Brun lapskaus som synes den er enkel

Svinesteik er god mat.

Jeg kjøpte noen som gikk ut på dato, kr 30 pr stk.

Når jeg så i fryseren så hadde jeg visst gjort det før og, for der lå det mange

Jeg tenkte som så at svinesteik må kunne brukes til mye

Blant annet brun lapskaus

Ingredienser. Svinekjøtt, poteter, gulrot, løk, grønnkål, litt fløte hvis du ønsker det

Ganske så enkelt. Skjær opp steika i terninger og brun kjøttet. Salt og pepper

Kjøttet tas ut av pannen etter at det er brunet. Brun så gulrot og løk. Bland alt, ha på litt vann og la det putre noen minutter til kjøttet begynner å bli mørt. skal ikke så mye til. Prøv deg frem.

Ta alt ut av kjelen. Lag jevning av margarin og mel og brun dette fint, før du sper med kraften du har kokt kjøttet og grønnsakene i. Ha i poteter i terninger og grønnkål hvis du ønsker det. Hodekål kan også brukes. Jeg hadde i en liten fløteskvett, men det er slett ikke nødvendig

God, lettvint hverdagsmat

 

Advarsel: Alle mine oppskrifter er egentlig ikke oppskrifter, kun ideer til inspirasjon

Jeg er selvlært, så jeg har nok en del teknikker som en faglært kokk vil rynke på nesen av

Det følger derfor ingen garantier med om et vellykket resultat

Når jeg lager mat, bruker jeg sjelden oppskrift, jeg tar hva jeg har

Bytt derfor gjerne ut ingredienser med hva du selv liker eller har for hånden

4 kommentarer
    1. Så enkelt, og så godt. Kjenner meg godt igjen på de du skriver med kjøtt til 30 kr. Har også en del av de liggende. På mandag lagde jeg en diger oksestek som jeg hadde kjøpt før jul til 50 lappen. Hadde mat i to dager pluss at jeg ga bort resten… så gøy å finne steker av ymse slag til disse prisene…så helig å se slike reale hverdagsbilder av alle igrediensene dine 🙂

    2. Godt å kunne få mat billig dyrt nok! Og flott tips! Kjekt å prøve ut litt div.ja gourmet kokkene…ikke bry oss om de…hverdags mat er jo det vi bruker mest…så virkelig godt ut!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg