Mer om nye tanker

 

 

 

Jeg snakket i går om det å tenke nye tanker.

http://lillasjel.blogg.no/1539851683_for__f_til_endring_m_man_tenke_nye_tanker.html

At vi ikke kommer videre, hvis alle bare er enige hele tiden,

Jeg er så heldig at jeg har venninner jeg kan være uenig sammen med.

Jeg har jo ofte noen ville ideer om hvordan ting kan henge sammen.

Mye av mine funderinger går på at jeg liker at ting har en logisk forklaring

At det spirituelle egentlig ikke er så mystisk, men kan forklares.

Derfor tror jeg også det kan bevises etterhvert

Ånd og energi er også nye tanker for meg som jeg føler er logisk

http://lillasjel.blogg.no/1520179305_nd_og_energi.html

 

Vi var noen som diskuterte det med energibaner her en dag.

Jeg har ikke tenkt så mye på det, så foreløbig kjenner jeg at jeg er litt skeptisk.

Nå skal det sies at jeg ofte er skeptisk når jeg hører noe.

Jeg må lære mer, føle på det, gjerne få noen svar i hodet, før jeg tar standpunkt.

Men også etter at jeg har tatt det standpunktet, er jeg veldig åpen for at det kan være feil.

Det er et område hvor jeg renser og renser og det blir ikke bra.

Da er det fint å høre at også andre som renser energi, møter på sånne områder.

Det er da jeg funderer på, er det noen som sier det er energibelter fordi de ikke får til å rense der.

Finnes der en annen årsak.

Men jeg grubler ikke på det, jeg tenker tanken og så får den svirre rundt i atmosfæren.

Kanskje dukker det opp et svar jeg kan føle er riktig, kanskje ikke.

Men jeg gir ikke opp enda, jeg fortsetter med det området for å se hva som skjer.

 

De andre nye tankene som kom her en dag var om sjelen vår.

99 prosent tror jo vi lever mange liv.

Så har man sånne rariteter som meg, som stiller spørsmål ved det.

Igjen fordi jeg ikke finner det logisk.

Jeg tror på en måte på tidligere liv, men ikke med den sjelen jeg har nå.

Jeg tror ikke en sjel vandrer opp og ned i generasjon etter generasjon for å bli opplyst og utviklet.

http://lillasjel.blogg.no/1455535134_hvordan_blir_sjelen_s.html

 

Jeg tror sjelen vår blir satt sammen til å passe det livet vi skal ha på jorden.

Eller kanskje det er tilfeldig hvordan den blir sammensatt.

Men jeg tror den blir satt sammen av energier fra tidligere sjeler.

Derfor kan vi lettere lese oss tilbake i tid til de som har hatt tilsvarende sjel.

Som om vi nøster i energitråder, på et vis, for å lage et bilde av det.

Så kom den nye tanken her en dag.

Når sjelen så har fått tilført lærdom her på jorden, særlig om følelser og kropp som mennesket har mye av.

Da går den tilbake til sjeleriket og løser seg opp igjen.

Da vil den lærdommen løfte hele sjeleriket så alle de neste sjeler vil nyte godt av den lærdommen.

Slik vil sjeleriket utvikles for hver ny sjel som har levd et liv og kommer tilbake.

En sjelevenn vil da være en venn der vi gjenkjenner mange av de energifrekvensene vi selv har.

Og en tvillingsjel vil være en med en sjel, som er veldig tilnærmet lik vår egen.

http://lillasjel.blogg.no/1421754629_sre_nye_tanker_dukker.html

 

Når jeg tenker disse tankene, føles de så innmari riktig for da får jeg svar på alle spørsmål som jeg før har følt har vært ulogisk.

Men om det er dette som er sannheten, ja det det aner jeg ikke.

Det er jo det som er så innmari spennende med disse temaene.

Skal jeg fortelle dere noe rart?

De vet det ikke de som har gått over heller.

Hvorfor ikke det spør du vel da, vet ikke de alt.

Nei, jeg gjør ikke det.

De kan se tilbake på livet sitt på en ny måte men de har ikke svar på alle spørsmål.

Det betyr at jeg kan nok gruble på dette i flere generasjoner fremover.

Hvis nå det ikke blir store gjennombrudd i forskningen

Det er så spennende synes jeg

I dag

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg