Jeg er veldig ulykkelig

 

I dag skal jeg gjøre noe jeg ellers aldri gjør.

Jeg prøver nemlig så godt jeg kan, å være ærlig og oppriktig.

Egentlig er overskriften bittelitt sann, for det er merkelig, men folk trekkes mot det negative.

En negativ overskrift får mye mer oppmerksomhet enn en positiv.

Og akkurat det kunne gjort meg litt ulykkelig.

Men jeg er ikke ulykkelig i dag, jeg er svært lykkelig.

Jeg bare lurte dere, slik mange gjør med overskrifter.

Vi ser det i avisene hver dag.

De bruker negative overskrifter og de får oppmerksomhet.

Det dumme er, at mange ikke gidder å lese resten.

For innholdet i artiklene kan være helt det motsatte av overskriften.

Akkurat slik jeg gjorde det i dag.

Alle de som kun leser overskriften, tror jeg er ulykkelig.

Det er jeg slett ikke, jeg har nesten aldri vært mer lykkelig.

 

Etter det jeg skrev i går, er det kanskje litt rart.

http://lillasjel.blogg.no/1541513481_gubben_og_legen_er_enig_i_konklusjonen_om_at_jeg_er_et_komplisert_tilfelle.html

Jeg lever et liv med begrensninger.

Men hva så, jeg lever et vidunderlig liv for tiden.

Jeg er så på min plass, gjør noe jeg elsker over alt her på jord.

Min egen Lillasjel, som jeg selv har skapt.

Der kan jeg bruke hele meg og jeg føler jeg er god til det.

Det viser de stadige hyppige henvendelsene med bestilllinger og ønske om å dele.

Alt jeg har lært, all erfaring jeg har gjort meg, opplevelser jeg har hatt og alt jeg er som menneske.

Alt det har jeg bruk for nå.

Ja, jeg er mye hjemme, men jeg koser meg her.

Jeg har så mye, jeg er så priviligert på alle vis.

 

 

Vi har god økonomi, så jeg slipper å være redd for den.

Det er ofte veldig vanskelig når man blir ufør, det å miste inntekt.

Jeg vet hvordan det er å ikke ha penger.

Å telle opp hva man har og vite at det skal vare så lenge.

Så kommer uforutsette utgifter og velter hele lasset og man aner ikke hva man skal gjøre.

Jeg har vært der, jeg vet akkurat hvor vanskelig det er.

Derfor kan jeg nå senke skuldrene og vite at jeg har det bra økonomisk.

Det heter at penger skaper ikke lykke, nei, det gjør det ikke.

Men det er veldig vanskelig, når man ikke får endene til å møtes.

 

Jeg sitter her blant bokstablene mine og smiler.

Jeg er så innmari takknemlig.

Det er så mange som har begrensninger, som er svært vanskelig.

Store smerter eller psykisk sykdommer, som kanskje er det aller verste.

Når jeg bare får ta livet med ro, så har jeg det så godt.

Jeg har en fin familie som jeg elsker herfra til himmelen.

Så jeg føler meg som verdens heldigste.

Jeg har jobbet med meg selv i årevis.

Det er kanskje det viktigste man kan gjøre, når man skal jobbe med andre mennesker.

Skal man være healer og medium, er det utrolig viktig.

Å stå i kraften sin, å kjenne at man er trygg i seg selv, ikke la seg såre så lett.

Jeg er en helt annen person enn jeg var for 10-15 år siden.

 

 

Jeg ser også så tydelig at det jeg har fokus på, ja det får jeg så sannelig dumpende ned i fanget.

Jeg bestiller og det bare dukker opp foran meg.

Loven om tiltrekning er noe som er viktig for meg.

Jeg bruker det hele tiden helt bevisst.

Akkurat nå har jeg sendt bestilling på en ny bil for den begynner å bli litt gammel den vi har.

Jeg har sendt ønskelisten helt til himmels.

Sist jeg gjorde det, hadde selgeren akkurat fått inn den bilen jeg skulle ha.

Så får vi se hva som skjer denne gangen.

Jeg har det ikke så travelt, men i løpet av et års tid, bør den være her, gjerne før.

Når man har det så godt som jeg har det nå, ja da er man lykkelig.

Jeg ser hva jeg selv skaper.

Det er jeg som skaper denne lykken inni meg.

Hver eneste dag gjør jeg det.

Det betyr ikke at jeg aldri er lei meg.

Det betyr ikke at jeg fortrenger noe.

Nei, er noe vondt, ja da lar jeg det være det, jeg aksepterer og så går det over når tiden er inne.

Alle kan vi ha bekymringer, det er sjelden livet lar oss slippe de.

Men akkurat nå har jeg få bekymringer og jeg nyter livet mitt.

Jeg er derfor ikke ulykkelig, men svært lykkelig

Det vet dermed alle som gidder å klikke på linken og lese hele teksten.

I dag

 

Ps. Jeg trår til og med til med yndlingsangen min, kan det bli bedre?

 

 

10 kommentarer
    1. Herlig 🙂 Overskrifter lyver ofte, og jeg må innrømme at jeg prøver å få dem så dramatisk som mulig, men uten å lyve. Bare vri litt 🙂 I går hadde jeg dobbelt så mange lesere som vanlig, for jeg skrev at jeg var permittert, det ville folk lese om. Og det var ikke løgn en gang 🙂 😀

    2. overskrifter.. Det er noe herk skal jeg si deg.
      Godt å se at du er lykkelig. Det er ingenting som er bedre enn faktisk å være glad uansett hvilke spark livet gir deg.
      Handler om å gjøre det beste ut av livet, og jeg tro du er et menneske med mye å gi til de rundt deg. Så har du også lært at det er begrensninger. Det gjør meg glad. Har alt for lett for å si ja.

    3. Er så glad for at eg tok feil. Var på veg å grave meg ned i min egen tristhet, og var klar til å lesa om kor trist du var………. Felles skjebne felles trøst osv. MEN resultatet vart at eg vart røska litt i, og ser at alt er ikkje svart 😊Det mesta går seg til, pleide mamma og sei, trur det er ein god tanke å ha med seg. Gode helsingar frå Laila.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg