Noen ord fra meg skal det bli

 

Dette er Lillasjelord fra noen som har gått bort, skrevet på bestilling. Ønsker du å få dine ord fra noen, ta kontakt på Lillasjel

eller sms 9946 7178

 

Noen ord fra meg skal det bli

Selv om jeg ikke er en som bruker store ord

Nei, jeg var et jordnært menneske som brukte ord når jeg måtte bruke de

Jeg slengte ikke rundt meg med ord som vakker og kjærlighet og alt som skal være så fint i dag

Jeg sa det som måtte sies og jeg kalte en spade for en spade

Å gå rundt grøten og smiske, det var bare ikke meg

Og jeg kunne ikke fordra de som gjorde det

Som brukte store ord for å innynde seg med noen

Som regel fulgte et falsk smil og falske løfter med på kjøpet

Nei, slik er ikke jeg, men ord skal det likevel bli, når du ber om de

 

Kjærlighet for meg er en naturlig del av det å ha barn

Kanskje var jeg ikke flink nok til å fortelle det

Jeg tok det kanskje som en selvfølge at dere skulle forstå

Jeg ser nok nå at jeg skulle kanskje åpnet litt mer opp

Vist litt mer av meg selv

Vist dere litt mer varme og kjærlighet

Det var jo ikke det at dere ikke følte det, men jeg var ikke en person som øste ut kjærlige ord og handlinger

Det er bare ikke sånn jeg er

Det betyr jo ikke at jeg ikke er glad i dere fordi

Det er jeg jo og du vet det også

 

Livet var et helt annet før

Det var mer hverdager

Gjøremål fra morgen til kveld uten de helt store utskeielsene

Ikke slik som de dag når folk drar på ferie hit og dit

Vi var nok ikke skapt slik, det var ikke vanlig

Det var fint folk som kunne holde på sånn

Å kunne sitte ute med en kaffekopp sommertid var jeg glad i

Å høre småfuglene kvitre i bakgrunnen

Gjerne sammen med en venninne mens vi bivånet ungene leke

Og diskuterte de siste begivenhetene rundt oss

Og det var jo ikke de store begivenheter heller etter nå tids dato

Men vi hadde det bra, syntes vi selv og det fikk være nok

Det var ikke solskinn hver dag, slik de forventer nå

 

Jeg var glad i å bake

Lefser og flatbrød og takkebakst

Da møttes vi flere og jobbet sammen

Det var trivelige dager når melet suste rundt ørene på oss og latteren hang løst

Jeg var mye sliten til tider og hadde da litt lite tålmodighet

Jeg hadde nok med det som måtte gjøres og fikk nok litt kort lunte

Å skulle ønske det annerledes, det nytter ikke

Det var slik det var, jeg gjorde det beste jeg kunne

Slik jeg ser det nå, skulle jeg nok ha unt meg mer hvile og hatt mer tid og ork til dere

Det var som om kreftene bare ble mer og mer bort ettersom årene gikk

Jeg var nok ikke så flink til å sette ord på det heller

Jeg skulle gjort noe med det på et tidligere stadie

 

Lekekamerater hadde du nok av

De føyk inn og ut dørene til stadighet

Noen ganger føyset jeg dere alle ut

Dere lekte gjemsel over alt og det var noen ganger jeg nesten snublet i dere

Da jagde jeg dere ut for leke

Så kom dere inn og var sultne og vi dekket på bord til alle

Kakao og nysmørte lefser var noe av det beste du visste

Fine minner er det fra dere var små

Man må dvele ved det som godt er og la det andre fare

Noen minner liker vi ikke og da lar vi de gå

Det har ikke vært så lett bestandig, det vet du også alt om

Men vi kom oss igjennom det også, du og jeg

Helskinnet også, og kunne legge det bak oss

Men det snakker vi ikke mer om, det er over

Slik var det og ferdig med det

Jeg orker ikke utbrodere det, som ikke er noe mer å snakke om

Det ble som det ble og nå er det ikke mer å dvele med

 

Det ble ganske lett å gå

Dere syntes nok det var noe tyngre enn det ble for meg

Det er nok sånn at man forsvinner litt før det hele skjer

Jeg fikk hjelp og det gikk helt greit

Jeg var ikke redd på slutten, så det skal du ikke tenke på

Ofte er det verre for de som er rundt en , enn det er for en selv

Det er slik jeg erfarte det så finn fred ved det

Jeg er mer opptatt av å takke for alle de gode dagene jeg fikk, enn å dvele med de vonde

Tøffe tak er noe alle må regne med i livet

 

De gode dagene for meg var som jeg sa, å sitte ute blant fuglene

Men også å være ved sjøen

Å kunne ta en biltur var bestandig fint

Da koste vi oss alle sammen, slik jeg husker det

Du ble litt lett bilsyk så vi måtte stoppe ofte

Noen ganger lurte du oss og sa du var syk, bare fordi du ville at vi skulle stoppe

Når vi så stoppet var du frisk og sprang lett bortover tuene

Særlig hvis det var et sted der de solgte iskrem, ja da ble du superfrisk på et øyeblikk

Ta vare på deg selv, kjære du

Ta ansvar for ditt eget liv og ikke la deg styre av noen

Du har en sterk indre styrke og du klarer deg godt

Vær ikke engstelig og bekymre deg, det er så bortkastet

Nyt heller dagene du får, de gode dagene,  la de veie tyngst på vektskålene

Når du ser småfuglene komme, da vet du at der er jeg blant dere

Og er det en liten en som pikker på vinduet ditt, så kan det jo være meg

Jeg er svært glad i deg, det skal du vite og det skal du aldri tvile på

Jeg er hos deg når du måtte ønske å ha meg der

Hvis det er noe du står fast i, så spør meg så kan det hende du kjenner at jeg napper deg litt i håret

Og det kan hende du får et svar også

Du skal ikke se bort fra det, for jeg vil bestandig være nær deg

Kanskje enda mer nå enn jeg brukte når jeg skulle vært der

Jeg sier bare, ha det bra så lenge, vi snakkes når du vil det

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg