HVORFOR KAN DU IKKE VÆRE SOM MEG

Ari har gjort det igjen han

Han har skapt debatt

Hva synes dere om antrekket

Kan man gå i dette da

Han gjør det for å få oppmerksomhet

Ser han ikke hvor dum han ser ut

Er dette høstens mote

Og tenk på Märtha som må gå ved siden av han

Ja, en stakket stund er jeg så fornøyd med at det er jeg som plukker ut klær til gubben

 

Så begynner tankene å svirre hos meg da

Som vanlig får en vel si

Hvor mange har hatt mot til å gå på den røde løperen i dette antrekket

Klart at han liker oppmerksomhet

Det gjør jeg og det, men jeg hadde aldri turt

Tenk å være så trygg på seg selv at man tør å stikke nesen sin frem gang på gang

Likedan Märtha fruen, hun er like modig hun

Kritikken hagler rundt dem, men de kaster seg ut i det på nytt og på nytt

 

Hva vi synes om klesdrakten betyr ingenting

Vi skal ikke like alt

De fleste av oss er redd for å skille oss ut

Vi trenger noen som går foran

Hadde vi ikke hatt det, hadde vi fortsatt trodd at jorda var flat og av vi kunne falle utenfor

Hvilke store oppfinnelser ville vi hatt da

Ville vi sittet her og sladret på et sosialt media der de kan lese det jeg skriver på andre siden av kloden ,i det jeg trykker på en knapp

Hva hvis alle var grå mus som satt og gynget i gyngestolen vår og ikke ville vises

Ikke hadde vi hatt teater, ikke hadde vi hatt musikk, og hva i himmelens navn skulle vi snakket om

 

Ja, vi har lov til å synes at antrekket til Ari er teit

Selvfølgelig skal vi ha egne meninger

Vi skal jo ikke alle ikle oss rød silkedrakt

Da ville vi jo på nytt blitt lik hverandre

Men jeg sier ære være de som tør

De som er fri nok til å stikke nesen sin inn i ormebolet

Hurra for de som er så modige

I dag

 

http://lillasjel.blogg.no/1364127274_g_utenfor_rammen.html

www.facebook.com/Lillasjel

 

14 kommentarer
    1. Det er godt å se at du utover i innlegget kommer til fornuft.
      Hurra for dem som tør, og viser oss andre at janteloven bør skylles ned i utslagsvasken.
      Antrekket er vakkert, indiskinspirert og behagelig å ha på seg. Og Märtha er vel voksen og modig nok til å stå imot om det ikke passet henne, dette antrekket.

    2. Synes ikke så mye om den fyren ELLERS egentlig.. Men akkurat dette synes jeg bare var friskt og herlig 😀 Litt indiskinspirert tenker jeg 🙂 Rød er jo en fin farge det, og han blir sikkert litt glad av å ha den på 🙂

    3. frodith: Ja, alle har en mening om Ari,hehe. Jeg fikk lit mer sansen for han etter å ha sett tv-programmene hans. Han sier mye bra og har en herlig humor, og vi trenger noen Ari-er til å ruske litt opp i oss

    4. Hva Ari eller andre velger å gå i må være opp til de selv.
      Jeg selv har mang en gang fått høre hvorfor går du bestandig i Kjole? Svaret er jeg elsker å gå i kjole, og det er mitt valg.
      La Ari være Ari, og rett og slett ikke bruk tiden på det.:)

    5. Å ha egne meninger, handler etter min viten aldri om å kritisere andre, alt en synser eller sier handler om seg selv, og viser kun hva en selv deler av energi ut av selvet, kjenner dere Ari eller Martha?, hva en uttaler viser hva en innehar i seg, det er etter min mening lavmålt energi å prate om andre i det store og hele og sier mer om den som prater. Godhet er godhet og drar aldri frem andres måter å leve på og kle seg på, Namaste

    6. Hilde kristin Kristiansen Van : Jeg er helt enig med deg, det var derfor jeg skrev innlegget.Vi trenger alle å tenke over hva vi sier og hvorfor vi sier det. Det handler om å se seg selv. Hvis du leser innlegget ser du at det er nettopp det jeg skriver, at alle må få være som de er og at man må berømme de som tør å være annerledes. Bestandig når jeg skriver, skriver jeg i første omgang til meg selv, og derfor ser jeg og at det er egne tanker som trenger å bearbeides, derfor innlemmer jeg stort sett bestandig meg selv i mine innlegg for å vise at jeg tror slettes ikke at jeg kan eller vet noe mer enn alle andre, og jeg trenger å bearbieide mine ting. Det gjør jeg ved å skrive om dem, De fleste av oss er bare i startfasen enda med å skjønne energiene og hva vi er, hvor vi kommer fra og hvor vi går, derfor må vi starte på det nivået vi er og så arbeide med oss selv til vi får en bedre forståelse.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg