TUSEN TAKK FOR HVERDAGEN

 

Hverdag

Hverdag er et traust ord

Mange synes det er et kjedelig ord

Gørr kjedelig

Mandager er et  herk

Hverdager generelt er en uting

Hadde vi enda kunne hoppet over de

 

Dette stemmer ikke

Hverdager er noe av det beste som finnes

Det er jo de som er livet vårt

Det er jo de som gjør at vi elsker ferier

De er de som gjør at vi søker etter annerledesdager

Hvis vi hadde spennende dager hele tiden, da ble også det til hverdag

Variasjon er viktig

 

 

 

Bestandig søker vi etter det vi ikke har

Vi mennesker er rare sånn

Vi har vansker med å leve akkurat nå

Sette pris på akkurat nå

Vi vil hele tiden fremover i tid

Merkelige greier

 

Hverdagen er veldig verdifull

Det å få en ny dag hver dag, det er faktisk ingen selvfølge

Det har mange smertelig fått erfart

Vi greier ikke å være glad og positiv hver dag

Kroppen og sinnet vårt sammen er en komplisert sak

Det kan være tunge dager og lette dager

Det kan være tøffe tak og svimlende spennende opplevelser

Mening med livet

 

 

Hva er meningen med livet

Livet er jo en vei vi går på

Hver eneste hverdag vi får er en ny bit på den veien

Den kan være bred eller den kan være kronglete og ufremkommelig

Den er likevel akkurat den puslespillbiten vi trenger for å komme oss videre

Det er ingen som deler ut meningsfylte hverdager

Vi får en dag utdelt  hver dag og så må vi fylle den med det innholdet vi ønsker

Uansett bagasje vi drar på, er det vår jobb å skape et best mulig liv for oss selv

 

Tusen takk for hverdagen

Tusen takk for hver dag jeg får gitt i hendene mine

Jeg er klar over at jeg må fylle den selv

Fylle den med det innholdet jeg er best tjent med

Jeg vil ta de gode valgene

De valgene som gjør meg best

Da får jeg gode dager

Livet er en fin ting

I dag

18 kommentarer
    1. Veldig mye bra om hverdager. Jeg elsker hverdager. Har gjort det hele mitt liv. Det er godt med helgefri, ikke misforstå, men de vanlige ukedagene er de beste. Jeg har enda til gode å kjede meg på en ukedag. Helger derimot synes jeg ofte er og var gudsjammerlig kjedelig. Hatt det slik siden jeg var barn.

    2. siterer erik bye
      ” denne dag kan bli vår beste dag ”
      Det lever jeg i troen på at morgendagen kan være,
      De dagene det regner.
      om det er mandag, tirsdag , onsdag , torsdag , fredag, lørdag eller søndag.
      Samma faen.
      Jeg er takknemlig for alt som er godt, når det er godt.
      Motgang gjør en sterkere selvom det er et helvete å stå i.
      Hver eneste dag er din dag, en dag av livet
      Pleier jeg å si til meg selv.
      Noen ganger finner man mening, andre ikke, slik er det
      Det viktigste er å ha tro på at meningen kommer igjen
      Å når det går bra igjen så finner man ofte mening med det sorte hullet
      Selvom man ikke gjør det der og da.

    3. Hverdager er fine dager! Tenk å kunne bestemme innhold helt selv, gjøre det beste ut av nettopp denne dagen. Den kommer ikke igjen, så det gjelder å bruke tiden godt! Ha en strålende fin mandag!

    4. Alle dager har noe som vi kan lære av enten det er gode eller mindre gode ting. Det gjelder å finne lærdommen slik at vi kan gå videre litt klokere. Å leve i nået er kanskje den viktigste tingen men den er også den vanskeligste for vi mennesker har en tendens til å se enten forover eller bakover. Jeg trener meg hver dag med meditasjon for å prøve å være en liten stund i nået…. ikke enkelt nei. Ha en fin kveld 🙂

    5. Gry Elisabeth: Helt sant, jeg skulle meditert mer enn jeg gjør, det er jo så sykt deilig. Energiene er sterke for tiden så av og til blir jeg salig uten å meditere:) En fin kveld til deg og:)

    6. Favorittvisdomsordet mitt er følgende;
      “Hadde kirsebærtrærnes
      blomsterflor over markene
      vart lengre enn et par dager,
      hadde vi ikke elsket det så inderlig…”
      ♡♡♡

    7. Ja, gjer gjerne det!!
      Bruker nemlig å laste ned visdomsorda dine og ha dei til bakgrunn på mobilen min 😉
      Alltid so mange fine♡
      Sitatet er fra zen-buddhistisk tankegang forresten…
      Ha en fortsatt fin kveld!

    8. Hverdagene er jo de som virkelig er med på å forme oss.
      De som faktisk gjør at livet kan være utfordrenede, og kanskje behagelig. De som setter oss i et modus alt ettersom hvor vi er.
      Hverdagene er livet, og jeg er veldig gade i de..)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg