Reise

Hjernen må tenke nytt i dag

Jeg skrev i går at jeg trengte litt forandring. http://lillasjel.blogg.no/1495693346_jeg_str_fast_med_stvlene_i_myren.html Derfor dro jeg sammen med min Harry på Harrytur. Vi bor i campi...

Mogan

Mogan var et koselig møte. Vi tok bussen fra Taurito, ca 15 minutter. https://no.m.wikipedia.org/wiki/Mogán   Badestranden ligger bare et par minutters gange fra buss-stasjonen.&nbs...

Taurito

Vi bodde en uke på dette hotellet, Suite Princess i Playa Taurito på Gran Canaria. Det er et all inklusiv hotell. Vi trivdes der. Maten var ikke så veldig variert men helt Ok.  Vi likte godt...

Sol og regn og storm

12 dager på reisefot til El Campello, Alicante Mye solskinn men også dager med overskyet og tegn. Det er jo helt på slutten av sesongen. Vi fikk og oppleve et forrykende uvær. Hver kvel...

Ut på tur - El Campello - Altea

Frokost på balkongen. Overskyet, men varmt. I dag vil vi på tur. Vi tar toget. . Først til  Benidorm. Linje 3. Ca 4,5 euro tur retur, to personer, 40 min med mange stopp. Kan ik...

Ut på tur, El Campello, Alicante

En liten feriehilsen fra El Campello, Alicante Jeg føler solen skinner min vei når jeg har mulighet til å reise. Nå skinner den bokstavelig talt, her på Costa Blanca På bildet øverst ser vi utsi...

Fint her i Romsdalen også

Åndalsnes med Romsdalshorn i bakgrunnen    Denne sommeren har jeg knipset bilder som en gal. Hele turen til Finnmark, via Lofoten og hjem igjen, over 500 mil. Gjennom bilvindu i fart....

Dag 18, Mosjøen - Isfjorden

Isfjorden Dagens mål. Vi ser hjem. Takknemlig for at alt har gått så godt.   I natt har jeg sovet i min egen seng. Det var deilig å lande der. Den lange reisen er over og man er kommet ...

Dag 17, Tromsø - Mosjøen

Nest siste etappe, fra Tromsø. I det vi starter, aner vi ikke hvor langt vi kjører. Det er 150 mil hjem. Været er skiftende fra grått og tungt til strålende, blå himmel og sol. Underveis begynt...

Dag 17, Vardø - Tromsø

Farvel Vardø   Denne dagen kjørte vi fra Vardø til Tromsø. En liten svipptur innom for å sove og for å hente statoilkoppene våre som vi hadde glemt på Håkøya. Ja, ikke bare for det da, jeg...

Dag 16, Vardø, Hamningberg

Vardø   Mange hadde anbefalt meg en tur til Hamningberg. Vår eksellente guide og sjåfør tok oss med dit. Det var ca 45 min å kjøre, 4,5 mil. Veiene var smale, bilene var mange og fruen va...

Dag 16, Vardø

I dag har vi hatt sightseeing i Vardø og vi har kjørt til Hamningberg. Bildene derfra kommer i neste del. Vi starter med Vardø. Som dere ser på bildet, hadde jeg en copilot  i dag. Ja, der...

Dag 15, del 3,Lakselv -Vardø

Varangerbotn  Vi så tusenvis av revebjeller Og hvitkløver Vestre Jakobs elv Vadsø kommune Vadsø ...

Dag 15, del 2, Lakselv - Vardø

Midnattssol i Vardø   Etter lunsj gikk turen videre. Hvorfor har jeg aldri fått med meg hvor fint det er her oppe. Man hører så mye om Lofoten og ja det er spektakulært der, men her er det...

Dag 15, Øksfjord - Lakselv

Farvel Vassdalen for denne gang. Farvel Øksfjord og Vest-Finnmark. Nå går turen så langt øst man kan komme i Norge, Vardø. Da har vi forlatt Øksfjord for denne gang. Vi har passert Alta og e...

Dag 14,Øksfjord, Skognes

Da har vi pakket og er klar for Skognes. Jeg kjenner det på kroppen. Følelsene ligger allerede utenpå kroppen. Tårene hoper seg opp der inne. Det er som om de gjør seg klar til å bli et...

Dag 13, Øksfjord

Utsikten fra kirkegården i Øksfjord.   I dag blir det en forholdsvis rolig dag, tror jeg. Ingen store utflukter. Vi har vært en tur på kirkegården. En slik tur gjør at tanker dukker opp o...

Dag 12, Øksfjord

På andre siden av fjorden, ligger Skognes, der min mor vokste opp. Det er bare en liten hytte der nå. Dit skal vi prøve å komme oss på torsdag.   Da har vi på nytt hatt en vidunderlig dag. ...

Tromsø - Øksfjord

Da forlater vi Tromsø. I skrivende stund er vi på vei mellom to ferger. Lyngsalpene og Olderdalen. Litt geografi på veien. Jeg kjenner at jeg egentlig liker ganske godt disse flytt-etap...

Tromsø, Dag 10, Sommerøya

Da er tiden i Tromsø over for denne gang. I dag har vi vært på tur til Sommarøya. Været er fortsatt ikke på topp, men merkelig nok er der opphold når vi har som mest behov for det. Det regn...

Dag 9, Tromsø

I dag er målet Fjellheisen. Heisen ble åpnet i 1962. Den har vært stengt nå i månedsvis for den er renovert. Banen er i Tromsdalen og hår opp til fjellhylle Storstein. Turen opp tok kun...

Dag 8, Tromsø

Ishavskatedralen    Da er vi i Tromsø. Bilen er satt igjen på verksted. I morgen skal vi hente leiebilen. Vi var en snartur i byen i går men jeg var sliten så vi var der ikke lenge. ...

Dag 7, Kvalnes - Tromsø

Dette er dagen vi forlater Lofoten for denne gang. Det har vært en flott opplevelse på alle måter. Vi har bodd i en svært spesiell rorbu, eid av mitt søskenbarn Jann Skognes og hans kone ...

Dag 6, Reine, Sakrisøy og Ballstad

Flakstadøya   I går kom vi til Tromsø Det ble ikke noe hyggelig tur. Bilen fant det for godt å begynne å ule. Vi ringte og konfererte med bilmekanikersønnen. Han bekreftet det vi tr...

Dag 5, Henningsvær og Svolvær, fra sol til tåke

Ja, det går litt i surr her hos meg. Jeg skal starte å blogge dag 5, men vi er på reisefot på sjuende dag. I dag skal vi kjøre fra Kvalnes til Tromsø. Tåka ligger tjukk så om det blir fi...

Dag 4, Moskenes - Kvalnes

Nå er vi på dag 6, men jeg blogger fortsatt dag 4, første dagen i Lofoten. Det er travelt å være turist. Lofoten har vist seg fra din beste side men også gjemt seg for oss i tåkedis. Når vi kjør...

Dag 4, Bodø - Moskenes

Dag 4 Bodø -Lofoten Anbefaler Thon hotel Bodø, billig og gode senger og frokost, 820 kr for to personer, inkl frokost. I går hadde jeg et fint møte med Torill Øines. Se blogginnlegg f...

Dag 4, Bodø-Moskenes

Dag 4, Bodø - Moskenes Bodødagen ble en lang og travel dag. Ingen tid til blogging. Men du verden hvor mange  flotte opplevelser. Det ble også så mange bilder at det må deles inn i...

Dag 3, Brønnøysund - Bodø

Torghatten langt der ute, får vente på oss til neste gang vi kommer.   Dag 3, Brønnøysund - Bodø Å sette grenser er viktig å lære seg. Derfor er det ingen bilder fra hullet i Torghatten. ...

Dag 2, Trondheim -Brønnøysund

Dag 2, Trondheim - Brønnøysund Ferden går videre etter den berømmelige frokosten på Scandic Nidelven. Frokosten er kåret til Norges beste 10 år på rad. Dagens gode råd er: Gjør noe annerledes i...

Dag 1, Isfjorden - Trondheim

Da er vi på vei Paden viser 13.33 Fint tall å starte på. Adele på radioen og nydelig vær. Turen starter opp til min mors rike. Med min tro er hun med oss på reisen og gleder seg med oss. Jeg ...

Gdansk juni 2016, del 3

Man kan jo ikke ha vært i Gdansk uten å ha vært inne i Mariakirken,enten det nå er for å kjenne på atmosfæren eller gå opp i tårnet. Den er diger. Ikke noe er vakrere enn glassmalerier ...

Gdansk juni 2016, del 2

Det var interessant å se hvordan byen så ut etter krigen. De har gjort et fantastisk arbeid med å bygge den opp igjen til det den er i dag og enda stod det ruiner rundt omkring som det ble jobbet m...

Gdansk juni 2016, del 1

Vi var i Gdansk i Polen 9-12. juni. Vi bodde på et hotell i sentrum som het PicaPaca. Hotellet var helt greit. Frokosten var nydelig. Det ble stekt omelett eller egg og bacon eller eggerøre, alt et...

Chania, oktober 2015

Reisefølget hadde bestilt sprudlende til jubilanten til frokost. Feiringen er i gangDet var overskyet fra formiddagen, så vi tok bussen til Chania, ca en halv time fra Pltanias og bussen gikk hvert...

Kreta, Gerani, Platanias, del 2

Her var det vi satt når forrige blogginnlegg avsluttet. Det er dette som er ferie, ja ikke akkurat øl, men å sitte og se på folket og kjenne på atmosfæren. http://lillasjel.blogg.no/1445179609_kre...

Kreta, Gerani, Platanias, del 1

2. oktober 2015, vi ankommer Kreta. Vi skal til et område som heter Gerani, ca 30 minutters busstur fra Chania. Vi er 12 personer og vi skal feire gubbens 60 års dag. Vi gleder oss over at så ma...

Ålesund

Etter visitten på Alnes fyr dro vi på Fjellstua i Ålesund og spiste lunsj. Her ser vi Valderøya. http://lillasjel.blogg.no/1442176113_alnes_fyr.html Fjellstua ligger på fjellet Aksla som er et ...

Alnes fyr

Vi var så heldig å få være turist en dag i eget fylke. Jeg hadde vært på Alnes fyr en gang før og syntes det var så vakkert der. Den gangen var vi med og arrangerte et rebusløp og hadde ikke tid ti...

Stansted Mountfichet

Her ble vi sittende i timesvis og følge folkelivet og det var kjempekoselig. Hver en kafe og de var det mange av, hadde en liten bakgård hvor man kunne sitte ute og spise.

Første møte med Arthur Findlay og Stansted Mountfichet

Vi kommer til skolen tidlig og får ikke sjekket inn, men været er nydelig og vi går oss en tur til Stansted Mountfichet som tettstedet heter. Nydelig plass. Det er så fint her at bare turen ned dit...

Anthem of the Seas, siste dag

Siste dagen på vei til Southampton var litt sånn, litt kaldt og vind Det passet oss ikke å være i klatreveggenVi følte heller ikke for å fly. Det øverste bildet er tatt fra en tvskjerm ombordEge...

Anthem of the Seas, litt av hvert

Vi har nå vært på 13 cruise, 12 i Middelhavet. Dette er den ferieformen vi liker best der hvor vi er akkurat nå i livet. Kanskje blir vi lei etterhvert og vil ha ferier med mer ro, som en vanlig sy...

Anthem of the Seas, Two70

En av favorittplassene ombord, ja kanskje den største favoritten innvendig er området de kaller Two70. En av årsakene er denne dere ser på bildet. Store vinduer, gode stoler med puffer til mine bei...

Anthem of the Seas,Cadiz, del 3

Vinprodusenten Gonzales Byass. Vi fikk prøvesmake to små super vin, og det smakte ikke godt. Men resten av besøket var fantastisk. For en plass. Det var vanvittig vakkert der. Digert område med så ...

Anthem of the Seas, Cadiz, del 2

Vi kjørte fra Cadiz til Jerez og jeg måtte forlate hjørneleiligheten jeg hadde fått, ja ihvertfall fått i fantasien Men den hadde sikkert vært veldig fin Resten av byen så ut som byer flestMen nå...

Anthem of the Seas, Cadiz

Du verden for en by, snakk om at fotoapparatet gikk varmt og det før jeg hadde kommet meg ut av bussen. Hit skal jeg tilbake. Cruiseskipet The World lå her og. Morsomt å se det. Det var jo mye sty...

Anthem of the Seas, underholdning

Etter Ibiza var det igjen en dag på sjøen. I dag tenkte jeg å fortelle litt om underholdningen ombord. Det var tre store show ombord. We will rock you og The gift, som gikk i teatersalen. I till...

Anthem of the Seas, Ibiza, del 2

Da er vi klar for å gå inn i grottene igjen, 13.juli 2015 Den øya var kjøpt av en russer tror jeg det var, for mange titalls millioner euro, han kan få ha den for seg selv for meg. Jeg kan ta en l...

Anthem of the Seas,Ibiza, del 1

Så var vi kommet til Ibiza. Her hadde vi ikke vært før, men det ble en suksess. Solen står opp og når vi titter ut av vindu er vi på vei til Ibiza I dag skal vi på tur igjen og vi gleder oss.Ka...

Anthem of the Seas, Palma, Mallorca

Dag to tar vi skyttelbussen til kirken igjen og finner samme restauranten som dagen før. I dag er det 12.juli 2015 Lennox var en koselig plass å sitte og fin skygge i varmen. Det som forundrer meg...

Anthem of the Seas, Mallorca

Vi nærmer oss Palma på Mallorca. 11.juli 2015 Å ligge sånn ute i solen og kose seg på en solseng og se på den flotte innseilingen er nydelig og enda en av de tingene som gjør Cruise så spesielt. ...

Anthem of the Seas, The North Star

Royal Caribbean cruiseline er jo veldig innovativ når de bygger skip. Det skal være nyvinnende og spektakulært. The North Star er en sånn greie. Den tar deg neste 100 meter opp i været og i og med...

Anthem of the Seas, Villefranche

Vi skriver 10.juli 2015 og fra frokostbordet i dag ser vi rett på den Franske Riviera. Vi er like til høyre for Nice, nemlig den lile byen Villefranche. Her har vi vært noen ganger før og her er ut...

Anthem of the Seas, Seaflex og Robot

Etter Malaga, hadde vi en sjødag. Vi bruker å tilbringe de dagene i solen eller i skyggen, med en bok. Total avslapping. Men du verden det er mye aktiviteter ombord. De har et område ombord som h...

Malaga, Anthem of the Seas

Onsdag 8. juli. Tidlig morgen i Malaga Da har vi kommet til Malaga og er klar for utflukt igjen, til en ny grotte. Vi var jo på tre grotteturer denne gangen. Området rundt Malaga er bare nydelig....

Gibraltar, Anthem of the Seas, del 3

7.juli 2015 Vi forlater kongen på haugen og trår inn i underverdenen. Jeg er blitt fascinert av grotter siden jeg leste Hulebjørnens klan om jenta som vokste opp hos neandertalerne og bodde i sånn...

Gibraltar, Anthem of the Seas, del 2.

Vi er på vei opp på Gibraltarklippen i en sånn gondol. 7. juli 2015 Del 1: http://lillasjel.blogg.no/1438442715_gibraltar_anthem_of_t.html Vi stiger høyt til værs med gondolbanen. Det gikk helt...

Gibraltar, Anthem of the Seas, Del 1

En av de tingene som gjør Cruise så annerledes enn vanlig sydenferie er dette. Nemlig at du våkner opp og ser ut og du er kommet eller er på vei til et nytt sted. Vi nærmer oss Gibraltar 7. juli 2...

Vi gjør oss kjent på Anthem of the Seas

Vi hadde lugar helt fremme i skipet, lugar 11504. Restaurantene var helt bak. Når skipet er 347 m langt, ble det lange korridorer og god trim .tu.no/industri/2015/04/25/cruiseskipet-er-347-meter-l...

Vi går ombord på Anthem of the Seas

04. juli 2015 Se der ja, der er Anthem of the Seas, vårt flytende hotell i 14 dager Det er stort ja. Og høyt, veldig høyt. Men et flott skip. Vi blir møtt med sjampanje.Cruisedronningen ...

Det ligger en båt og venter på meg

Ja, det gjør det Det ligger en båt og venter på meg Ja ikke bare meg, men 4300 andre også Så det er ikke noe liten båt Det er jo et stort skip Den heter Anthem of the Seas Den er helt ny, sjø...

Fra Alta til Øksfjord

Jeg var på søskenbarntreff i Alta 5-8 juni. Min mor er fra Skognes, en liten gård man må ha båt for å besøke. Det var litt for surt og kaldt denne dagen til at vi kunne dra over fjorden i åpen båt,...

ALTA

Helgen 5-8. juni var jeg i Alta på søskenbarntreff. Lørdag var vi på utflukt og vi startet hos Alta Steindesign, der vi fikk hver vår stein med gravert Søskenbarntreff 2015, som et minne Utenom k...

Gran Canaria mars 2015

Om vinteren er det godt å kunne stikke av litt og få se og kjenne solen. Her vi bor er solen borte 3 mnd om vinteren. Vi var 4 par som reiste sammen. Vi bodde på Gloria Palace Amadores. Hotellet li...

TORREVIEJA OKTOBER 2014

Vi var en uke i Torrevieja i Spania i slutten av oktober. Nydelig vær og varmt og deilig. Frister til gjentakelse. Vi blir nok mer og mer bestemt på at det må tilbringes mer tid i varmere land om v...

TOULON

Toulon i Frankrike var et hyggelig besøk. Vi ruslet rundt i byen. Det var et matmarked der og jeg kunne jo tenkt meg å kjøpe med meg halve markedet hjem. Litt ble det jo, men på langtnær nok. ...

EN VANLIG CRUISEDAG I MIDDELHAVET, TOULON

Jeg har hatt noen innlegg for å vise hva vi gjør på når vi er på Cruise. Det finnes dusinvis av tilbud men vi benytter oss veldig lite av de. Vi prøver å få med oss noen show men ellers har vi ikke...

FIRENZE

Juli 2014 var vi på cruise med Norwegian Spirit, fra Venezia til Barcelona. Den dagen vi var i Livorno var vi på en liten utflukt til Firenze. Den ble altfor kort for utflukten jeg hadde bestilt b...

EN HELT VANLIG CRUISEDAG FULL AV OPPLEVELSER - LIVORNO

I juli 2014 var vi på cruise fra Venezia til Barcelona med Norwegian Spirit, 12 dager Jeg har hatt et par innlegg før og nå kommer et nytt, for å vise litt hva man gjør på når man er på cruise. V...

TEPPANYAKI - NORWEGIAN SPIRIT

I juli 2014 var vi på 12 dagers cruise med Norwegian Spirit fra Venezia til Barcelona. Vi var veldig fornøyd med maten ombord. Stort sett spiste vi i hovedrestaurantene, det var to av dem, pluss bu...

EN HELT VANLIG CRUISEDAG - I NAPOLI

I Napoli har vi vært flere ganger. Det er en havn som er flittig besøkt av cruiseskip for det er så mye å se der. Tidligere har vi vært i Sorrento, Pompei og Capri. Vi har og sett at de har lagd hj...

MYKONOS

Mykonos er en av mange greske perler. Det er et trendsted så prisene er nok høyere enn på mange andre øyer i Hellas. Vi har opplevd å betale det samme for vin og øl som på Karl Johan på enkelte a...

EN VANLIG CRUISEDAG

Jeg møter en del mennesker som tror det er kjedelig på cruise. Jeg skal skrive noen innlegg om vanlige cruisedager for å vise at der er det slett ikke kjedelig. Dette første innlegget er fra den da...

ISTANBUL

Istanbul, tyrkisk: İstanbul (tidligere Konstantinopel, tyrkisk: Konstantinyé) er den største byen i Tyrkia og har ca. 13 millioner innbyggere, medregnet forstedene. I oldtida het byen Bysants;...

NORWEGIAN SPIRIT FRA VENEZIA TIL BARCELONA

17.juli 2014 går vi ombord i Norwegian Spirit i Venezia, klar for 12 dager i Middelhavet med god mat, godt selskap, store opplevelser og masse sol og varme. Vi går fra Venezia klokken 01.00 om nat...

ALBIR, ALTEA OG CALPE

I sommer var jeg noen dager i Albir Albir ligger på Costa Blanca, i provinsen Alicante, nord for Benidorm Det er mange nordmenn som bor i dette området, og det er norske skoler her og en norsk bo...

JEG ER HEKTA

Jeg innrømmer det glatt Jeg er hekta Jeg er hekta på å reise på cruise Jeg lever og ånder for disse turene hele året I det store og hele elsker jeg å reise Jeg digger det å oppleve ting, komme...

14 DAGERS CRUISEFERIE, KAN DET VÆRE KJEDELIG

Jeg elsker cruise, jeg er helt hekta. For hele vår familie, er det den ultimate ferieopplevelse. Vi elsker hvert sekund. Mange spør om vi ikke synes det er kjedelig. Det blir for oss et helt uf...

CAPTAIN`S TABLE ADVENTURE OF THE SEAS

Cruiset vårt fra Southampton 2013 var vårt 11. cruise Jeg har vært hekta på cruise siden jeg var liten pike. Vi bodde ikke så langt fra Trollveggen og når bussene med båtturister kom for å se på ...

VIGO

Vigo var den siste av våre havner på 14 dagers cruiset vårt 2013 Vi ruslet litt rundt i byen, havneområdet var fint og byen var fin, men vi fant den ikke så spennende som Cartagena, Valetta og Mal...

EN HELT VANLIG SJØDAG PÅ CRUISE

Noen bilder fra en helt vanlig sjødag på Cruise Ja, for sånn er vanligvis ikke dagene på cruise Vanligvis er man jo på land hele dagene, så disse dagene ombord når man bare later seg, de er herli...

CARTAGENA

Cartagena i Spania var en spennende by Det var store kontraster der, for det var tydelig at de pusset opp hele byen Det var nyoppussede fasader på mange hus og det var flislagte gater. Men i and...

LISBOA

Jeg hadde gledet meg til Lisboa, for hadde hørt at det skulle være så vakker en by. Jeg ble innmari skuffet for jeg synes jeg så forfall overalt. Men kanskje var vi på feil plasser, ikke vet jeg ...

VORSPIEL PÅ TENERIFE

Siste uka i januar var vi på Playa las Americas på Tenerife. Vi var fire par. Vi bodde på et hotell som het La Pinta. Vi fikk først et rom i underetasjen og der luktet det mugg og fuktig kjeller. D...

COVES DE SANT JOSEP, VAKKER OPPLEVELSE

En av havnene vi var innom med Adventure of the Seas var Valencia Smakebit fra cruiselivet http://lillasjel.blogg.no/1379249191_smakebit_cruise_adven.html Valencia http://lillasjel.blogg.no/138...

VALENCIA

Valencia er Spanias tredje største by, og en by som er vel verd et besøk Vi fikk bare en smakebit på hva byen har å by på og den smakebiten gav mersmak Den gamle bydelen er så vakker Eierne av b...

CANNES

Ligger ikke til kai i dag så da er det tenderbåter, men det går fint. De leier inn store båter så vi er på land i en fei, ingen kø, rett i båten Det hvite bygget til høyre i bldet er bygningen der...

MALAGA, MARBELLA OG PUERTO BANUS

Forrige uke lagde jeg et blogginnlegg med en smakebit fra Middelhavscruiset vi hadde i juli 2013 http://lillasjel.blogg.no/1379249191_smakebit_cruise_adven.html Første havnen vi kom til var Malag...

SMAKEBIT CRUISE ADVENTURE OF THE SEAS

Cruise med Adventure of the Seas, fra Southampton 7.juli 2013, 14 dager Adventure of the seas Farvel Southampton og Queen Elisabeth, som ligger klar for avgang Norge og Åndalsnes 2 dager i...

ISFJORDEN, ROMSDALSEGGEN,PÅSKEBILDER, BEDRE SENT ENN ALDRI

Balkongbilder fra en nydelig påske. nå holder det på å grønnes og vi gleder oss. Isfjorden i Møre og Romsdal Bak fjellet til høyre starter man opp på Romsdalseggen Så går man hele fjells...

TENERIFE- Playa de las Américas

Vi var på Tenerife 11.-18.nov 2012 Her var det fint å være Vi var heldige med været og hotellet og reisefølget og koste oss fælt Vi har ingenting å klage på Vi hadde all inclusiv på hotellet, m...

EUROPAS VAKRESTE JERNBANESTREKNING

Raumabanen som går fra Åndalsnes til Dombås er kåret av Lonely Planet til Europas vakreste jernbanestrekning http://www.dagbladet.no/2012/11/19/tema/reise/norgesferie/tog/lonely_planet/24442261/ ...

ETNA, VULKANEN

15.juli 2012 Catania på Sicilia Catania er den nest største byen på Sicilia med i underkant av 300000 innbyggere, og er også provinshovedstad i provinsen med samme navn. Byen er den nest største p...

BARI,ALBEROBELLO OG TRULLIHUS

12.JULI 2012 Celebrity Silhouette er i Bari, sørøst i Italia Bilder fra Bari Bari Bari er en av de vakreste byene i Sør-Italia, med en livlig og tilta­lende gamleby med mange histo­riske sever­d...

CRUISE 2013, 14 DAGER, ADVENTURE OF THE SEAS

Da har vi booket igjen, Hurra:) 14 dager i Middelhavet neste sommer og 200 dollar i lommepenger fordi jeg booket på 3 dagers salg:))) Fakta om Adventure of the Seas® 311 meter lang 138.000 ...

TAORMINA, SICILIA, EN VAKKER LITEN BY

15.JULI 2012 Celebrity Silhouette ankommer Catania på Sicilia Vi drar på utflukt ført til Taormina http://www.taormina.it/ Bilder fra Taormina http://www.dinside.no/91740/taormina-sicilias-tur...

KOPER OG LJUBLANA I SLOVENIA, VAKKERT JA

8.Juli 2012 Celebrity Silhouette ankommer Koper i Slovenia Vi har aldri vært i Slovenia før og er spente på et land vi har hørt lite om Slovenia er en av 5 stater som før var Jugoslavia. De ...

"NYE" TROLLSTIGEN

Trollstigvegen (ofte kalt Trollstigen eller bare Stigen) er et veistykke på fylkesvei 63 i Rauma kommune i Romsdal i Møre og Romsdal. Trollstigveien forbinder Valldal på Sunnmøre med Åndalsnes og R...

FERRARI

07.07.12 var vi i Ravenna , norøst i Italia Siden kan oversettes til norsk: ,http://www.turismo.ra.it/ Ravenna er hovedstaden i den italienske regionen Emilia-Romagna. Ravenna har 134 631 (2001...

VENEZIA

Venezia er en vakker by med en spesiell atmosfære Det er folksomt, så det lønner seg nok å reise utenom fellesferien hvis man virkelig vil nyte byen og øyene rundt Første gang vi var i Venezia bo...

EN LITEN CRUISESMAKEBIT

12 DAGERS CRUISE I MIDDELHAVET. FØRST EN LITEN SMAKEBIT SENERE KOMMER DET MER:) Celebrity Silhouette Venezia 4.juli2012Venezia 06.juli 2012Ferrarimuseet i Maranello, Cruisehavn RavennaVakre Ljubl...

Vil dere se hva Mette Marit og Haakon får se på lørdag?

Lørdag 26.mai 2012 kommer Kronprinsparet på besøk til vakre Rauma kommune i Romsdalen Her har vi det så fint at vi kommer på fjellet i løpet av et kvarters til 20 minutters gange, og vi har ma...

CRUISE I MIDDELHAVET- deilig,deilig

Jeg elsker å reise, og cruise er favoritten I sommer er vi klar for vårt 10.cruise, 9 av dem i Middelhavet 1.Cruset vårt var med SS Norway fra Oslo i 1998, 12 dagers Se og Hør jubileumscruise med...

RHODOS

Jeg elsker å reise Jeg elsker å glede meg til å reise Mest av alt elsker jeg å reise på cruise og det skal jeg i juli Men etter å ha gått og tråkket hjemme hele vinteren uten energi kjente jeg a...
Mariann Sæther Tokle

56, Rauma

Ja, hvem er jeg? Evig ung gudinne fra Isfjorden, født i Romsdalen, mellom de høye fjell. Jeg er innmari nysgjerrig på livet og elsker å lære. Jeg blander meg inn i alle samtaler, prater i munnen på deg, er kritisk og belærende, men har et hjerte av gull og mener bare godt med det jeg gjør. Jeg er overbevist om at det finnes mer mellom himmel og jord enn det vi kan se, og healing, meditasjon og tankens kraft er temaer som opptar meg mye.Jeg er ingen lege eller psykolog og det jeg deler er kun fra eget hjerte. Alt jeg skriver, skriver jeg egentlig til meg selv, men hvis andre også kan ha glede av det, er jeg takknemlig for det. Jeg tror aldri at jeg vet noe bedre enn noen annen og alle må følge sitt hjerte og hva de mener er riktig. Elsker å møte mennesker, enten det er et tilfeldig møte på et fly eller gode venner over et glass vin. Favoritthobbyer ellers er å lese bøker, spille pcspill og reise. Er og ivrig forkjemper for heimelagd mat. Jeg prøver å få med link til bilder og tekster som ikke er mine egne og jeg spør også om tillatelse før jeg deler. Har jeg delt noe jeg ikke bør dele, tar jeg takknemlig imot tips om det. Lillasjel er også på Facebook. Skriv Lillasjel i søkefeltet og dere finner meg.