Da ble det grillfest i 2018 også.

Marinert ørret. Marinade av olivenolje, sitronsaft, persille, hvitløk, chili, litt krydret soyasaus og søt soyasaus, pepper

 

Nakkekoteletter marinert i olivenolje, persille, natvigs blandede, gastromat, rødvinseddik, pepper

Kryddersmør: smør, basilikum, persille, soltrørket tomat, hvitløk, ørlitt chili, bittelitt karri, pepper, sitron. litt salt

Kyllingen er snittet på skrå, fylt med en blanding av soltørket tomat, Parmesan, persille, hvitløk, chili, basilikum, salt og pepper. Toppet med mozarella og pesto. Jeg lagde pesto av restene av basilikum og persille, blandet med hvitløk og litt parmesan. Når jeg lager mat til grill eller tapas og den type mat, bruker jeg samme ingrediensene så jeg bruker opp det jeg har kjøpt, istedetfor å kjøpe masse forskjellig og bruke litt og sitte igjen med rester som blir kastet.
Denne kyllingretten på grillen ble smasking god. Ideen er hentet fra Coop Mega sine sider på facebook.

Grønnsaker: soltørket tomat i bunn med litt av oljen, rødløk, champignon, paprika og tomat, salt og pepper.

Scampi, rå som jeg renset, paprika, rød løk, tomat, persille, hvitløk, chili, salt og pepper. Ble fordelt i 10 aluminiumspakker. Neste gang skal jeg lage større pakker, for alle likte disse godt.

Tilbehør var poteter stekt i ovn og grov foccacia, som kunne vært hevet litt lenger, for den var litt flat men god på smak. Oppskriften fant jeg her:
http://birthesrom.blogspot.com/2014/03/tacograteng-og-grove-foccaicha.html

Bordet er dekket, klart for gjester. Vi var hos naboen og stjal utebordet deres for vårt ble litt for lite. Sånn er det på landet der låner vi av hverandre.

 

Tone og Heidi lager velkomstdrink, frosne jordbær, appelsinjuice, honning, prosecco, nam nam.

Endelig grillfest igjen og endelig finvær når vi har grillfest og endelig nydelig jordbærvelkomstdrink.

Endelig mat og vertinnen er sliten men fornøyd med dagen og kvelden og takknemlig for å være en del av denne gjengen. Mange av oss har vært venner siden barneskolen, men alle har vært venner over 30 år, og det er jo rart for vi er jo bare ca 40 år, tror vi selv ihvertfall.

Tidligere grillfester

I 2016 var det reprise på været fra 2014
http://lillasjel.blogg.no/1467632194_samle_venner_til_fest.html

I 2014 var det regnvær
http://lillasjel.blogg.no/1408693477_22082014.html

2012:

http://lillasjel.blogg.no/1339238129_grillparty.html

 

10 kommentarer

Siste innlegg