Gibraltar, Anthem of the Seas, Del 1

En av de tingene som gjør Cruise så annerledes enn vanlig sydenferie er dette. Nemlig at du våkner opp og ser ut og du er kommet eller er på vei til et nytt sted.

Vi nærmer oss Gibraltar 7. juli 2015

Vil vi få se Gibraltar i dag. Vi seilte forbi for to år siden og så ingenting. Vil disen lette i dag skal tro?

Det gjør den.

Vi nyter frokosten mens vi ser på innseilingen til Gibraltar. Vi skal på tur i dag og jeg gleder meg.

Ikke måtte vi så tidlig opp heller i dag.

Møtested er i teateret. Vi viser billett, får en lapp med et nummer på bussen og setter oss og venter. Logistikken hos Rccl er fantastisk på utflukter. Det går som en drøm. Har aldri opplevd noe krøll annet enn at man må vente på enkeltpersoner som somler. Det er jo en del av de. Bildet viser baksiden av stolen for i de rillene kommer det luft ut av. Smart, ikke sant.

Her sitter vi fint og venter på å bli oppropt og når vår buss blir ropt opp, durer vi i land

Sommerfugler i magen, her har jeg aldri vært før.

Apene venter på oss.

Hvor er bussene skal tro, synes vi kan skimte dem der borte

Du verden, de var da kjempestore, haha. Ironi ja.

Åh helledussan, der er bide av kabelbanen. Den skal vi ta i dag. Jeg er så modig når jeg er på ferie.

Det er litt trangt for beina for en nordmann.


Men vi kom oss i gang.

Veiarbeid som i Norge? En arbeider og to ser på. Og hva med utstyret?

Hmmm, litt annerledes ja.

Mange flott høye bygg. Det er dritdyrt å bo i Gibraltar, så veldig mange kommer over grensen fra Spania for å jobbe. Gibraltar er under Britisk herredømme og sånn vil flertallet av befolkningen ha det.

Nå har vi kommet frem til banen. Der oppe skal vi dingle.

Inni dit skal jeg med både høydeskrekk og klaustrofobi. Jeg er som en annen person når jeg er på ferie. Jeg gidder liksom ikke å bry meg med fobier. Opplevelsestrangen blir for stor. Det fine med å være med på utflukt er at du kan tillate deg å le litt av den laaaaaaaaaaange køen av mennesker som venter på tur. Du får en billett i hånden og så går du ombord. Det dumme med utflukter er at de er hektiske. Av og til ønsker man seg mer tid. Men man får mye mer informasjon enn om man drar på egenhånd.

Gibraltar er bittelite og det er ikke noe problem å dra opp på klippen på egenhånd. Man kan ta banen eller man kan ta en taxi. De kjører helt opp og har man høydeskrekk i tillegg, er det jo en fin løsning.


Fortsettelse følger 🙂

8 kommentarer
    1. Tøft gjort av deg å gjøre noe du vanligvis sliter med 🙂 Og jeg kjenner ingen som har vært på Gibraltar, så dette var kjekt å se og lese om 🙂

    2. Eva: Ja, det eneste jeg står over er å gå inn i heiser hvis det er overfylt fra før, men ellers legger jeg igjen alt hjemme. Når jeg har lyst til noe er det den drivkraften som tar over. Det sitter jo i hodet. Har ikke klaustrofi i fly heller for jeg elsker å fly 🙂 Merkelige greier men er vel bare et eksempel på hvordan vi styrer selv.

    3. Se ut som du har hatt en fin tur, og det der med forbier kjenner jeg igjen. Jeg liker ikke høyder, men jeg blir med når vi er på ferie – men jeg trenger liksom ikke å gå helt ut på kanten, og i sånne heiser står jeg veldig rolig…Gleder meg til flere bilder 🙂

    4. margarites: Ja, blir et til fra Gibraltar 🙂 Det var en fin tur. Blir mange innlegg men det er jo reisebrev for ens egen skyld så det er kjekt å ha og se tilbake på. Tror jeg skal lage bok av reiseinnleggene 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg