ORECCHIETTE

Første gang jeg kjøpte Orichettie, uttales (orikette) var i Bari i 2012. Den var nydelig god. De fortalte der at det var en lokal variant. Denne kjøpte jeg i Napoli men den er slett ikke like god. Den jeg kjøpte i Bari smakte mer hjemmelagd.

Soltørket tomat fra Toulon i Frankrike og Salchichon kjøpt i Albir i Spania. Jeg liker å kjøpe med meg mat for jeg synes det forlenger ferien på et vis. Gir en feriefølelse når man finner det frem fra kjøleskap og fryser

Champignon, rødløk, soltørket tomat, chili surres først. Deretter har jeg i pølsen og surrer den et minutt.

En boks passata, (presset tomat på boks). Kokes forsiktig ca 20 min

Krydder kjøpt på marked i Toulon. Er litt usikker på om noe av det jeg tar med meg er helt lovlig men håper det.

Parmesanost kjøpt i Napoli

700 gram til under 8 euro. I Norge koster den vel 4 ganger så mye.

Jeg rører litt parmesan i sausen etter at den er ferdig kokt

Salat, brød og parmesan på toppen, ikke verst til å være hverdagsmiddag med feriesmak

 

Advarsel: Alle mine oppskrifter er egentlig ikke oppskrifter, kun ideer til inspirasjon

Jeg er selvlært, så jeg har nok en del teknikker som en faglært kokk vil rynke på nesen av

Det følger derfor ingen garantier med om et vellykket resultat

Når jeg lager mat, bruker jeg sjelden oppskrift, jeg tar hva jeg har

Bytt derfor gjerne ut ingredienser med hva du selv liker eller har for hånden

Jeg lager stort sett vanlig hverdagsmat, så det er lite fancy og innovative oppskrifter hos meg

6 kommentarer
    1. Aldri smakt det 🙂 men bør testes ut 🙂 Ønsker deg en riktig fin kveld videre 🙂 kos deg med det du skal gjøre 🙂
      Stikk gjerne innom bloggen min og legg gjerne igjen en kommentar 🙂

    2. Nam, det så spennende og godt ut 🙂 Lurt å ta med seg litt feriemat hjem og forlenge feriefølelsen ja :O

    3. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Det er visst lov, tror jeg:) Når jeg kom hjem fra Spania nå, så hadde jeg lette kofferter når jeg dro, men på grensen til overvekt hjem,hehe. Serranoskinke, Chorizo, Salchichon, oliven og mange flasker Cava,hihi. Jeg koser meg når jeg bruker det, er vel derfor jeg gjør det tror jeg, feriekos hjemme:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg