Gubben og legen er enig i konklusjonen, om at jeg er et komplisert tilfelle

 

Gubben og legen er enig i konklusjon om at jeg er et komplisert tilfelle

Ja, tenk de er det, selv om det nok er på ulike måter.

Ja, da blir jeg jo dobbelkomplisert, du store min.

Litt humoristisk må man få lov til å være

 

Den bli frisk kampanjen jeg kjører, den går veldig opp og ned, kan du si.

Stoffskiftet er blitt ytterligere dårligere, ikke rart det er lite krefter her.

Alle de andre prøvene som var finere forrige gang, har falt tilbake.

Konklusjonen blir at jeg må prøve på igjen med mer stoffskiftemedisiner.

Det ser ikke ut som om kjertelen min klarer å lage nok stoffskiftehormoner.

Legen sier at kombinasjonen stoffskifteproblematikk, insulinresistens og immunforsvarkollaps, er komplisert.

Det ene stresser det andre liksom. så jeg biter meg selv i halen, samme hva jeg prøver.

 

For å bedre insulineffekten, bør jeg være i bevegelse.

Det heter visst å trimme eller trene, har jeg hørt.

Gjør jeg det bittelitt for mye, da svikter immunforsvaret og jeg ender opp med influensa/betennelseslignende symptomer.

I sommer var jeg slett ikke flink med kostholdet, da bedret alle de prøvene seg.

Jeg kommer hjem, skjerper kostholdet og prøvene forverrer seg.

Helt motsatt av all fornuft.

Kanskje kroppen liker bedre sydenvarmen, at den da ikke bruker så mye energi på å holde meg i gang.

Komplisert ja, det er ikke enkelt.

Han mener at jeg har me-lignende tilstander, som gjør at kroppen tåler dårlig belasting, før den kjører i gang med utmattelse.

Nok forsaket av utallige infeksjoner, inkl antibiotika, hele livet.

Selv tror jeg kroppen var født stresset, for jeg ble raskt plaget av sykdom.

Min mor hadde mange traumer med seg i ryggsekken.

 

Ingen skal si at jeg ikke prøver alt som står i min makt for, både å finne ut hva som skjer med kroppen min og hvordan gjøre den bedre.

Alt man får klarhet i, er fint.

Så får man forholde seg til det man har.

Jeg har et godt liv på alle måter.

Healing og meditasjon er ypperlige verktøyer.

Kanskje gjør de meg ikke frisk, men de hjelper likevel kroppen å holde stresset nede.

Og jeg er mentalt sterk i forhold til for noen år siden.

Jeg har det rett og slett bra.

Jeg klarer å reise, jeg har masse aktiviteter å kose meg med, fin familie og nyter livet.

Noen begrensninger får de fleste, og mine er rett og slett til å leve godt med.

Jeg sitter her i mine bokstabler med ipaden og Lillasjelen min.

Når kroppen vil det, er jeg ute og går meg en tur.

Bare jeg passer på å hvile nok og ha rolige perioder, går dette helt fint.

I dag har jeg bestilt utflukter til cruiset vi skal på i Karibien og jeg har søkt visum til Usa.

Nå skal jeg bestille fly til London, til jeg skal på kurs, Art & Soul, ved Arthur Findlay spiritual college.

Julen skal vi feire i Halden, så her blir det ikke mye juleståk, bare fred og ro.

Og innimellom opplevelsene, da hviler jeg her hjemme og lader opp til neste utfordring.

Jeg er takknemlig og glad for alt jeg får være med på

Så nå går jeg og tar en ekstra pille jeg

I dag

Kaptein på skuta jeg.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg