LEV LIVET DITT FRYKTLØS

 

Jeg skriver mye om det å stå i egen kraft

Det er ikke noe enkelt begrep

Jeg jobbet mye med det selv før det helt gikk opp for meg hva det betydde

Det å stå fryktløs i egen kraft

Det er ingen enkel sak å komme dit

Det må arbeides med, gjerne i flere år

 

Det betyr rett og slett at man skal stole på seg selv

Man skal vite inni seg hva man vil og hva man mener

Hva er rett for deg selv

Hva føles riktig inni deg

Når du blir trygg på deg selv og står i egen kraft, er du ikke så redd for konflikter lenger

Du blir ikke så lett såret

Ingen klarer å vippe deg av pinnen

Du kjenner bare inni deg at du kan stå rolig og solid i dine egne meninger og som den du er

 

 

Ofte lar man andre berøre seg

Man tar seg nær av kritikk

Man lar seg såre av andres ord

Når man lærer seg selv å kjenne, da bryr man seg ikke om andres mening på samme måte som før

Man vet inni seg, at dette er meg

La de andre få mene det de vil, det er helt ok

Det er deres mening og det er det hele

 

Er det ikke så enkelt sier du

Nei, hvem har sagt at dette er enkelt

Det krever arbeid, hardt arbeid

Man går på mange smeller før man er ferdig utlært

Og helt fryktløs blir man kanskje aldri

 

Det første en må lære er å bli glad i seg selv

Det er selv grunnstammen

Ikke noe hjelper hvis du ikke ser dine sterke sider

Du må se og du må finne visdommen du har inni deg

Du har nemlig en hel kilde inni deg og hente fra

Du må bare oppdage den

 

Å stå støtt og solid i egen kraft, betyr og at man kan ta feil

Det er ikke sikkert at du har rett i det du tror

Nå ble du kanskje forundret

Sa jeg ikke nettopp at vi skulle stå stødig med egne meninger

Jo, det sa jeg, men det gjør også de vi møter

De har og rett til å ha sine meninger

Står du i egen kraft med tro på deg selv, kan du analysere informasjonen du får

Du kan vurdere den uten å gå i forsvar

Du har nemlig ikke behov for å forsvare deg lenger

Er man usikker, går man nemlig lett i forsvar

Når man ikke har behov for å forsvare seg lenger, kan man analysere bedre

Da kan vi på en rolig og sindig måte høre på motparten og deretter vurdere hva vi skal gjøre

Kanskje har de rett

Når du står trygt i deg selv, er det nemlig ikke så om  å gjøre å ha rett lenger

Det blir viktigere å gjøre det som er riktig

I dag

10 kommentarer
    1. Dette er jeg veldig enig i 🙂 Og føler jeg er trygg på hvem jeg er. Ganske hvertfall. Man står kanskje aldri helt FERDIG…men at man har funnet et godt fotfeste er jo et viktig skritt på veien 😀

    2. femmephotography: Egentlig ikke, men det finnes masse bøker om emnet. Følg hjertemetoden.Se på Energica blant annet, surfe litt rundt og føl om noen roper til deg. Mine beste bøker er Bevissthetsmedisin, vekk din indre healer av Eric Pearl og Slippe kjærligheten inn av Anne Jones, men de er mer om veien mot det åndelige kanskje. Hvis det er noe du skal lese, så dukker det opp foran nesen din. Ellers har jeg mange blogginnlegg om hvordan jeg har jobbet, både under fanene selvutvikling og fra mitt hjerte:)

    3. Jeg tror jeg danser ganske bra nå 🙂 Og frykten den er en god veiviser til steder der det finnes innsikter og noe å jobbe med 🙂 Livet er en vakker, fasinerende, men også smertefull reise.

    4. lulltove: Det aller aller morsomste når hun som skriver om å være fryktløs, gruer seg på å kjøre på og av ferge, og i dag skulle jeg hente en forfatter på flyplassen og på vei hjem var batteriet flatt og jeg kom meg ikke av ferga igjen. Heldigvis hadde de batterilader så jeg fikk start, men vi måtte være med frem og tilbake en ekstratur:) Nå er det ikke noe å være redd lenger, for nå har det skjedd meg to ganger og det går helt fint

    5. Så enig med deg! Så flott og sant det du skriver! Godt å se det er flere som oss :)! Vi følger deg videre! Vi har en blogg som handler om inspirasjon til tro, håp og kjærlighet! Ta gjerne en titt innom bloggen våres
      -Madambergman.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg