For å få til endring, må man tenke nye tanker

 

For å få til endring, må man tenke nye tanker.

Mange av oss har noe vi vet vi må endre på, men vi får det ikke til.

Det er som om kroppen vår er livredd for å gi slipp på det gamle.

Men nye tanker er veldig viktig.

Vi vil ikke få noe utvikling i verden, hvis det ikke lanseres nye tanker.

Ja, jeg har nå mer enn nok med meg selv, sier du da.

Ja, men det er hemmeligheten.

Alle må tørre å tenke noen nye tanker om seg selv.

Visste du at hvis du lærer en generasjon mus å gjøre noe nytt, vil de kommende slekter gjøre det av seg selv.

Det så jeg i et forskingsprosjekt for mange år siden.

Slik er det med oss mennesker også, ja nesten da, ikke helt sånn.

Men jo flere som tenker nye tanker, jo større sjanse er det for endring.

Hvis alle tenker krig og konflikter, ja da får vi krig og konflikter.

Derfor må vi tenke kjærlighet og omsorg og vennskap og omtanke.

 

Men hva hjelper det sier du kanskje, når jeg ikke får til å endre noe.

Løsningen er superenkel, mye enklere enn folk skulle tro.

Det er faktisk så banalt, at du vil ikke tro det.

Likevel vil det fungere.

Ikke momentant, men på sikt.

Så hva er hemmeligheten?

 

 

Gjør ett eller annet bitte lite, som du ikke bruker å gjøre vanligvis.

Heng dopapirrullen andre veien.

Heng håndkleet på en annen krok enn du bruker.

Gå en ekstra gang opp og ned trappen.

Sett på en film, du vanligvis ikke ville sett eller les en annerledes bok.

Ett eller annet om det så er å ta en annen kopp enn du bruker

Utvid så den ene tingen, til å bli noen flere.

Bitte, bittesmå endringer, som kan i utgangspunktet virke tåpelige.

 

Men vet du hva du gjør, jo du skaper nye spor i hjernen din.

Du lærer hjernen til å tenke nye tanker.

Etterhvert vil du automatisk utvide og tenke andre nye tankeeksperiment.

Da kan plutselig den endringen du ikke har fått til, virke mindre vanskelig.

 

Slik som jeg som tenker at jeg tror ikke på at sjelen vår lever om og om igjen, i den form den er i meg.

Jeg tror vi manifesterer det vi tenker på, at det som er vårt fokus, det vil vi få.

Jeg tror at ånd henger ikke igjen, går ikke igjen, som det heter.

Jeg tror det er energiene som henger igjen og trenger rensing og at ånden gjerne hjelper oss med det.

Healingevner er ingen gave til noen, men en evne alle kan utvikle.

Og jo flere som utvikler den og åpner opp for kraften, jo nærmere blir vi mer fred.

For healing er kjærlighet og åpner du opp for den kraften, vil du heale automatisk når du møter dine medmennesker.

Det var en del av mine tanker og det spiller ingen rolle om de er sannhet eller ei.

De er litt annerledes og det hjelper meg å holde hjernen aktiv.

 

Men det hjelper også på energiene.

Det var en som fortalte meg , at han gjorde bestandig motsatt av det som var forventet.

Han likte  ikke å gjøre alt det andre gjorde, men han elsket å gjøre det motsatte.

Han sa at det var en enorm energi, i  det å tenke nye tanker.

Og det var en ny tanke for meg, for jeg har ikke tenkt på det energimessig.

At vi ved å tenke nytt, også endrer energiene, men det er jo helt logisk at det er slik det er.

Derfor får vi til endring, fordi energiene endrer seg, alt er energi.

Men tenker vi sånn som han, skal vi være oppmerksomme, for der ligger det også en felle.

Da kan vi så  inn i et nytt spor, for “gjøre motsatt tanken”,  blir den vanlige.

Vil vi tråkke opp nye spor, må vi variere litt, ikke gå i samme sporet hele tiden.

Vi må trå ut av ett og så finne små stikkveier.

Det vil gjøre underverker for hjernen vår.

Etterhvert vil vi ikke være så redd for endringer, for vi er vant til å tenke nytt.

Kast deg ut i øvelsen og se om ikke også du synes det er morsomt.

Gjør noe annerledes i dagene som kommer.

Det skal jeg

I dag

 

ps. Smak litt på disse vakre ordene fra boken Kamelgutten. 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg