når vi var her. Var redd de skulle bite den lille vi hadde med oss. Var bare i sentrum. Nå fikk jeg lyst å besøke toppen .. så om jeg kommer tilbake hit så skal jeg gjøre det! = )

    2. Jeg får ikke opp innleggene dine på feeden min, og ikke Elin sine…Jeg har varslet blogg.no. Jeg finner innleggene når jeg går inn utenfra, men kommer ikke opp på feeden min. Har du fått opp mine…? I dag kl 10.15?

    3. Reiseglad Reiseglad: Ja, det er det jeg har hørt og, de må sikkert advare, men disse var veldig fredelige, men så var det veldig varmt også, så de var nok daffe. Men de sa det var viktig å ikke vifte med noe mat eller åpne væsker så de skulle tro det var mat der. Guiden sa at en av dem hadde stukket av med mobilen hennes for en stund tilbake, så best å la alt ligge fint i lommer, men vi tok nå bilder med både mobil og kamera.

    4. Nå har jeg sagt fra om igjen og om hvordan du publiserte innlegget.. Har du fått opp noe fra meg i dag på DIN feed..Om Galleri Frodith? kl 07:00

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg