Her er ferien over for denne gang

 

Her er ferien over for denne gang

Det er hverdag igjen og tid for å hente seg inn igjen.

Mange bruker ferien til å finne hvile.

Jeg bruker den til å være i aktivitet.

Når så ferien er over, da må jeg hvile.

Det er like spennende hvert år å se hvordan kroppen takler aktivitetene.

Denne sommeren fra juni og til august har vært travel.

Mye spennende aktiviteter og reiser, mye folk rundt meg til enhver tid.

Kryss i taket, men det har vært ingen perioder med feber, ingen infeksjoner.

Flere ganger har jeg vært så sliten at jeg har vært redd for å bli syk igjen.

Når du kjenner frosten tar deg selv om det er varmt ute og verkingen i muskler er der.

Men så våkner jeg om morgenen og det er borte igjen.

Jeg har derfor i skrivende stund fortsatt tro på at reduseringen av stoffskiftemedisiner er veien å gå.

Fredag har jeg igjen legetime så da får jeg høre hva Lars Omdal sier.

 

Det er på tide å planlegge høsten.

Første uken skal jeg lytte til kroppens ønsker i løpet av dagen.

Ta livet helt med ro.

Vaske klær og rydde litt på garderoben og trekke på senger, er eneste planlagt aktivitet.

Jeg skal lese, skrive bestillinger og dra på venninnebesøk og slappe helt av.

Hvis kroppen vil og det tror jeg den vil, skal jeg gå små turer

Stressnivået i kroppen er rimelig høyt så stressreduksjon er ukas mål.

 

Neste uke må jeg begynne å få litt mer planer.

Jeg har veldig mye som venter på å bli gjort.

Kjedelige oppgaver og koselige oppgaver.

En fast dag i uken skal jeg sette av til det jeg ikke er så flink til, men som roper om å bli gjort.

Vask av kjøkkenskap

Nedvask kjøkken, ganger og bad.

Rydding kjeller

Male soverom og pusse rekkverk på balkongen

Det er med de fysiske aktivitetene jeg må være forsiktig og ta litt etter litt.

Lytte til kroppen og ikke overdrive.

Litt er mye mer enn ingenting.

 

Og når det kjedelige blir gjort, kan man glede seg desto mer over det som ikke er kjedelig.

Alle bøkene som skal leses.

Healing, readinger, Lillasjelaktiviteter og skriving, bilder.

Jeg skal utforske mye nytt innen det spirituelle.

Ta ned ord fra de som har gått bort.

Jeg skal forske på farger og være kreativ.

Jeg skal gå turer i skogen. 

En tur til Røros er planlagt.

Turer for å besøke barnebarn i Halden, blir svært viktig. 

Jeg skal rett og slett bestemme meg for at høsten blir fantastisk 

I dag

6 kommentarer
    1. Det er så bra at alle kan bruke ferien til det de selv ønsker – da blir det ferie. Vi har reist og hatt late dager. Utover høsten håper jeg vi kommer igang med lenge planlagt oppussing. Selv om alle ungene nå har flyttet ut så har de fortsatt en del som skal ut fra rommene de hadde. Men nå har vi planlagt å ta en dugnad sammen sånn at vi kan komme igang med våre planer for rommene. Høres ut som du har fine planer for tiden fremover 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg