Å la seg inspirere, er fint

Inspirasjonsord: Glede

 

Jeg er jo hjemmeværende full tid, grunnet noen helseutfordringer.

Jeg er så heldig at bare jeg tar livet litt med ro, har jeg det bra.

Jeg må passe på ikke å stresse og ikke gjøre for mye fysisk.

Ingen smerter av noe slag, heldige meg.

Derfor er det mye jeg kan fylle dagen min med, som gir meg glede.

Mest glede av alt er Lillasjel.

Jeg bruker mye tid på Lillasjelsiden min hver eneste dag.

For meg blir det som en liten, verdifull jobb.

 

Inspirasjonsord: Målet är ingenting, vägen är allt

 

Jeg har innimellom aktiviteter på siden, for det er så kjekt når mange engasjerer seg.

Jeg har gratis fjernhealing, stort sett hver mandag kveld, der de som vil kan melde seg på.

Jeg har samarbeid med mange som tar bilder eller maler og får låne deres bilder til å sette tekst på.

Det siste året har jeg tekstet få nye bilder.

Jeg har liksom ikke kommet i gang.

Jeg tenker at det må jeg gjøre, og så blir det ett eller to og så faller det bort igjen.

Derfor slo det meg at nå skulle jeg ha en aktivitet der mine følgere kan få inspirere meg.

De skulle legge ut et inspirasjonsord eller tema.

Himmel og hav, det haglet jo inn med ord.

Det er jo så morsomt,men jeg kan vel ikke nå å lage til alle, tror jeg.

Jeg får ta en dag om gangen og se hvor langt jeg kommer.

Jeg skrev 9 bilder i går kveld, så da har jeg sikkert bare 110 igjen.

Hehe, ja jeg får ta det som det kommer.

Jeg kan ikke stresse meg opp med det, alt blir som det skal.

Men du verden dette er god trening på å skrive inspirert.

 

Tekst LIllasjelTekst

Inspirasjonsord: Bølgeskvulp og indre fred

 

Det aller mest spennende er at teksten på bildene skal stemme med det ordet vedkommende skrev

Ikke nødvendigvis at ordene blir brukt ordrett, men bildet skal treffe noe i den som har skrevet ordet.

Teksten skal stemme med det de står i akkurat nå.

Det skal være ord de har bruk for.

Dette har jo ikke jeg peiling på, for jeg kjenner de jo ikke.

Mange tenker nok heller ikke over det i det de skriver ordet sitt.

Men de gir også intuitivt sitt ord og vil forhåpentligvis finne ut at teksten vil passe dem.

Det er ihvertfall det jeg håper på.

 

Inspirasjonsord: Krevende innimellom, gitt

 

Jeg må jo sende en stor takk til alle de som låner meg bildene sine.

Hadde det ikke vært for dem, ville ikke dette vært mulig.

Inspirasjonen kommer jo også fra bildene.

Det er en kombinasjon med ordene og bildene.

Og tenk så fint det er å samarbeide på denne måten.

Mennesker som ikke kjenner hverandre real life, kan likevel samarbeide om å skape noe fint.

Det er bare helt fantastisk

 

Tekst LIllasjelTekst

Inspirasjonsord: Septembernetter

 

Jeg oppfordrer alle til å prøve å jobbe med bilder.

Det er ikke vanskelig, det er kjempelett

På brett eller telefon må man ha en app med bilderedigeringsmuligheter.

Det har jeg ikke så greie på, men på pc er det superenkelt.

Jeg lastet ned gratis Picasa.

La bildene mine inn der og der er det enkelt å behandle dem.

Der er en knapp som heter tekst.

Da kan jeg velge skrifttype og farge og skrive i vei.

Teksten kan jeg flytte på akkurat som jeg vil, superenkelt.

Uansett om du bruker telefon eller pc, så er det en hobby tilgjengelig, for den som ønsker å være litt kreativ.

Husk at du ikke kan ta andres bilder uten tillatelse, heller ikke fra internett.

Jeg skriver bestandig navnet til bildeeier på bildet.

Det finnes sider på internett der du kan laste ned bilder gratis

 

Inspirasjonsord:Kjærlighet, tillit og respekt

 

Og vil du nå ikke skrive på bilder, så bruk kreativiteten din uansett.

Bruk telefonen din og ta bilder i vilden sky.

Tiden der vi hadde 24 bilders film er over.

Det ligger uante muligheter der.

Og for all del øv deg på å skrive.

Det er så fint å skrive de ordene som faller ned i hodet på en.

Og når du først begynner så skal du se at det utvikler seg.

Kanskje du stanger hodet i veggen i starten, føler du får ikke til.

Ja, så skriv det ned, skriv at du får ikke til.

Skriv ned alt det du har i hodet.

Er du ute og går tur og tenker på noe, les det inn på lydopptak.

På den måten lærer du deg å sette ord på ting, både de gode og de vonde opplevelsene.

Så kom i gang, det er kjempemoro.

I dag

Inspirasjonsord: Ny start og nye muligheter

ps. Det var tilfeldig eller ikke tilfeldig? at dette bildet havnet til slutt. Ny start og nye muligheter.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg