Når ordene danser

 

Jeg var på bokmøte i går kveld.

Aschehoug inviterte og flere forfattere var der.

Det blir en egen blogg om det.

Simon Stranger var en av forfatterne som leste fra sin bok.

Han hadde så behagelig lesestemme og han leste i den rytmen jeg elsker.

Når jeg så skulle prøve å sove, gikk jo ikke det så bra.

Jeg måtte opp igjen og skrive.

 

Simon Stranger, Leksikon om lys og mørke 

 

Å hvor jeg elsker ordene

Jeg elsker når ordene danser

Når de danser i min rytme 

Den rytmen som svinger sammen med sjelen min

Når hjerte og sjel danser sammen

Da vil jeg bare lukke øynene

Jeg vil flyte med

Jeg flyter på en sky av lykke

Det er ikke store nok ord til å forklare den lykken

Lykken når ordene danser i min egen rytme 

Slik er det når mine ord danser også

Når de danser ned og blir synlig for øynene mine

Når fingrene mine danser ordene ned

Hvor kommer de fra 

Det vet jeg ikke

Jeg tror de må bo der oppe et sted

Et sted høyt der oppe så jeg ikke når dem bestandig

Men av og til kommer de på besøk

Da danser vi sammen, jeg og ordene

Da slutter alt rundt oss å eksistere 

Det er som om vi er i et eget rom, helt alene

Bare jeg og ordene

Helt til de sier farvel og flyr bort igjen

Jeg stritter litt imot, jeg vil ikke ut av rytmen

Jeg vil ha mer

Jeg roper inni meg etter mer

Men nå er de borte igjen

Kun lengselen er tilbake

Å hvor jeg lengter etter neste dans

Neste øyeblikk av lykke når ordene vil danse sammen med meg

I dag

 

4 kommentarer

Siste innlegg