Katarina Bivald, Livet, motorsykler og andre umulige prosjekter

Katarina Bivald, Livet, motorsykler og andre umulige prosjekter

Jeg ble anbefalt denne boken av en bokvenn. Hun sa den var fornøyelig og det var den.

Småhumoristisk, avslappende feelgood og med mye gjenkjennelse av livet på landsbygda, her den svenske landsbygda.

En feelgood kun til avslapping.

For meg ble den nesten for avslappende, selv om den var kjempebra skrevet. Det ble ingen driv i boken som gjorde at jeg hadde vansker med å legge den fra meg. Jeg ønsker nok litt mer action tror jeg.

Men som avslapping og lett underholdning, ja da vil nok mange like den og så er det jo litt romantikk der også.

Boken var et leseeksemplar fra Gyldendal

 

Bilde og tekst under bildet er hentet fra sidene til Gyldendal

Den sommeren Anette Grankvist fylte atten år, lovet hun seg selv å gjøre tre ting i livet: kjøre motorsykkel, kjøpe hus og klare seg selv. Nitten år senere har hun klart seg selv. Hun har ikke vært på date siden millenniumsskiftet, hun leier fortsatt leilighet og jobber på Mat-Extra, der pipelydene fra kassaapparatet sakte driver henne til vanvidd. Førerkort har hun fortsatt ikke, i hvert fall ikke til motorsykkel. Alt virker greit og rimelig så lenge datteren fortsatt bor hjemme. Men da Emma flytter ut, oppdager Anette at det er én ting å være alenemor med barn, en helt annen ting å være alenemor uten barn. Hun hadde ingen anelse om at livet besto av så mye tid.
 
Anette bestemmer seg for å gjøre noe med livet. Men snart viser det seg at frihet og eventyr er mer komplisert enn det hun hadde sett for seg.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg