STIKKORD GLEDE

 

Skal man fokusere på glede, må man gi seg selv gledeinnsprøytninger i hverdagen.

Disse husbildene malt av Eivor Johansen gir meg nettopp dette, GLEDE

På Facebook: Eivor Johansen

 

Jeg skriver ofte om disse “tilfeldighetene”

“Tilfeldigheter” som jeg ikke tror er tilfeldigheter

Jeg tror jo at jeg får hjelp

Jeg tror mer og mer på at følger jeg hjertet og inutisjonen min , kommer jeg dit jeg har det best i livet

Da løser jeg utfordringene på best mulig måte

 

En av utfordringene mine er å bli frisk

Jeg har jo jobbet med det noen år

Av og til står jeg fast og må ta et steg bakover

Jeg tror likevel mer og mer på at kroppen sitter på en stor hemmelighet

Den kan gjøre seg selv frisk fra det aller meste, hvis de rette betingelsene blir lagt

Ofte tror jeg vi strever for hardt

Jeg grubler for mye, er for engstelig, istedenfor å stole på at alt går bra

Enten vi liker å tro det eller ei så sitter det ofte mye mellom ørene våre som ikke er så bra

Det heter tanker, det er tankene som styrer det meste

Vi kan utrette mirakler med tankene våre

Vi kan gjøre hverdagen vår så god som overhodet mulig, selv med begrensninger

 

 

“Tilfeldigvis” dukket det opp en link foran meg, med spørsmål om å like en side

Universal Connections

Liv Christin Markussen og Marie Hofsløkken

https://www.facebook.com/livchristin?ref=ts&fref=ts

Det var siste frist for liking, men jeg klikket jo og jeg vant, hurra

Jeg kunne velge en reading eller en healing

Kjempespennende

Jeg valgte readingen og en kombinasjon av vanlig reading og en spirituell

Før jeg valgte spurte jeg om forskjellen

 

“En vanlig reading eller en psychic reading, er en reading som går på deg som person, hvor jeg leser din livslinje, med hovedfokus på nåtid og muligheter for fremtid. Det omhandler alle sider i livssirkelen, som helse, økonomi, jobb/karriære, familie/fritid.

En spritiuell reading går ut på å innhente informasjon fra den andre siden, og ta imot beskjeder fra nære, kjære eller andre som har budskap å komme med.”


 

 

Intuitivt følte jeg at følger jeg hjertet må jeg ta det som kommer og jeg ba derfor om at de tok ned det som kom til dem, uansett hva det var

Det første jeg fikk var dette:

“Dersom du skal ta bort noe hos deg selv, så må du erstatte det med noe annet. En sorg kan erstattes av en glede, en dårlig vane med en god. For å kunne gi slipp, må det tilføres noe annet som skal stå istedenfor det som skal slippes. Slik opprettes balansen og kropp, sjel og sinn vil jobbe sammen for felles beste.

Å ikke ha ekte kontakt med kroppen sin kan føre til dårlig energioverføring og stagnasjon i energipunktene. Det er ikke alltid at kroppen selv kan løse dette, som f eks ved hjelp av massasje eller kiropraktikk. Noen ganger må sjel og kropp jobbe sammen slik at energipunkter selvstendig kan opprettholde energiflyten og slik kan kroppen få helbredelse. Ofte hjelper ikke healing dersom det er ubalanse mellom kropp, sjel, sinn, aura og chakrapunkter.”

 

Dette tror jeg på. Jeg tror på kroppen som en helhet

Jeg tror vi må sette sammen alle puslespillbitene for å bli hele

Med det å bli hel mener jeg at vi finner vår plass i livet, vår livsoppgave og det å være tilfreds med det en har

Det å fokusere på mulighetene og være takknemlig for det man har, istedenfor å henge seg opp i det som begrenser en

 Jeg føler og veldig på det med glede

Jeg er litt for flink til å ende opp å gi fokus til det  jeg ikke vil ha

 

 

For meg er det heller ikke tilfeldig at denne readingen kom etter at jeg fikk denne artikkelen midt i åsynet en dag samme uke

Og tro bare ikke at jeg leser mye sånt, jeg gidder nesten ikke å lese noen sånne artikler lenger, men denne fikk jeg ikke til å unngå

http://trinesblogg.no/hvilken-retning-peker-motivasjonen-din/

Jeg måtte bite meg selv i leppa av ergrelse for det er nettopp dette jeg gjør


Sitat fra innlegget til Trine Øfsti Bråten

“”Når du er motivert bort fra noe, så beveger du deg mellom nåtid og fortid. Tankene dine går til det du vil bort fra. Det kan være jobb, dårlig livsstil, samboeren din, en dårlig vane, sykdom eller egentlig alt som gjør at du ikke har det bra med deg selv. Du kan se for deg at du sitter fast i fortiden din og beveger deg i en synkemyr. Du tror du kjemper deg fremover. Faktum er at når du nesten har kravlet deg ut av synkemyra, og tankene dine går tilbake på det du vil bort fra, så havner du midt i synkemyra igjen. Sånn går dagene, og til og med årene for noen. Noen er ikke engang klar over at de tenker slik.

For å finne ut om du er motivert bort fra noe, så legg merke til hvordan du snakker. Enten med andre eller deg selv. Ta for deg det som er viktig for deg knyttet opp mot det område i livet ditt du har utfordringer med.

  1. Det kan være at du vil bort fra jobben din og det som er viktig for deg er stabil økonomi. Spør så: ?hvorfor er det viktig for meg med stabil økonomi?? Om du er motivert bort fra noe kan svare være: Det er viktig fordi jeg ikke orker å ha dårlig økonomi. Det som skjer, er at du går rett tilbake til det du vil bort fra, som er dårlig økonomi.
  2. Et annet eksempel kan være at du har det dårlig med samboeren din. Noe som er viktig for deg i dette tilfelle er å ha god kommunikasjon med partneren . Spør så, hvorfor er det viktig for meg med god kommunikasjon. Svaret kan være: Det er viktig fordi da slipper vi å krangle eller misforstå hverandre. Det samme skjer her, du vil bort fra krangler og misforståelser.

Du kommer deg sjelden videre dersom du stadig går tilbake til det du er motivert bort fra.

Hva skal du gjøre i de tilfellene du finner ut at du er motivert bort fra noe?

Vær ærlig med deg selv og sjekk, hvor står jeg nå? Ta en status med deg selv. Skriv ned hvordan du har det i nå situasjon, og ta deg tid til å reflektere over hvordan du virkelig har det. Dette krever innsats.

Når du er ferdig med hvordan du har det akkurat nå, så er det på tide å begynne å tenke på hva du vil ha istedenfor. Ta en skikkelig brainstorming og skriv ned alle tanker rundt dette. Deretter begynner du å se for deg målet ditt. Målet kan være et stykke frem i tid og det er helt greit. MEN, du kan ikke hoppe rett fra nåtid til målet ditt, da er det viktig at du setter deg delmål. Når du har dette klart for deg, og begynner å tenke på det du er motivert til, så er du på god vei.””

Sitat slutt

 

 

 

Ja, det er dette jeg fortsatt holder på med, jeg fokuserer på det jeg IKKE vil ha

Hva jeg ikke orker, hvor lite energi jeg har, hva jeg ikke kan være med på, skeptisk til å planlegge for jeg vet ikke hvrodan formen blir,osv

Når jeg legger sammen disse to tegnene som har kommet til meg, skjønner jeg tegningen

Hver gang tankene mine, og det er ofte, penser over på det jeg ikke vil ha, da må jeg erstatte de med noe annet

Jeg velger å erstatte de med Glede

Jeg velger glede fordi glede skaper så mange gode følelser i meg, lykkefølelse

Når jeg klarer å integrere den følelsen i kroppen , da ser alt litt lysere ut

Alle former for glede og takknemlighet

Jeg er jo glad og takknemlig, det er ikke noe problem for meg å tenke de tankene

Jeg må bare huske det

Det er utfordringen, for sniketankene jeg ikke vil ha, de kommer der om og om igjen

 

 

 

Ta husarbeid som et eksempel

Jeg kan ikke fordra husarbeid

Dette forteller jeg meg selv om og om igjen

Jeg bruker alle negative ord jeg kan om husarbeid

Jeg jobber intenst i hodet med disse tankene på hvor fælt jeg synes husarbeid er

Husk jeg har en høysensitiv hjerne, så jeg har mange tanker jeg kan bruke til negativitet

Hvor lett tror dere det er for meg å gjøre husarbeid med alle disse neitankene i hodet

Nå starter treningen

Hver gang jeg tenker husarbeid så bytter jeg til Glede inne i hodet mitt

Dette blir utfordrende men moro

Stikkordet er glede

Hver gang jeg blir oppmerksom på en spoleringstanke, putter jeg den i ovnen og så setter jeg inn en gledestanke

 

 

 

Stikkord Glede

I dag

 

 

22 kommentarer
    1. Du er deg sjøl lik 🙂 Nydelig blogg som alltid, men enkelte ganger henger jeg ikke med rundt i svingene. Det må ikke sees på som kritikk. Jeg er en voksen dame som sier det hun mener, må vite. Tror jeg trenger mer tid til dette innlegget. Og det passer dårlig i dag. ” Hus serien var helt fantastisk”

    2. Jeg kan heller ikke fordra husarbeid. Hvis du har sett på tv de damene som kommer hjem til folk for å rydde og vaske? Nå har jeg begynt med rollespill. Jeg later som jeg er en dame i programmet… Det blir jo rent festlig å gjøre rent. Man har det ikke mer moro en man lager …

    3. Nå har jeg lest om å bevare gleden, og der er jeg heldig. Jeg er født utadvendt, prater på inn og utpust, sover dårlig, er glad i mennesker og stortrives i eget selskap. Jeg er stort sett glad og lykkelig, men jeg kan også være sur,innesluttet og vrang! Og jeg er for det meste fornøyd eller glad. Jeg har vært så mye lei meg så de tankene har jeg lært meg å legge til side.
      Dette synes jeg er livet – iallfall mitt!

    4. Man kan jo også legge inn noe LOKKEMAT, som gjør det til noe veldig flott, sånne negative ting,. Gjør jeg husarbeid, får jeg spise litt sjokolade etterpå 😉 eller noe annet 😀 eller man kan sette på litt musikk og danse rundt til. Men jeg å innrømme at her er jeg litt kort innpå på positiv-siden altså… for ikke flink til å være positiv selv heller 😀

    5. Hei! 🙂 Er en jente i tenåringsalderen som har fulgt bloggen din i noen måneder. Vil bare si at du har en helt unik måte å skrive på. Daglig går jeg inn på denne bloggen for å lese de kloke ordene dine, Du aner ikke hvor takknemlig jeg er for at en person som deg har valgt å lage blogg! Har bare et spørsmål: hvordan fant du ut at du er en høysensitiv person? Vil gjerne vite mer om “symptomene” på høsensitivitet, skjønner du 🙂

    6. Josefine: Så koselig å høre at jeg treffer de unge. Jeg skulle ønsket at jeg startet å jobbe med meg selv i ung alder, for livet blir så mye bedre. Jeg fant en artikkel som noen la ut på facebook, tror det var fra bladet Tara, men er ikke sikker. Da falt alt på plass for meg og jeg ble så lykkelig. Etter det har jeg kun sett på høysensitivitet som en ressurs, ingen belastning. Det som er utfordrende med det er at man lett kan bli sliten av mye ståk rundt seg,men hvis man lærer seg å trekke seg tilbake og gi seg selv hvile så går det kjempefint.
      jeg har flere blogger der jeg forklarer hvordan det er inne i et høysensitivt hode. Ta kontakt med meg på facebook så skal jeg lete i de linkene til deg, hvis du ikke finner de selv i arkivet mitt. Jeg har og en til som jeg skal skrive men har ikke kommet så langt ennå og den handler om hvordan en sang kan grave seg inn i hjernen min og gå der og synge hele dagen:)

    7. frodith: Jeg har sånn 10 min husarbeid gir en time pause, men får lite gjort,hehe. Jeg likte godt den ideen som kom over her med rollespill. Gå ut på trappa og ringe på og så spille sånn her kommer jeg og skal rydde opp i huset ditt rollespill,hehe, den var moro:)

    8. Bra skrevet. Du har mange tanker jeg kjenner meg igjen i. Nydelig med kattene. Jeg liker katter. Jeg gikk inn på facebook, foreningen for høysensitive Josefine. Jeg leste masse og tenkte : Oi! Sånn har jo jeg det. Mye falt på plass. Det står en del punkter der om hva det vil si å være sensitiv. Litt slitsomt å være sensitiv når tårene kommer lett og jeg lever meg alt for mye inn i hvordan andre har det. Kalles jo empati. Jeg er for det meste glad jeg er slik. 🙂

    9. Karin Wiersdalen: Ja, sånn var det for meg og, fant en artikkel og alt falt på plass. Nå gleder jeg meg over hodet mitt, den gir meg jo ordene blant annet. Jeg har og hatt et innlegg der jeg forteller om når jeg griner til Tinereklamen på TV, yoghurtreklamen, tuter hver gang hun i reklamen forteller at hun har hest,hehe

    10. Prøver igjen. Kjenner meg godt igjen. Artig med kattebildene. Josefine gå inn på facebook, foreningen for høysensitive. Der kan du få mer info. Mye falt på plass for meg da jeg leste der. Flere som er som meg,tenkte jeg. Godt å vite. Jeg lever meg alt for mye inn i andre og deres strev ,men det er jo empati. Det har jeg masse av. Håper du finner svar. 🙂

    11. Ja sånn er det ofte. Blir veldig sentimental iblant. Hører nydelig musikk eller ser et flott bilde og så bare renner tårene. Deilig også da. Å gå i bryllup.begravelser ol. kan være en plage. Jeg klarer nesten ikke å stoppe å gråte igjen. Det er rart det der.

    12. Karin Wiersdalen: Å ja, til Josefine ja:)) Jeg har og lagd en egen fane nå som heter min høysensitive hjerne på bloggen min, der kan man lettere finne relevante innlegg om høysensitivitet.

    13. Tusen takk, Karin og Mariann! 🙂 Det skal jeg gjøre. Det er så godt å vite at det er andre som har et sinn som blir overveldet av ytre signaler og energier… vet dere forresten hva som er forskjellen mellom å være asosial, introvert og høysensitiv? Må bare unnskylde for at jeg stiller så “mange” spørsmål, men jeg spør dere fordi dere har kommet lengre i livet enn meg, og har mye mer visdom enn meg.

    14. Josefine: Skal jeg ta det på sparket uten å påstå at jeg vet det, så er asosial at du ikke er så glad i være sammen med andre mennesker, lett for å foretrekke eget selskap. Flesteparten av de høysensitive er det, ikke jeg, jeg er sosial. Introvert er at du trekker deg inn i deg selv, lukker deg på et vis. Høysensitiv er ingen diagnose men en måte hjernen fungerer på, en aktiv hjerne og et menneske som er veldig følsom og var for andre mennesker og har et sanseapparat som er veldig skjerpet.Alt dette får du svar på hvis du googler. Jeg svarer gjerne på spørsmål og jeg har lagd en egen kategori på bloggen min, som heter min høysensitive hjerne, der har jeg lagt ut mange linker til artikler. Jeg vil likevel foretrekke, hvis jeg skal svare på spørsmål at du ikke er anonym. Bare navnet Josefine gir meg ingen assosiasjon på hvem du er og om du er den du begir deg ut for å være, så ta gjerne kontakt, men da med navn eller mailadresse så jeg kan vite hvem du er.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg