Jeg tørker rørt mine tårer i takknemlighet

 

Å disse følelsene

De flyr så høyt og så lavt

Akkurat nå er det bare noen tårer som igjen vil ut

De er ikke vonde, jeg har det godt

Men det å være Lillasjel, bringer med seg så store følelser

Det er jo som det må være

Uten følelsene kunne jeg ikke gjort det jeg gjør

Det ville nok vært umulig, tror jeg

Jeg må kunne føle, tror jeg

Eller må jeg ikke det

Vil jeg kunne lære meg å stenge ute mye, skal tro    

 

Jeg får takkemeldinger fra nydelige mennesker, vakre i sjelen sin

De forteller meg at ordene jeg skriver har forandret deres liv

Gitt dem støtte og kraft i vanskelige tider

Jeg går inn i energiene til de som har det vondt inni seg

Jeg håper å ta ned de ordene som kan gi dem healing

Jeg tar ned ord fra noen som har gått bort

Prøver å formidle kjærligheten fra dem

 

Hvis jeg setter meg ned og tenker over hva jeg gjør, så forundres jeg

Hvem er jeg, som gjør dette

Jeg har aldri planlagt dette i mitt liv

Hvordan kunne vel jeg vite at det var dette jeg skulle vie livet mitt til

I mitt godt voksne liv, når jeg måtte gi opp arbeidslivet

Men dette er mitt liv

Det er min vei

Aldri har noe kjentes mer riktig ut, selv om det også kjennes ubegripelig ut

Jeg forstår godt de rundt meg som ikke helt forstår hva jeg holder på med

Som ikke helt tror det kan gå an

Det er ikke sånn de kjenner meg

De kjenner meg mer som den sta, egne, snakkesalige,høyrøstede

Ikke som healer og medium, som skriver de merkeligste ord

Ord jeg ikke aner noe om, før de daler ned på skjermen

Som bruker ord som ikke finnes nesten i vår dialekt

Som flyver høyt over jordnærheten til vårt trauste folkeferd 

Hvordan har jeg kommet hit

Hvor tar jeg motet mitt fra

Og hvordan beholde jordnærheten, ydmykheten og ektheten

 

Jo ved å forstå at alt blir gitt meg

Det er ikke noe jeg er, det er noe jeg får

Jeg er bare kanalen

Det er ikke på grunn av meg, noen endrer sine liv

Det er på grunn av healingen i ordene som kommer til meg

Det er de selv som gjør jobben

Likevel renner det noen tårer innimellom 

Jeg må sluse de ut, rense mitt sinn

Ta bort det som ikke er mitt

 Jeg er svært takknemlig for å få være denne kanalen

Jeg har sagt ja til å jobbe i kjærlighet, med omsorg og omtanke 

Det hjelper meg med å mestre eget liv

Det gir meg den menneskelige kontakten jeg liker så godt

Og det lar meg få kjenne den store kjærligheten fra den kilden vi ikke vet  helt hva det er

Takk til alle de som bruker meg, både de som får ordene og de som gir meg dem

Uten alle dere, ville jeg vært her alene

Jeg tørker rørt mine tårer i takknemlighet

I dag

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg