Noen ganger kan man føle seg litt parkert

 

Dette er personlige ord skrevet til et medmenneske, på bestilling. Ønsker du dine ord, ta kontakt på Lillasjel, her

eller på sms 9946 7178. Ordene blir sendt deg først og så bestemmer du selv om de skal postes anonymt i bloggen.

Alt jeg trenger av opplysninger om deg, er navnet ditt og et profilbilde.

 

Noen ganger kan man føle seg litt parkert

Sånn satt til siden og noen har glemt at man er der på et vis

Det er da man må huske at det er en følelse man selv skaper inni seg

Likevel kan det ta litt tid å finne seg selv igjen når man føler seg litt lost

Det er som om man skal oppdage seg selv på nytt

Det man en gang var, er man ikke lenger

Man må definere seg selv på nytt

Man er den samme men likevel en annen

Som om man har fått hovedrollen i en film man ikke en gang vet om man liker

Likevel må man spille med så godt det lar seg gjøre

Man har ikke noe valg annet enn å gjøre det beste utav det

Likevel er det litt smertefullt å se at andre skuespillere får de filmene man ville ønsket å spille i

Til og med hovedrollene går til noen andre, mens man selv blir til en statist

Men det er da man må finne styrken og kraften man har i seg

Man må tenke at jeg skal vise dem jeg og jeg skal ihvertfall vise meg selv

At jeg er slett ikke tapt bak en stol fordi om jeg ikke fikk den rollen jeg ville ha

Da skal jeg finne på noe annet og det skal bli bra

For jeg fortjener nemlig å ha det godt

Det skal bli mitt hovedfokus heretter

Jeg skal sørge for, i full stilling, at jeg har det så godt som overhode mulig

Det vil ikke bare komme meg til gode, men også de rundt meg

 

Men……………. Jeg har lov til å sørge litt

Jeg har lov til å anerkjenne tapet og at det føles vondt i starten

Det er ikke lett å starte på nytt når man føler man har mistet seg selv litt

Man må gi seg tid til finne seg selv igjen

Det vil bli dager det går lett og dager det blir vanskeligere

Men sakte, men sikkert, når man bare tillater det, vil det ble flere bra dager enn dårlige dager

Nettopp fordi man setter seg selv først og gir seg selv det en har behov for

 

Dessuten har du en hel skattekiste inni deg som du ikke har åpnet

Det er ikke sikkert du vil ta av lokket og avduke alt med en gang, men du kan ta det i små porsjoner når det passer

Du har en sterk kreativitet med sterke farger.

Du kan skrive, spille, synge, male, håndarbeid, foto, scrapping, blomster, whatever du ønsker deg og føler for

Du har også sterke sanser du kan utvikle til glede for deg selv og andre

Og for ikke å snakke om alt du kan gi deg selv av gleder

Bare det å kunne gi deg selv tid

Lære deg å bli glad i deg selv, forstå at du er verdifull i form av den du er, ikke hva du gjør

Du har så mange fine egenskaper

Du kan være der for andre som trenger litt støtte, du kan være der for firbeinte

Frivillig arbeid kan ofte gi en mye glede

 

Sakte men sikkert vil du oppleve at livet er godt selv om ting er annerledes

Du vil enda mer enn før sette pris på det som er godt for deg

Du trenger å lære å sette grenser for deg selv

Ikke la andre dytte deg utfor kanten

Og ta deg ikke nær av om noen ikke er enig med deg

Du vil lære deg at du vet best hva som er bra for deg

Ta til deg av de rådene som føles nyttig og lag deg en stor søppeldunk, der du visuelt kaster det du ikke liker

Blir det mye surr du ikke liker, tøm papirkurven i peisen og si til deg selv at det bryr deg ikke

Mange uttaler seg om ting de ikke har greie på og det kan du ikke bry deg med

Du skal være sjef på jobben med å være deg selv

Du har ansvaret for å legge til rette så du har gode arbeidsforhold til enhver tid

Og det vil du klare med glans

Det var våre ord til deg

 

Du er så vakkert et menneske

Og du har slett ikke sett det selv

Du har så mye å gi og det har du heller ikke sett

Sakte, men sikkert vil du oppdage flere og flere sterke sider  ved deg selv

Sider som ikke har kommet frem, fordi tiden ikke har vært inne

Du kan og vet så mye mer enn det du er klar over og det vil forbause deg

Sansene dine vil forsterkes og din spiritualitet vil bli klarere

Det vil bli mye spennende læring på deg

Få ikke panikk,de vil komme når tiden er inne og du er klar for det

Takk for at du er den du er du vakre sjel på jorden

Senk skuldrene dine og ta livet med ro

Alt vil falle på plass for deg litt etter litt

Du har mange spennende eventyr i vente

 

2 kommentarer
    1. Jeg lurer på om du vil skrive om chakra? Det er et tema jeg virkelig kunne tenkt meg å lært mer om.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg