Juni er over for i år

 

Jeg venter og venter hele vinteren på at sommeren skal komme tilbake

Jeg er ikke noe glad i hvitt og grått og surt og kaldt.

I år slo sommeren til for fullt allerede i mai.

Etter å ha hatt dårlige sommere i tre år, fikk vi dag etter dag med nydelig sommervær

Jeg ladet opp på balkongen med bøkene mine.

Jeg ventet på opplevelsene som var i vente og jeg var spent.

Når man ikke har de kreftene og energien andre har, vet man aldri hvor mye man greier.

Det er ikke så lett å forstå for en som er frisk og rask.

De tror at man blir sliten og så hviler man og så er det full fart igjen.

Det er ikke sånn for alle.

Mange av oss må trå ytterst forsiktig og spare på den energien vi har.

Hele tiden være obs på å sette grenser for en selv.

Derfor blir man ekstra spent når man vet det er mye på gang.

 

Kors kirke

Først ute var bryllupet til min eldste sønn.

En strålende sommerdag i begynnelsen av juni.

Det er ikke noe vi her i Romsdalen tar som en selvfølge.

Omgivelsene blant de bratte fjell, kunne ikke vært vakrere enn de var den dagen.

Solen strålte i kapp med brudeparet med gjester.

De giftet seg i kirken som tilhører bygda der jeg vokste opp.

Jeg innrømmer gjerne at det falt mange tårer under vielsen, rørte tårer

Under solosangen, ble det så sterkt for meg.

 

 

Jeg hadde alle mine kjære samlet, det var min familie.

Hvor stort er ikke det, å ha vært så heldig i livet.

To flotte sønner og til nå tre barnebarn og nå også svigerdøtre.

Jeg hadde mine søsken der og gubben sine søsken og det føltes så stort.

Å være samlet der alle sammen ble så rørende for meg, i det jeg hørte denne sangen.

Jeg tror jo de var der de vi ikke lenger kunne se også og følte sterkt deres nærvær.

Et nydelig bryllup og svært vellykket på alle vis.

 

Talen min til brudeparet

http://lillasjel.blogg.no/1528107291_tale_til_brudeparet.html

 

Fredagen etterpå startet jeg på turen til Arthur Findlay Spiritual College igjen.

Fjerde gangen jeg er der og opplevelser og læring var nesten enda sterkere denne gangen.

Vi var mennesker fra en rekke land samlet.

Finland, Norge, England, Irland, Sverige, Holland, Sveits, Italia, Belgia, Sør-Afrika, Australia, Hellas

Er ikke det fantastisk at man kan møtes på denne måten.

Hjemturen ble slitsom, men hjem kom jeg.

Hjem for å hvile noen dager til neste opplevelse.

 

Arthur Findlay Spiritual college

https://www.arthurfindlaycollege.org/

http://lillasjel.blogg.no/1529158608_look_at_me_i_am_sandra_dee.html

http://lillasjel.blogg.no/1528661792_arthur_findlay_dag_2_100618.html

http://lillasjel.blogg.no/1528750542_arthur_findlay_dag_3_11062018.html

http://lillasjel.blogg.no/1528836476_arthur_findlay_dag_4_120618.html

http://lillasjel.blogg.no/1528921342_arthur_findlay_dag_4_130618.html

Det står her dag 4, men det er dag 5

http://lillasjel.blogg.no/1529010410_arthur_findlay_dag_6_14062018.html

http://lillasjel.blogg.no/1529092580_arthur_findlay_dag_715062018.html

http://lillasjel.blogg.no/1529158608_look_at_me_i_am_sandra_dee.html

http://lillasjel.blogg.no/1529650338_ikke_gi_deg_fr_du_har_snudd_hver_en_stein.html

 

Anna og Ole 23.06.18

 

Tre dagers bryllup i Seljord i Telemark.

Du verden hvor spent jeg var på om kroppen ville fungere.

De siste prøvene viste nemlig at stoffskiftet var blitt for lavt.

Jeg har derfor en pause i nedtrapping av medisin for å se om det tar seg opp igjen.

All stress for kroppen, ødelegger nemlig prosessene, så her er det best å være forsiktig.

Men jeg lever i troen på at det jeg skal, det ordner seg.

 

Vi gikk i samlet flokk fra kirken til Bjørge Gård. To felespillere og en trommis ledet oss på veien. Vakkert

Bildene fra Seljord har jeg lånt av Sondre H. Bjørgum

Sondre er en kreativ kar som blant annet har gitt ut diktsamling.

 

Vi startet klokken syv om morgenen fredag, 57 mil å kjøre.

Det var bli kjent fest om kvelden fredag, grilling hos brudens foreldre.

Jeg kom i seng ved midnatt, rimelig stolt av at det hadde gått bra,

Lørdag var det nok en gang et vakkert bryllup i strålende sommervær.

Snakk om å være heldig.

Etterhvert utover dagen kjente jeg at nå var det på tide å være forsiktig.

Klokken 23 om kvelden, fikk jeg sitte på med noen andre til hotellet.

Du verden da var det godt å hvile og håpe på at kroppen hentet seg inn igjen.

Det er dette som er så vanskelig, man vet ikke når strikken ryker og man går ned i kjelleren.

Men ja da, her går det bare fint, mye bedre enn før, for om morgenen var jeg oppe i fin form til fellesfrokost.

 

 

Nydelig frokost på ærverdige Seljord Hotel.

På ettermiddagen samlet vi oss hos min svigerinne med familie, brudens mor og far.

Nok en nydelig dag, der vi satt ute og koset oss til kvelden kom.

Jeg var så glad over at alt hadde gått bra.

Dette virker svært lovende.

Det kan se ut som om kroppen henter seg litt bedre inn igjen nå.

Det har ikke vært noe feberrunder eller infeksjoner på grunn av overanstrengelse.

Så det kan se ut som om jeg klarer meg bedre, selv om jeg nå har redusert over 50 prosent av stoffskiftemedisinen.

Vi krysser fingrene for at det skal gå bra dette forsøket.

 

 

Lørdag kveld var siste aktivitet i juni, grillfest med venner.

Jeg lagde mat og vasket gulv og ja, jeg var sliten, men slett ikke utmattet.

Dagen etter var jeg frisk og rask og kunne nyte sommervarmen på balkongen.

Nå har vi startet på juli.

Jeg venter litt til med å redusere medisiner, nye prøver senere i måneden.

Men det kan være jeg drister meg til et par hakk ned i neste uke.

Da er det cruise i Middelhavet og jeg starter å få reisefeber.

Denne uken skal jeg begynne å pakke.

Bøkene ligger allerede klar.

Det er stor glede her i heimen

I dag

Valgets kvaler, hvilke skal være med denne gangen.

4 kommentarer
    1. Utrolig hektisk og kjekk juni har du i alle fall hatt. Så mange bryllup, og reiser og det hele. Ikke rart du følger spent med på hvordan formen holder seg. Trist at stoffskiftet har falt, men håper det tar seg opp igjen. Glad for alt du får oppleve i alle fall <3
      Du får slappe godt av på cruise, unner deg virkelig det <3

    2. Heldige du! og dere alle. Fantastisk å feire bryllup! Spesielt å se sin sønn bli gift da….
      Ikke rart at stoffskiftet “herjer ” litt med alt som skal oppleves….. Håper dere får fine cruise-dager, reisefeber er god feber…..:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg