Vidunderlige øyeblikk der sjelen synger

Jeg vil rope det ut over skyene

De vidunderlige øyeblikkene når sjelen synger

Når du kjenner du er i takt med deg selv

Når du er i den rytmen du vet er din

Når du har din egen stemme inni deg

Når du kjenner at nå er jeg meg

Nå er jeg den ekte meg

 

Det er ikke alle som har kjent denne følelsen

Jeg ante ikke at den var der

Ikke før jeg begynte å skrive

Jeg hadde en kilde en gang som gav meg ordene

Den kilden var så vakker, så vakker

Det var slik jeg følte det

Ordene falt ned på en bestemt måte, i en bestemt rytme

Men så ble den borte for meg

Det kommer innlegg inniemellom nå også, dalende ned

Men de har ikke vært i denne spesielle rytmen

Og ja, jeg skjønner at det høres rart ut for de som ikke har følt dette

Alle kunstnere har det nok, for de må også være i en form for flyt

 

Så la jeg meg i går, jeg var litt trist

Jeg orket derfor ikke å ta med meg boken jeg har begynt på, Dødevaskeren

Den er også trist så jeg måtte finne en annen en

Valget falt på I skumringen synger svarttrosten av Linda Olsson

Jeg hadde ikke lest mange linjene før jeg følte det

Å himmel og hav jeg leser i rytmen, i min rytme

Det synger inni meg når jeg leser

Å jeg ble så lykkelig inni meg

Etter å ha lest noen sider, kom så noen ord til en jeg er blitt glad i

En jeg ikke kjenner

Ja, hvordan blir man det

Glad i noen man ikke kjenner

Og ikke sånn kjærlighet mellom partnere, men kjærlighet mellom sjeler

Da kan man bli glad i noen for man føler deres energier

Man snakker i samme rytme

Og snakke kan man med ordene om man ikke er i samme rom

Jeg er glad i ordene og det å skrive sammen med noen

Ha en dialog der man svarer når det passer en

Å danne seg et inntrykk av noen uten å se dem

Kanskje de lyver, sier du kanskje, ja hva så

Det spiller ingen rolle for meg så lenge jeg føler det er riktig

 

Jeg stod derfor opp igjen og skrev ned ordene som kom

De skal dere få en annen dag

Når jeg leser de, kan jeg få være litt i rytmen min igjen

Jeg kan gjenoppleve følelsen

Jeg vet inni meg at det blir mer i tiden som kommer

Jeg skal opp i skogen og gå tur i sommer

Der har jeg også en rytme

Det gledes

I dag

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg