Slik føler jeg det akkurat nå

Slik føler jeg det akkurat nå

Ja, det var hva jeg følte trang til å få til

Helt tussete hele greia, men morsomt 

Jeg føler jo så inderlig for tiden at jeg må finne igjen kreativiteten min.

Finne igjen fargene mine.

Tørre å slippe meg løs.

 

Jeg har sett for meg et bilde i hodet der jeg leker med en form for tegnestifter.

Jeg ser at jeg jobber med fingrene i en form for inspirasjon, i en egen rytme

Jeg har lurt på om det finnes sånne tegnestifter som jeg innbiller meg at jeg skal bruke.

Jeg har derfor fått tak i noe som heter pastellkritt.

Det er harde kritt men de kan jobbes med.

 

Jeg lar meg jo lede av min indre stemme så godt jeg får det til.

Men noen ganger har jeg motstand.

Men jeg kjøpte noen tegnesaker her borte.

Helt side jeg kom hit på rommet mitt, kviskrer en stemme inni meg.

Gult ……. gult……. hører du, gult.

Dagene her er lange og slitsomme og jeg trenger hvile.

Men så ligger de der og hvisker til meg da, gult, begynn med gult

Slik føler jeg meg akkurat nå.

 

Og jeg tenker nei, jeg skal ikke prøve dette nå.

Det er for sent.

Jeg vil lese litt og så sove.

Gult…… begynn med gult…..,Sånn føler jeg det akkurat nå

Jeg prøver å lese men stemmen fortsetter……gult, begynn med gult.

Så hva gjør jeg.

Jo jeg står opp igjen, pakker ut tegnestiften og finner den gule.

Jeg setter noen strek og jeg fylles av lykke.

Yes, jeg er i gang, de kjennes riktige ut.

Disse kan jeg lære meg å leke med.

Jeg fortsetter med å følge inspirasjonen min.

Sånn føler jeg meg akkurat nå.

Vel, jeg skal ikke påberope meg å ha noe Picasso akkurat.

Men så skal jeg heller ikke ha noe kunstutstilling

Jeg skal bare tegne ut litt prestasjonsangst.

Jeg skal tørre å følge inspirasjonen inni meg.

Så slik føler jeg meg

I dag

 

Når jeg så stod opp i dag, var lykken borte og erstattet med andre tanker. Jeg synes bildet var gruelig teit. Hadde jeg ikke visst at dette er gamle fordømmende tanker fra mitt indre, som vil ut, så hadde bildet gått i søpla. Jeg hadde ihvertfall ikke vist det til noen.

Men nå vet jeg bedre. Jeg vet at det er nettopp derfor jeg skal ta i bruk kreativiteten og inspirasjonen min, for å få bukt med disse destruktive tankene. 

 

4 kommentarer
    1. Moro å være litt kreativ, man må bare slippe seg løs. Og når jeg tegner, så har jeg også en slags forestilling i hodet, om enn på en litt annen måte enn deg 🙂 Kos deg <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg