Jeg folder mine hender små, husker du det

 

Dette er en ny type Lillasjelord. Det er ord fra noen som har gått bort. Ønsker du å prøve dette, ta kontakt på SMS 9946 7178 eller på profilen min på Facebook eller Lillasjel

Jeg vil gjerne ha et bilde av personen, men det er ikke absolutt nødvendig. Og navnet og hvilket forhold du har til personen, mor, far osv

 

Jeg folder mine hender små, husker du det

Husker du vi ba nattabønn når du skulle legge deg om kvelden

Og vi sang en sang

Fola fola blakken likte du så godt

Jeg har så lenge ønsket å si deg noe

Jeg har ventet på en anledning

Jeg er rundt deg, du tror du merker det, men så blir du usikker

Hvis du ser noen hvite fjær virvlende rundt deg så er det meg

Særlig om natten når du skal gå til ro

Da er jeg der og jeg ber aftensbønn til deg og synger til deg som jeg brukte å gjøre

Jeg vet at du savner meg

Vi hadde så fint et forhold du og jeg

Vi er så like av sinn, nesten så vi er kopier

Du må huske å være deg selv og ikke prøve å være som meg

Det var ikke alt jeg gjorde som var så bra, det kan du lære av

Jeg var kanskje for stille, holdt meg litt på avstand fra dere

Tenkte at dette får dere ordne opp i selv

Jeg var opptatt av at dere måltte bli selvstendige, greie dere selv

Det måtte jeg tidlig erfare

Ut fra hjemmet og i arbeid, det var slik det måtte være

 

Jeg vet at du ikke får gjort alt du ønsker å gjøre

Du synes det er trist og det forstår jeg

Samtidig så ser du ikke alt det du gjør for andre

Du er der som en liten barmhjertig samaritan som ser de som har det vondt

Jeg er så stolt av deg da

Dette er min datter, hun er så lik sin mor

Jeg husker så godt når vi gikk avsted du og jeg

Du likte å holde hånden min når vi skulle ut i ærend

Du hang mye i skjørtene mine, ville være med på alt jeg gjorde

Kanskje var du den som var mest knyttet til meg

Og vi var så like av sinn, du og jeg

Vi gjør ikke så mye vesen av oss, er ikke den som roper og skriker

Vi holder oss litt i bakgrunnen, så vi synes ikke så godt blant mange

 

Du likte så godt å være med å bake

Da stod du på en krakk så du nådde opp

Vi bakstekjerriger sa vi da og lo

Radioen stod på i bakgrunnen og spilte til oss

Og du elsket å plukke blomster, store buketter med hvitveis  og hestehov fylte bordet hjemme

Og ikke forstod du at jeg ikke var så glad i løvetann, for de syntes du var så gule og fine

Det var om å gjøre å plukke den største buketten

En gang var du så ivrig at du falt når du sparng og slo en bit ut av en tann, husker du det

Heldigvis var det en melketann som skulle ut likevel så det gjorde ikke så mye

Husker du når vi skar skorpene av formkaken og du fikk gomle og spise de

Det var nesten så du ikke kunne vente til kaken var kald nok til å skjære i den

Jeg måtte forklare deg igjen og igjen at den ble rå hvis du tok den for tidlig

Dette liker du visst fortsatt å gjøre, det er nesten så du ikke kan vente nå heller

 

Jeg liker ikke helt at du er så opptatt av å være så snill

Du må passe på å ikke overdrive så du blir for sliten selv

Det er fint når du hjelper andre, men ikke utslett deg selv

Hvis noe flytter på seg på kjøkkenet, så er det nok meg

Du vet at jeg liker at alt ligger på riktig plass hele tiden

Jeg var nøye på det så vi kunne lett finne det igjen når vi hadde bruk for det

Du hadde litt lett for å glemme å legge ting på plass når du hadde brukt det

Og så ble det stor ståhei og leteaksjon

Særlig saksen var ofte borte, for du elsket å klippe

Du klippet ut figurer fra blader og servietter og så samlet du på dem

Du tok den også med deg ut og klippet blomster med den

Og tror du ikke at vi da kunne finne den igjen ute i hagen

Midt mellom blomstene lå den gjerne

Blomster har bestandig gledet deg

Jeg stryker deg over kinnet når du er litt sliten, det kan du kjenne

Jeg kan gjøre det ofte når jeg ser at du er litt lei deg

Jeg er jo her når du ønsker det, det er bare at du ikke kan ta på meg

Snakk gjerne med meg, kjære deg

Når du lager mat og lurer på noe, så spør meg så skal du se at du hører svarene inni deg

Da kan vi igjen stå ved kjøkkenbenken sammen

Du og jeg, slik vi brukte

Takk for at du lot meg komme og si dette til deg

Du vil for alltid være den lille jenta mi

Stor kjærlighet er det mellom oss

Takk

Jeg følte denne ville også være med

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg