MULIGHETENES MARKED

Bilde Kristin Kalstad Moseng

Jeg tror at vi til enhver tid er omgitt av
enestående muligheter
Uansett om vi er klar over dem eller ikke, uansett om vi benytter oss av dem eller ikke,så er de der
De tilbudene vi ikke velger å benytte oss av,blir slengt til side, og begge sider av livsveien vår er overstrødd med forkastede,uønskede og oversette muligheter,gode som dårlige
Tilfeldige møter og hendelser blir bare betydningsfulle hvis de fører til handling
Lar vi dem gli forbi uten å gripe dem, er de tapt for alltid
Vi får aldri vite hvor de kunne ført oss
 Sitat Linda Olsson , fra boka Din godhet

 

Det grønne bildet øverst fikk jeg av en god facebookvenninne i høst når jeg stod fast i eget hode

Det bildet har betydd mye for meg

Det er ikke så godt å se teksten når det  blir forstørret, men det viser at vi har mange muligheter

Det er ikke bestandig man skal gå strake veien

Det står at ved hvert veiskille har vi en mulighet og det er så riktig

Den gangen stod jeg fast i mine begreninger, jeg så ikke helt hvor jeg skulle gå

Et sånt bilde visualiserer for oss at det er bestandig en mulighet til å komme seg videre,hvis vi virkelig ønsker det

Det er ikke sikkert veien fører oss til målet

Det kan være ting som skal erfares underveis

Det viktigste er at vi kommer oss videre, stykke for stykke

Greier du å se at du hele tiden blir stilt overfor valg

Greier du å se at du hele tiden har flere muligheter

Noen ganger har man gått seg helt bort, man ser ikke meteren foran seg

Man står fast i eget hode

http://lillasjel.blogg.no/1345469239_hjelp_jeg_str_fast_i_.html

http://blogsoft.no/index.bd?fa=article.edit&ar_id=38476550

Det som stoppet meg i høst, var at jeg var redd for endring

Vi mennesker er så sammensatt, en blanding av fornuft og følelser og tankemønstre

En kropp og en hjerne som samarbeider noen ganger, men som motarbeider hverandre andre ganger

Av og til vil vi ha endring, men så er det så skummelt at vi holder igjen ubevisst

Vi vet jo ikke hvem det er vi blir, etter endringen

Kanskje er det som hos meg, at jeg har erfart som barn at endring ikke er postivt

Endring  var for meg ensbetydende med katastrofe, sorg og det å bli forlatt

Det vil jeg jo ikke ha igjen

Derfor satte hodet mitt foten ned og sa at nei, endring tillater jeg ikke

 Every day is a new beginning… Treat it that way… Stay away from what might have been and look at what can be…

https://www.facebook.com/SoulsLostOnEarth

Sakte men sikkert må man oppdage disse fellene man setter ut for seg selv

Hvis man er villig til det

Man må  ville det

Det kommer ikke av seg selv

Jeg har jo brukt ordene til å hjelpe meg, skrevet det ned

Jeg har fått masse fine innspill, gode venner som hjulpet meg i samtaler

Jeg har og hatt noen mindre koselige opplevelser som og har hjulpet meg dit jeg skal

Jeg takker for alt sammen

 

Det finnes nemlig så mange muligheter

Det er de vi må fokusere på

Hvor går veien videre, skal jeg gå rett frem, nei der er det stengt

Ok, da må jeg se om jeg finner en sti utenom, så jeg får lurt meg forbi

Noen ganger er det bare å åpne porten igjen

Andre ganger må man smyge seg forbi på en bortgjemt sti som man håper leder forover

Gjør den ikke det, da snur vi og går tilbake og leter på nytt

 Klarer du se det

Klarer vi å se mulighetens marked

I dag

 

8 kommentarer
    1. jepp, livet er bare en haug muligheter, hva vi velger å plukke med oss er hver enkelts valg og fint er det. Noen ganger trenger alle at noen napper litt tak i ermen vår og forteller oss det for innimellom har de fleste av oss skylapper og ser bare en vei mens det i virkeligheten finnes et utall veier. <3 Ha en fiiin dag <3

    2. Du er så dyktig på å sjå den store sammenhengen! Forstår så godt kva du meiner med at endring er negativt knytt, da jeg mistet min sjelevenn i ung alder… Ville bare lulle meg inn i en trygg boble etter det… Mistet alt som var av utferdstrang og nysgjerrighet… Triste greier…

    3. Så flott fortalt . Likte spesielt godt det du skrev om handling 🙂 for meg har ord liten betydning om det ikke etterfølges av en handling 🙂 takk 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg