Skriveprosjekt på Lillasjel

 

Jeg har de siste dagene hatt en øvelse inne på Lillasjelsiden min

Det har vært veldig moro, for mange har vært med.

Alle kunne skrive et ord i kommentarfeltet.

Deretter var det åpent for at alle skulle bruke intuisjonen sin og skrive hva ordene sier dem.

Det er da om å gjøre å lytte innover og høre hva stemmen inni en, sier.

Man skal ikke bedømme ordene, men bare skrive de ned.

 

Det er mye fint med en sånn øvelse.

Man lærer seg at det er ok å bruke ordene.

For mange er det nok en stor terskel å skulle skrive noe selv, ikke bare svare på et spørsmål.

Derfor krever det litt mot å delta.

Det er også viktig å ikke være selvkritisk, men tro at ordene som kommer, kommer av en årsak.

Det er ord vi har lagret inni oss, av en eller annen årsak, erfaring vi har gjort oss i livet.

Nettopp derfor kan ordene være veldig forskjellig, selv om utgangsordet var det samme.

Det så vi også at noen hadde det motsatte av hva den andre hadde.

Når jeg la ut ordet klokke, fikk jeg disse kommentarene:

Tidløs
Styres av tiden og “må” ting, tar seg ikke tid til å gjøre det en egentlig har lyst til.
Mistet tid
Et nødvendig onde. Så godt det hadde vært om en slapp å gå etter klokka. Mye mindre stress og stress er som kjent årsak til mange plager.
Rund i kantene og er raus utover mot verden.
Press
Urvisere som går fortere og fortere haste haste videre uten stopp til man nesten gir opp!
Tikk takk
Livet er her og nå
Noe som forstyrrer morgendrømmene..
 
Er det ikke spennende, så mange refleksjoner som kommer spontant av ordet klokke.
Helt forskjellige oppfatninger.
På denne måten kan vi øve opp inspirasjonen vår.
Vi kan skrive ut av oss ting vi bærer på.
Av og til hvis jeg funderer på noe, begynner jeg å skrive.
Jeg skriver spontant de ordene som faller ned i hodet mitt.
Når jeg er ferdig, ser jeg at jeg har svaret på det jeg lurte på.
Dette er en superfin øvelse.
 
Og så kommer det mest spennende av alt.
Når vi øver sånn, vil vi få akkurat de ordene vi har bruk for.
De ordene vi føler for å svare på, blir nettopp et svar vi har  bruk for.
Det viser denne kommentaren:
 
Ordet var Lidenskap:
Lidenskap er pasjon, noe som driver deg fremover fordi det gir deg noe.
Lidenskap er en stor kraft som gir deg styrke.
Følg lidenskapen i ditt hjerte om det ikke rammer andre.
Smak på ordet. Li-den-skap.
Når jeg deler opp ordet slik gir det meg ro og en god følelse inni meg. Jeg lukker øynene og smilet kommer fram. Pusten blir roligere.
Nå er jeg klar for å møte dagen med en indre ro jeg ikke hadde før jeg startet denne skrivingen og reflekterte over ordet lidenskap
 
 
Jeg følger jo hjertet hele tiden.
Når jeg får en ide om å lage en sånn øvelse på Lillasjel, ja da gjør jeg det.
Så ser jeg etterhvert som det utvikler seg, at det er en dypere hensikt bak det, enn jeg i utgangspunktet trodde.
Vi får hjelp fra våre guider til å finne de ordene som akkurat vi har bruk for.
I tillegg til vårt høyere selv, som også vet svarene vi ikke finner.
Øvelsene får stå der så alle kan fortsatt bidra.
Når det går en stund vil vi få nye oppgaver.
Bruk ordene dere har inni dere, som dere kanskje ikke umiddelbart får tak i.
Les om igjen svarene dine, kanskje får du også en aha opplevelse at det var noe du hadde bruk for å høre.
Jeg takker alle som ga sitt bidrag, fortsett gjerne.
Det er plass til både flere ord og kommentarer.
I dag
 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 

· Svar · Melding · 1 d

Anita Hagen Carlstad
Anita Hagen Carlstad Noe som forstyrrer morgendrømmene..

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg