Jeg må finne på noe sprell

 

Det er høst.

Det merkes på kroppen.

Overgangen mellom årstidene, kan ofte være en liten utfordring.

Det skjer endringer i energiene våre.

Og når noen først begynner å reagere, er det lett at vårt eget blir forsterket.

Vi suger til oss av andres følelser og tror de er våre.

Det er jeg fullstendig klar over nå, så mye har jeg lært. 

Når jeg har øvelsen på Lillasjel om å tekste bilder, inspirert av ord andre gir meg, skriver jeg ut fra deres energier.

Det samme når jeg skriver Lillasjelord.

Da er det lett å føle andre og tro det er mitt.

 

Når man går hjemme hele dagen, er det heltidsjobb å sysselsette seg selv.

Av og til blir jeg rastløs og føler for ny inspirasjon.

Nå er jo jeg så heldig at jeg har mulighet til å farte litt rundt.

Så når det dukket opp en mulighet til en liten tur, slo jeg til.

Alle som leser bloggen min, har nok fått med seg at bøker er min store lidenskap.

Jo mer jeg leser, jo mer hekta blir jeg.

Det er som en rus, der hver bok som kommer i hus, gir meg en lykkefølelse.

Nå får jeg en del bøker fra forlagene som jeg kan skrive om, hvis jeg vil.

Lykken er stor for hver bok jeg finner i postkassen.

Høsten er  den tiden det er mest nyutgivelser.

For en bokelsker som meg, er det veldig spennende.

 

 

Det kommer invitasjon til bokmøter med noen av forfatterne. 

Jeg synes det er kjekt å høre forfattere fortelle fra bøkene sine.

Frokostmøte med Henning Mankell var en av de store opplevelsene.

Det å få høre om livet hans i Afrika og hvordan han tyvlyttet til mennesker for å finne personer og historier.

http://lillasjel.blogg.no/1480942389_05122016.html

Jeg har vært på boklansering når Øystein Wiik ga ut sin første krimbok, Dødelig applaus.

Det var i Aschehoug lokaler i Oslo, som gjest av Bokklubben.

http://lillasjel.blogg.no/1504255301_ddsrytteren_ystein_wiik.html

Jeg har også vært på Knut Faldbakken, Gunn Marit Nisja, Kjersti Annesdatter Skomsvold og Vidar Sundstøl.

Sistnevnte hentet jeg på flyplassen i Molde og tok han med på en ekstratur med ferga, da bilen nektet å starte når jeg skulle kjøre av. 

Det kan dere lese om her og selv synes jeg det er ganske så komisk, så anbefaler lesing.

http://lillasjel.blogg.no/1397161842_fryktls_fiasko.html

Takk for hyggelige ferjeturer, hehe

 

Møtet med  Kjersti Annesdatter Skomsvold

http://lillasjel.blogg.no/1380665618_noen_dager_er_sjelens.html

Vi er nok mange som går og venter på etterfølgeren til Olivensteinen og jeg vet at Gunn Marit skriver så fort hun bare kan.

Gunn Marit har gått på skole her på Åndalsnes og la handlingen til Porselenspiken hit.

Knut Faldbakken sa at han var kjent i området rundt Hamar i mange år, som han som ikke hadde en ordentlig jobb,hehe. Han har gitt ut over 30 bøker.

 

Jeg fikk forrige uke Mail fra Aschehoug. med invitasjon til bokmøte.

For oss som ikke bor i de store byene, er det ikke så enkelt å komme seg på bokmøter.

Det er langt å reise, for langt, for frem og tilbake. på samme dag.

Logo

 

Første gang jeg fikk innbydelse var i fjor og da hadde jeg så lyst, men det ble ikke anledning.

Derfor kriblet det enda mer nå.

Jeg elsker sånne happeninger, ting jeg får være med på som er øyeblikksopplevelser.

Slik som det å reise, å være i bevegelse, fore hjernen med nye inntrykk.

Jeg elsker også å være sammen med fremmede mennesker.

Når jeg for mange år siden i to perioder jobbet med kontorekvisita, reiste jeg mye.

Også når jeg jobbet i Stabburet og Nidar, var det samlinger og når jeg var daglig leder hos Mix.

Møtene gir meg en følelse av å være i jobb, faglig innhold, læring,  det er en god følelse.

Så nå tenkte jeg ja, men nei……..kanskje, ja………..eh neeei, tror ikke, koster penger, skal på ferie i vinter, skal, skal ikke

Men så slo det meg at jeg aner ikke hvor mange ganger jeg får denne muligheten.

Alt ordner seg hvis jeg skal, så jeg klikket ja til innbydelsen, Trondheim 15. oktober.

Jeg var snar  å bestille tog og hotell, før jeg rakk å ombestemme meg.

Så da drar jeg avgårde med toget 15.oktober og hjem igjen dagen etter.

Og jeg skal sørge for at dere får være med ja, selvfølgelig.

Jeg er jo en blogger og vi bloggere elsker å dokumentere alt vi er med på.

 

 

Så nå kribler det i magen av forventning.

De sommerfuglene jager bort litt av rastløs, utilpass, hva gjør jeg nå følelsen.

Mitt første arrangement der jeg kan si at jeg er Lillasjel,  jeg blogger blant annet bøker

Hehe, det høres litt rart ut egentlig, vi på landet er jo ikke så vant til blogger som tittel

Men jeg kaster meg ut i det jeg

Livet er for kort til å være en pyse.

I dag

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg