Når jeg tenker på deg, da svever jeg

 

I innlegget i går fortalte jeg at jeg måtte stå opp igjen etter at jeg hadde lagt meg for det dalte ned noen ord til et medmenneske.

http://lillasjel.blogg.no/1525941804_vidunderlige_yeblikk_der_sjelen_synger.html

Når ordene kommer på denne måten, er de i for meg en spesiell rytme.

Og det er slett ikke sånn jeg snakker vanligvis.

Jeg er en traust romsdaling og snakker ikke bokmål i det hele tatt, derfor er ordbruken og setningsoppbyggingen helt annerledes enn det jeg har til vanlig.

Som den siste setningen viser, så har jeg lange setninger og mange ord.

Men når ordene daler ned er de helt annerledes,

Det er ganske så merkelig men veldig fint også.

Her er ordene som kom

 

Når jeg tenker på deg, da svever jeg

Som en vakker, litt gjennomsiktig alv

Så vakker, så i ett med naturen

Så ekte, så sart og så full av kjærlighet

Men så er det som om du føler at du ikke hører hjemme der ute blant alle andre

Som om du ikke strekker til

Som om du ikke ser hvor vakker du er

Din sjel er så ren, nesten guddommelig gjennomsiktig

I de lyseste skimrende vakreste farger

Akkurat som vingene på en liten alv

Det er som om du sprer stjernestøv der du ferdes så varsomt

Så opptatt av å ta vare på hver eneste lille skapning

Så breddfull av kjærlighet til alle andre enn deg selv

Du kjære snille vene, kan du ikke se deg selv også

Ikke bare se alle andre

Og vær ikke så redd

Tør å fly ut i verden med vingene dine

Vær ikke så redd for å være deg

Ja, det blir lett for mye for deg, for mange mennesker, for mange inntrykk

Men da kan du trekke deg tilbake igjen

Men gjem deg ikke bort, så ikke noen får se deg

Du er ikke født til å være i skyggene, vakre deg

Men jeg skjønner hvorfor du er redd

Du er redd noen skal overumple deg,bure deg inne, ta fra deg friheten til å være deg

Men du er sterk som en bjørn når du har behov for det

Du har superkrefter når du har behov for det, så vær ikke redd

 

Å du er så vakker, der du svever avgårde i tankene mine

Og jeg liker at du bor litt der, i mine tanker

Det er som om du da drysser litt stjernestøv på meg også

Som om du gjør verden litt vakrere for meg

Takk til deg du lille alv, du vidurnderlige lille, vakre skapning av et menneske

Jeg gir deg disse ord i kjærlighet

I dag

 

2 kommentarer
    1. Jeg er også ganske annerledes i ord på blogg…den kreative og poetiske delen av meg, enn jeg er til vanlig eller formelt skrive-messig…Stor forskjell. Ha en fin kveld Mariann 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg