Øvelse ved avgjørelser, for å trene opp intuisjonen

 

Temaet i det siste har vært å følge hjertet.

Det er jo slett ingen enkel sak bestandig.

Særlig før man har lært den stemmen ordentlig å kjenne.

Men selv da kan det være vanskelig.

Her en dag snakket jeg med en mor som fortalte at datteren stod overfor et skolevalg.

Hvilken skole skulle hun velge.

I det vi snakker om det, dukker det opp et bilde i hodet mitt.

Det er ofte slik jeg får de små øvelsene jeg skriver om.

De jeg nå bruker under meditasjonskveldene jeg har i en gruppe på Lillasjel

 

 

Øvelsen kan være fin for å øve på å lytte innover.

Bruk den gjerne på små bagateller for å øve.

Og for all del, jeg sier ikke at det gir noen fasit.

Bare enn litt morsom greie for å øve opp intuisjonen.

 

Skriv ned ulike alternativer på små lapper.

Hold en etter en i hendene og lukk øynene.

Be så kroppen din fortelle deg om de ulike valgene.

Kjenn etter hvordan det føles.

Kanskje får du opp ord eller bilder.

Jeg tror denne lille øvelsen kan være morsom.

I dag

 

 

 

2 kommentarer
    1. Gjelds nok å øve på slike ting også.. Ikke alltid jeg stoler på intuisjonen/ magefølelsen, men den har vist seg å være god å ha i mange sammenhenger… Ønsker deg en fin kveld <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg