Cilla & Rolf Börjlind, Springflo

Cilla & Rolf Börjlind, Springflo

Jeg skjønner ikke hvordan så mange krimforfattere greier å komme med bok etter bok, som alle er like spennende.

Dette paret har skrevet manus til 26 Beckfilmer.

Dette er første boken om Olivia Rønning og Tom Stilton

Nummer to, den tredje stemmen har jeg lest, men ikke nummer tre, Svart daggry og nummer Fire, sov du vesle spire. 

Jeg skal selvfølgelig lese de også, for dette er en type krim jeg liker.

Spennende og vanskelig å helt gjette sammenhengen. 

Jeg ser at springflo også er en serie på tv og den har jeg ikke sett, så det må jeg finne ut av

 

 

En sen kveld i 1987 skal den svenske øya Nord-Koster rammes av et grusomt mord. En ung, gravid kvinne blir i måneskinnet levende begravd på stranden. Bare hodet er synlig over sanden. Om ikke lenge kommer springfloen.

25 år senere plages Stockholm av en rekke brutale overfall og mord på hjemløse i byens parker, som filmes og legges ut på nett. Den unge Olivia Rönning går i sitt andre år på politihøgskolen, og da studentene får i oppgave å arbeide med en cold case, velger hun det uoppklarte strandmordet på Nord-Koster. Hun prøver å finne Tom Stilton, som den gang ledet etterforskningen, men han er som sunket i jorden. Lite vet Olivia om den verdenen hun kommer til å bli involvert i, og farene som truer.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg