Helbredelse er ikke gjort over natten

 

«Helbredelse er ikke gjort over natten, det er en daglig rensing av smerte, det er en daglig healing av livet ditt.»
Leon Brown

Dette sitatet fant jeg hos Synnas Verden, en vakker, vakker blogg

http://synnasverden.net/2014/12/28/avslutning-og-forsoning/

Når man skriver finner man inspirasjon

Det kan være et ord eller et bilde

Noen ganger faller det ned i eget hode av seg selv

Andre ganger dukker det opp foran ører eller øyne

Denne gangen i Synnas verden

 

 

Temaet hadde imidlertid dukket opp lenge før det

Et spørsmål jeg spør meg selv og er blitt spurt av andre

Hvorfor blir du ikke frisk du som driver med healing

Det er et utrolig vanskelig spørsmål som man ikke har alle svarene på

Men et av svarene ligger nettopp i disse ordene

«Helbredelse er ikke gjort over natten, det er en daglig rensing av smerte, det er en daglig healing av livet ditt.»
Leon Brown

Jeg tror jeg blir friskere

Jeg tror at nå er stoffskiftet mitt på vei tilbake på plass igjen

Men……..

Ting tar tid

Og da spør jeg meg selv, hva hvis jeg ikke hadde blitt parkert

Hva hadde jeg vunnet og hva hadde jeg tapt

Hva jeg hadde vunnet kan jeg ikke vite

Men jeg vet hva jeg hadde tapt

 

 

Jeg har  jobbet med å få bort det indre stresset

Den indre uroen som ofte er nøkkelen til å skape sykdom

Det er en del av vår helbredelse

Det tar tid både å forstå og å mestre

Jeg har funnet en ro i meg selv, som jeg ikke har hatt tidligere

Jeg har lært at jeg må ha fokus på det jeg vil ha, ikke det jeg ikke vil ha

Jeg fokuserer derfor på at jeg har det godt, veldig godt

 

 

Jeg har funnet og tatt i bruk ordene

Nå dalene ofte ordene ned til meg

De er en del av sanseapparatet mitt, som har tatt et kvantesteg i utvikling

Jeg leser informasjon ut av energiene som jeg ikke fikk til før

Jeg har steget ut av healingskapet

Jeg renser hus

Ro er nok et nøkkelord for åndelig utvikling

 

 

Helbredelse er altså ikke gjort over natten

Uansett hvor mye healing man får eller gir

Kanskje skal man ikke være  frisk

Man kan ha sykdommer eller begrensninger som ikke lar seg heale

Men……..

Man kan heale livet sitt likevel

Slik at det blir godt å leve på tross av begrensningene sine

Det er minst like viktig

Å se de dører som åpner seg, ikke kun de som er lukket

Å se hvor mye man selv kan skape av lykkelige øyeblikk

Å samle på lykkelige øyeblikk, ja det er et godt liv

Det er det som er helbredelse

I dag

 

4 kommentarer
    1. Fantastisk det siste bildet 🙂
      Ja, vi trenger vel en påminnelse elller en vekker, for å begynne å sette pris på ting 🙂 For å begynne å fokusere på en annen måte 🙂

    2. Det er helt sant at det er sjelden man blir frisk over natten. Man høre jo om tilfeller der folk blir frisk av en healing, men det er sjelden. Det tar tid og man kan se på det som å skrelle lag på lag. I tillegg må man forstå ting ellers er det fort gjort å leve med samme mønster for så å bli syk igjen etter en stund.
      Jeg er helt enig i at man må finne gleden og trivsel om man er syk. Det er jo det eneste som kan løfte en opp. Forsvinner man i bekymringer blir jo alt bare værre.
      Liker veldig godt bloggen din 🙂

    3. Åse Helen: Ja, jeg opplever at folk kommer til healing og blir frisk etter første behandling, men det kommer an på hva det er. Ofte trenger vi lag på lag ja, som du sier, og likedan bryte mønster ja. Bekymringer skaper stress og sykdom helt klart.
      Takk for at du liker:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg