Jeg trenger ro rundt meg.

 

Jeg trenger ro rundt meg.

Ro og orden.

Orden er noe som har vært fraværende her i huset.

Jeg har jo ikke hatt krefter til å holde huset slik det burde være.

Derfor er det både til dels både ruskete og rotete på mange rom.

Det er et stort hus i tre etasjer.

Full kjeller og rom på loftet.

Det skal noe til å holde alt det strøkent, når man har utfordringer med helsen.

 

Men nå er det som om noe skjer.

Jeg føler jeg er på riktig vei.

Både med helsen og med livet generelt.

Jeg har voksne barn, ingen bor hjemme lenger.

Noen har i sommer flyttet sørover, noe som skaper et savn.

Samtidig blir det mer alenetid.

Den tiden må fylles med noe meningsfullt.

Lillasjel holder på å bli et begrep og utvikles videre.

For å gjøre det, trenger jeg alenetid og ro.

Akkurat de tingene som jeg da har fått, selv om jeg ikke ønsket det.

Jeg liker å ha mine rundt meg.

Men slik er det og da må jeg velge å se mulighetene, fremfor det jeg ikke liker.

 

For å få den roen jeg søker, må jeg få ryddet opp og vasket rundt meg.

Jeg er på vei dit.

Stuen er det vi har pusset opp i år.

Kjøkken og bad er tatt de siste årene.

Jeg har fått walk in garderobe og nytt vaskerom, med masse skapplass.

Men så var det all ryddingen og vaskingen.

Foreløbig virker det litt uoverkommelig. 

Jeg vet jeg må ta litt etter litt, men så er jeg litt utålmodig også.

Ville helst hatt det i orden nå med en gang. 

Gleder meg ihvertfall veldig til det er fint overalt.

Da tror jeg at kreativiteten min kan få utfolde seg mer.

Inntil da, får jeg ta et rom i gangen og prøve være tålmodig.

I dag 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg