Hva hvis vi fikk byttet ut utsikten

 

Hva hvis vi fikk byttet ut utsikten

Fra balkongen har jeg den flotteste utsikt

Jeg ser fjorden og jeg ser fjellene

Majestetisk troner de som en kulisse i bakgrunnen

Men sjøen speiler seg foran meg

LIkevel tenker jeg at hva hvis jeg fikk byttet ut utsikten

Jeg tror jeg ville ha likt det nemlig

Jeg kunne velge hver morgen jeg stod opp

Ville jeg ha fjell eller hav eller vil jeg se vidt utover eller være i en by

Jeg tror det kunne passet meg

Jeg liker nemlig dette med å være i bevegelse

Men samtidig liker jeg det trygge, det å ha kontroll

Da kunne jeg hatt hjemmet mitt og familien min, men bytte utsikt

Det høres litt forlokkende ut

 

Kanskje er det noe av det jeg liker best ved å være på cruise

Ja, utenom å være på havet

Jeg elsker det å kunne dra fra gardinene om morgenen og se ut

Hvor er vi i dag

Hvilken utsikt har vi

For ikke å snakke om innseilinger og utseilinger

Det er bare så inderlig vakkert

Denne følelsen av å være på reise, være i flyt

Når man kjenner skipet går fra land og man vet man skal videre på reisen

Innta nye byer, nye land, nye mennesker, nye sanseinntrykk

Men fra den samme sengen, det samme lille rommet, den samme balkongen

Gjerne sitte ute og spise mens man beveger seg

Eller bak på dekk med en paraplydrink og levende musikk mens man ser på solnedgangen

Ja, sånn vil jeg ha det hjemme også

Jeg vil kunne bytte ut utsikten med en ny

De dagene jeg ønsker det

Det tror jeg ville vært svært inspirerende

I dag

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg